En fremmed website (*) stjæler MIN website~
Fra : dk_sz

Dato : 24-12-02 14:30

OK, her er historien. For nogle år siden ejede jeg domænet wwgamez.com (en
HELT almindelig fan side af westwood baseret spil). Nå.. Men alle gode ting
skulle jo have en ende så før jeg lukkede siden (eller altså iindtil domænet
udløb, jeg gad ikke forny det)
havde jeg denne side liggende (bare på www.wwgamez.com addressen):
http://www.micro-sys.dk/people/thomas-schulz/wwgamez-last-design/
(en lille note, hvis i søger på fx Google linkes der til samme url, bare
med:
wwgamez_last_design/ til sidst (jeg ændrede det for nyligt til "-" af
struktur-mæssige årsager på mit website).

Jeg puttede for nylig ovenstående side op sådan lidt for sjov...
Nå anyway.. I mellemtiden er domænet wwgamez.com så blevet opkøbt
af nogle andre domæne hajer som så har linket/mirrored til deres eget
content (helt fint med mig, det forstår jeg godt mv.)..

Men hvad har de gjort nu...

De har HUGGET min "gamle" side (altså den jeg for nylig uploadede til min
egen personlige website på www.micro-sys.dk):
http://www.micro-sys.dk/people/thomas-schulz/wwgamez-last-design/
uden at spørge om lov (de har så endda fjernet linksene til
www.micro-sys.dk, mit navn mv. som var der før i layout).
Det vil jeg simpelthen ikke finde mig i.. Det er en princip sag.. De skal
ikke få bedre
search engine postion etc. ved at hugge mit skrevne tekst, grafik, navn, mv.
(altsammen altid været copyright af mig).

Og jeg kan endda ganske let bevise det er mig i og med jeg (stadigvæk
nu efter et par år) kender en 5-10 stykker fra den gang der kan verificere
det.

Hvad har jeg af juridiske muligheder?
Hvis ingen.. Så formoder jeg at det vil være iorden jeg fx kreerer en
webpage på mit domæne der "rammer" deres keywords perfect
således jeg kan tage min lille hævn over dem ved at deres kunder (eller hvad
nu, jeg har ikke undersøgt deres forretning, forbindelser mv. til bunds)
ikke NÆR så let kan finde deres websites...

mvh
Thomas Schulz

Fra : Carsten Holck

Dato : 24-12-02 15:25

dk_sz wrote:

> [...]
> (eller hvad nu, jeg har ikke undersøgt deres forretning, forbindelser
> mv. til bunds) ikke NÆR så let kan finde deres websites...

Tja, du har vel lige så mange muligheder som du har råd til at købe
advokater for .... trist, men jeg tror faktisk at det er ca. sådan det er

Men god jul trods alt

/carsten

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-12-02 16:22

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tja, du har vel lige så mange muligheder som du har råd til at købe
> advokater for .... trist, men jeg tror faktisk at det er ca. sådan det er

Jep .... alt det hersens (kopi-)pirateri er noget værre noget....

> Men god jul trods alt

Skal også lyde herfra.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : dk_sz

Dato : 24-12-02 22:19

> Jep .... alt det hersens (kopi-)pirateri er noget værre noget....

Jeg har fundet ud af hvem der nu er ejer af domænet (US baseret):
http://www.wildwestdomains.com/
De er ganske vist i noget domæne reseller halløj så jeg ved ikke om de også
administrerer domænet som sådan.

Er der nogle der har et foreslag til hvordan en "venlig" email skal
formuleres så de enten:
a) Fjerner siden igen (de kan så selv lave en ny eller hvad nu de ønsker).
b) Køber retten til det (siden de har 100% har hugget kode, layout, grafik,
tekst mv. og fremviser det som deres egen må man vel *næsten* implicit går
ud fra at de ønsker at købe det, men bare har glemt at spørge + sende en
check)?

Hvordan står jeg juridisk, må/kan man lave "hade-sider" i sådanne
situationer (jeg tror ikke at jeg gider, det vil næsten med 100%
sandsynlighed få en langt større negativ end positiv effekt...)?

> Skal også lyde herfra.

I lige måde :).

mvh.
Thomas Schulz

Fra : Mads

Dato : 25-12-02 11:25

> Er der nogle der har et foreslag til hvordan en "venlig" email skal
> formuleres så de enten:

Her tænker jeg mere specifikt på "do's and don'ts" når man skal bekendtgøre
en anden
part at de overskrider ens ophavsret og de skal fjerne det krænkende
materiale.
Urls mv. til artikler mv. er også gode.

mvh.
Thomas Schulz

Fra : dk_sz

Dato : 25-12-02 13:37

Fra : dk_sz

Dato : 28-12-02 14:10

> [...]
> http://www.wildwestdomains.com/
> De er ganske vist i noget domæne reseller halløj så jeg ved ikke om de

Jeg vil bare lige komme med en opdatering. Ovenstående firma er vist kun
registrant men ikke "ejer"
(typisk så er registrant AFAIK også ejer, men det gælder åbenbart ikke
altid) - i hvert fald har de sendt mig kontakt information på ejeren.
Synes bare jeg lige ville sørge for at skrive dette.

mvh.
Thomas Schulz