Vestgribbe ?
Fra : J@N

Dato : 25-12-02 11:06

Jeg har lige set at Lene Espersen har udsendt en "bekendtgørelse om privates
hold af særlige dyr m.v." (for nærmere oplysninger se www.jm.dk )

Heri figurerer bl.a Vestgribbe, og mit spørgsmål er: Hvad er Vestgribbe ?

Jan

Fra : Møller

Dato : 25-12-02 13:24

"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:aubvq0$rap$1@sunsite.dk...
> [...]
> hold af særlige dyr m.v." (for nærmere oplysninger se www.jm.dk )
>
> Heri figurerer bl.a Vestgribbe, og mit spørgsmål er: Hvad er Vestgribbe ?

Ifølge:

http://www.dyrevaernet.dk/blad/dv539.pdf er det:

Vestgribbe:
Hønsefugle: Hokkoer.
Hoatzin: (?)
Tranefugle: Alle arter undtagen vandhøns
og trompetfugle.
Mågevadefugle:
Steppehøns:
Gøgefugle: Gøge.
Natravne:
Sejlerfugle:
Skrivefugle: Biædere.

et er det nærmeste jeg kan komme. Men der er sikkert andre der ved vedre
besked. Jeg tror ikke, at Lene Espersen ved det
--
Møller

Fra : Mikkel Lausten

Dato : 25-12-02 13:47

Møller wrote:
> "J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message
> privates

Gribbe fra den vestlige verden, altså den nye verden; nord og
sydamerika.
Vestgribbe er mest i familie med storke, hvorimod østgribbe er tættere
på de egentlige rovfugle.
Korriger mig hvis jeg tager fejl, Knud.

Mikkel