Hjælp til udvikling og start af produktion~
Fra : Morten Juel

Dato : 25-12-02 14:25

Hejsa Alle

Jeg har fået en super ide, det er en ting der skal laves i plast og gummi,
men hvorn hulen får jeg startet ?
Designet kan jeg jo nok selv klare, de tekniske tegnimger kan jeg også få
lavet, men hvad med materiale valg, og sammen sætning af gummi og plast ?
Kan man få noget tilskud et sted, eller skal man gå i banken og låne en
kæmpe pose penge og håbe det går ?
Jeg vil jo også gerne ha kortene så tæt på kroppen som muligt, da jeg mener
jeg har en helt unik opfindelse her !

Er der nogle af jer der har erfaringer, eller idder til hvordan jeg kan
komme igang med dette ?

Morten
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Morten Juel

Dato : 27-12-02 12:03

hmm ingen svar ;o( er i bange for konkurrance ?? )

Mvh
Morten Juel

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-12-02 20:34

On Fri, 27 Dec 2002 12:03:19 +0100, "Morten Juel"
<mp@stofanet.invalid> wrote:

>hmm ingen svar ;o( er i bange for konkurrance ?? )

Nok mere fordi ingen har facitlisten til dine spørgsmål.
Men du kan da odt gå i banke, du skal bare sørge for at
kunne tilbyde en acceptabel sikkerhed.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Christian Henriksen

Dato : 30-12-02 12:56

Hej Morten

Det lyder jo ganske spændende også selvom det ikke lige er min boldgade.
Så bare et par gode råd, du skal ikke regne med at nogen vil låne penge til
udvikling af et produkt som de ikke ved hvad er eller har nogen sikerhed i..
Så hvis du er bange for at fortælle om din ide så vil jeg da foreslå at du
starter med at oprette et patent se http://www.dkpto.dk .
Derefter kan du så overveje om din ide kan bære en selvstændig produktion,
om du skal tage kontakt til plast producent eller om du eventuelt vil prøve
at sælge din ide til et firma.

Held og lykke med det.

Hilsen
Christian Henriksen

Fra : Kristian Mogensen

Dato : 30-12-02 21:52

> [...]
> kæmpe pose penge og håbe det går ?
> Jeg vil jo også gerne ha kortene så tæt på kroppen som muligt, da jeg

Jeg vil anbefale dig at tage fat på teknologisk institut - de kan hjælpe
både med tekniske aspekter, såvel som finansieringsmæssige. Herudover er jeg
ret sikker på at de ikke nupper ideen fra dig - de lever udelukkende af at
hjælpe andre - ikke at producere selv.

/Kristian

Fra : Morten Juel

Dato : 01-01-03 23:36

Tak for jeres svar

Jeg vil da tage fat i teknologisk institut ! )