Opladning....
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-12-02 13:21

Hmm.. Skulle lige sætte min nye lader til at lade på batteriet. På pakken
står der , at man skal fjerne propperne (der hvor man kan fylde vand på) når
man lader på det. Er det nødvendigt, og hvad er ideen i det??

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Hekto

Dato : 25-12-02 13:41

In article <BohO9.15$LY5.720@news.get2net.dk>, t-buusREMOVE@get2net.dk
says...
> [...]
> står der , at man skal fjerne propperne (der hvor man kan fylde vand på) når
> man lader på det. Er det nødvendigt, og hvad er ideen i det??

Det er for at ilt og brint kan komme hurtigt ud, så der ikke opbygges
et tryk.
Dog skal man lade kraftigt for at dette sker.

Check om dit batteri kan klare ladestrømmen!!! Normalt skal man lade
med en strøm svarende til Ah/10.

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
http://dfm.divvy.dk/hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-12-02 13:54

Thomas Buus Andersen wrote:
> Er det nødvendigt, og hvad er
> ideen i det??

....hvis du brugte en kraftig lynlader, som gjorde, at batteriet boblede
kraftigt, ville det måske være nødvendigt at fjerne propperne, meen...jeg
lader tit på mit batteri med en lille lader - uden at fjerne propperne - og
de er ikke blevet skudt ud endnu...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 25-12-02 15:08

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> lader tit på mit batteri med en lille lader - uden at fjerne propperne -

I foråret da jeg lige havde fået min lille Honda, ladede jeg i min uforstand
det lille batteri med en autolader. Jeg pillede ikke propperne af, og den
der lille overløbsslange var kommet i klemme. Dette medførte at batteriet
bulede kraftigt ud på midten og truede med at eksplomdere

Så der er nok noget om det der med at tage de der propper af. Og jeg må vel
også hellere se mig om efter en lader der lader lidt mindre - eller hva`

PS batteriet virkede OK resten af sæsonen

Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500F 1975

Fra : armand

Dato : 25-12-02 16:29

Ivan Bartholin Nielsen <ivan@kloge.dk> skrev i en

> [...]
vel
> også hellere se mig om efter en lader der lader lidt mindre - eller hva`

Det er muligt at du allerede hat den ideelle mc-lader inden for døren:
En alm. strømforsyning á dem der mindst er 3-4 stykker i brug i forbindelse
med scanner; printer; modem m.fl., og med en målt(!) udgangsspænding på
mellem 13,8 og 14,2 Volt, er i kraft af den lave strømstyrke (á oftest under
1000mA) og en i praksis bedre ensretning, er en fornem mc-lader!
Kig efter i gemmerne!!!

søg evt. tilbage i specielt Steen Gruby's indlæg for at informere dig im
detail!

--
Armand.