Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dias til digitale billeder
Fra : Marianne

Dato : 25-12-02 17:22

Hej

Hvordan omsætter jeg lettest gamle dias (i ramme) til digitale billeder ?
Det er bare feriebilleder, men i dias-form samler de vist for meget støv ;-(

Måske kan man få det gjort et sted ?

mvh
Marianne

Fra : Lars

Dato : 25-12-02 17:34

"Marianne" <hoyen@lundbak.dk> wrote in message
> [...]
> Det er bare feriebilleder, men i dias-form samler de vist for meget støv

Hej Marianne

Du skal bruge en negativ-skanner - også kaldet en dias-scanner. Det giver
det bedste resultat.

Det kan lade sig gøre at betale en fotohandler for at gøre det - men det
koster - så afhængig af hvor mange du har - kan det som-regel betale sig at
købe en dias-scanner - og så evt. sælge den igen.
Ligeledes kan der være foto-klubber der har en man kan bruge/låne.

Jeg bruger selv en Nikon LS-1000 med en dias-forsats - og så Silverfast
Software Plugin til Photoshop.

Der er en brugt til salg til en fin pris på
http://www.pressefotografforbundet.dk/koeb_og_salg/computergrej.php

eller kan du læse mere under punktet Film & Dias Scannere på min
foto-hjemmeside : http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Mvh

Lars

Fra : complex@pc.dk

Dato : 25-12-02 17:47

Samlet pris 40 kr

Denne løsning er næsten for nem:

Diaprojektor og digitalkamera

Vis billedet på et stykke godt, supergodt pap (schoelhammar
fås i tegnebutikker) i det dunkelt lokale
Fotografer det billed der kommer

Det bliver pænt, rigtigt pænt

Samlet pris ca 40 kr excl kamera og projektor

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-12-02 18:13

wrote:

> [...]
>Det er bare feriebilleder, men i dias-form samler de vist for meget støv ;-(

40 Dias i rammer 99 kr. incl CDrom
fragt 19 kr
Ludvigsen Foto
Gothersgade 115
1123 København
33 13 36 19
ludvigsenfoto@vip.cybercity.dk

mvh Ebbe

Fra : big

Dato : 26-12-02 14:48

Et digitalkamera, der kan stilles på machro, og en såkaldt diasforsats,
spørg fotohandleren, så er den hjemme.

Venligst BiG.

Fra : Sven Ole Pedersen

Dato : 27-12-02 12:14

Eller, hvis man har noget gl. grej: http://www.arch-pix.dk/opemus/dk/
mvh
Sven Ole Pedersen

Fra : Viggo K. Pedersen

Dato : 07-01-03 00:02

Hej Marianne

Kig ind på www.fotodigital.dk som tilbyder scanning af dias.
Det er desværre ikke støv der er værst for dias. Det største problem er at
de med tiden mister farverne. Jeg har set eksempler på dias der allerede
efter 20 år havde mistet næsten alle farver.

mvh
Viggo K. Pedersen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 07-01-03 09:43

On Tue, 7 Jan 2003 00:02:24 +0100, "Viggo K. Pedersen"
<viggo@privat.tele.dk> wrote:

> [...]
>de med tiden mister farverne. Jeg har set eksempler på dias der allerede
>efter 20 år havde mistet næsten alle farver.

klip

eller
Ludvigsen Foto
Gothersgade 115
1123 København K
tlf: 33133619
ludvigsenfoto@vip.cybercity.dk

40 Dias lagt på CDrom 99,00 kr
superkvalitet JPG ell. TIF

Jeg har dias fra 1950'erne, fra filipinerne, Mexiko
Østen, hvor farverne er lige så gode som da de blev taget,
så det er nok opbevaringen der har størst betydning
mvh Ebbe