Packers i NFC-finalen
Fra : Ole :-\)

Dato : 24-12-02 11:11

Med endnu en Packers hjemmesejr (nr 34 på stribe),denne over Buffalo Bills
(7-8), og Tampa Bay Buccaniers (11-4) nederlag til det stærke AFC-hold
Pittsburg Steelers (9-5) er Packers godt på vej til NFC-finalen.

Green Bay Packers og Philadelphia Eagles er med én runde tilbage begge på 12
og 3, mens Tampa Bay Buccaniers kun er på 11-4 og San Francisco 49ers på
10-5. Hvis alle holdene vinde den sidste kamp er hjemmebanen sikret til
Packers og Eagels frem til NFC-finalen, og da Packers i sidste runde spiller
hjemme imod Packers er de sågodt som sikre.

Buccaniers tab denne runde har stor betydning. Hvade Packers og Buccaniers
efter grundspillet været lige på fx 13-3 ville Buccaniers været sikret
hjemmebane fordi de vandt de to holds indbyrdes opgør. Nu hvor Packers har
én sejr mere inden sidste runde er de sæ tæt på som man kan komme. Der er
nok ingen som tror på at Packers kan slåes på en frostdag i Green Bay, og
dermed er finalepladsen sikret. Green Bay er også den enste ubesejrede hold
på hjemmebane i år.

Desværre viser nattens kamp mellem Steelers og Buccaniers endnu engang at
skønt NFC-holdene har en bedre statistik så er AFC-holdene bedre. Hvem der
kommer i SuperBowl tør jeg endnu ikke spå om. NFC-finalen tyder på at blive
et opgør i mellem Packers og Eagels, mens holdene fra AFC har slået hinanden
på kryds og tværs hele sæsonnen, og dermed tør jeg ikke til at placerer
holdene til AFC-finalen endnu, og måske først i den sidste runde før tør jeg
byde ind. Det skal dog nævnes at største favorit er Tennesee med deres 4
sejre på stribe efterfulgt at hold som Oakland, Miami, og Pittsburg.
Sidste års verdensmestre fra New England er stadigvæk med i kampen. De er i
AFC øst som er den eneste division som endnu ikke har fundet en vinder.

Miami Dolphins 9-6 - tabte dog denne runde meget overraskende til Minnesota
Vikings 5-10, men har som enste hold været med i slutspille de sidste 5
sæsonner. Møder Patiots søndag

New England Patriots 8-7 - har tabt de sidte to kampe. Møder Dolhins på
søndag

New York Jets 8-7 - har Packers ude i sidste runde

Buffalo Bills 7-8 - er ude af kampen

kilde: http://nfl.spontek.dk

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Jesper Hansen

Dato : 24-12-02 15:24

> Med endnu en Packers hjemmesejr (nr 34 på stribe),denne over Buffalo Bills
> (7-8), og Tampa Bay Buccaniers (11-4) nederlag til det stærke AFC-hold
> Pittsburg Steelers (9-5) er Packers godt på vej til NFC-finalen.

Havde du regnet med andet? *s* Brett Favre og co. er klasse

> [...]
> nok ingen som tror på at Packers kan slåes på en frostdag i Green Bay, og
> dermed er finalepladsen sikret. Green Bay er også den enste ubesejrede

Når det har været under frysepunket på Lambeau Field og Brett Favre som QB,
har Packers ikke tabt i 33 kampe i træk.

> New York Jets 8-7 - har Packers ude i sidste runde

Er du sikker? jeg mener bestemt at det er på The Meadowlands...

Fra : Ole :-\)

Dato : 25-12-02 09:35

Jesper Hansen skrev
> Havde du regnet med andet? *s* Brett Favre og co. er klasse
Nej. Nemlig

> Når det har været under frysepunket på Lambeau Field og Brett Favre som
QB,
> har Packers ikke tabt i 33 kampe i træk.
34 - denne weekend var det Bills som tog hjem med et nederlag

> Er du sikker? jeg mener bestemt at det er på The Meadowlands...
Argh skod! Det er tv to som skriver kampene forkert (- følg nu normen:
Udehold @ hjemmehold). Øv, øv, øv der røg den julegave. Ikke at Green Bay er
ude chancer ude, men snydt

Ole

Fra : Zilla

Dato : 06-01-03 13:38

> Med endnu en Packers hjemmesejr (nr 34 på stribe),denne over Buffalo Bills
> (7-8), og Tampa Bay Buccaniers (11-4) nederlag til det stærke AFC-hold
> Pittsburg Steelers (9-5) er Packers godt på vej til NFC-finalen.

Det er de så ikke længere...

Packers' sæson viser meget godt, at NFL's forsøg på at skabe lighed gennem
styrkebestemte schedules er kørt af sporet. Packers havde den nemmeste
schedule af ALLE hold i NFL, de spadserer ind i playoffs - og får tæsk med
det samme. Se dette link :

http://www.brownstng.com/browns/features/strengthSched/2002/SOS2002.asp

Næsten alle playoff-hold har haft nemme schedules. Kun ét hold - Oakland
Raiders - har haft en hård sæson. Næsthårdest schedule i ligaen (efter
Cincinnati, i øvrigt) og flest kampe mod hold med over-.500 rekorder (13 -
samme som NE Patriots*). Raiders' modstandere var kombineret 135-120-1, mens
f.eks. Packers' modstandere var 115-140-1.

Bemærk endvidere, at Oakland har mødt alle tre øvrige tilbageværende
AFC-hold i denne sæson. Resultaterne ?

Oakland-Tennessee 52-25
Oakland-Pittsburgh 30-17
Oakland-NY Jets 26-20

Bottom line fra en Oakland-fans synspunkt : Oakland er de moralske mestre -
uanset om Super Bowl bliver stjålet fra dem igen i år. Nu får "vi" endda
også den hårde vej til Super Bowl, takket være Browns' talentløse
coordinators, som smed sejren over Steelers væk. Havde Browns vundet, skulle
Oakland have haft en walkover mod Cleveland i næste runde. Nu bliver det i
stedet de rødglødende Jets og derefter formentlig Titans - heldigvis begge
hjemme i H.O.T.

Mod Jets har "vi" heldigvis den flerdobbelte Pro Bowl-cornerback Charles
Woodson tilbage - i starten af sæsonen brækkede han skulderen i første
quarter mod Pittsburgh, men spillede kampen færdig. Midt i sæsonen kom han
tilbage, og så brækkede han benet, forsøgte at spille med skaden men måtte
opgive, blev opereret for et par uger siden, og spiller på søndag. Så kan
soccer-spillere godt gå hjem og lægge sig med deres fibersprængninger og
forstrækninger - KYLLINGER .

> Der er
> nok ingen som tror på at Packers kan slåes på en frostdag i Green Bay, og
> dermed er finalepladsen sikret.

Tja, Michael Vick gjorde i hvert fald .

Held og lykke med dine 49ers - de fik jo lige sneget sig videre mod Giants -
hold kæft, for en gyser. Hvis man ikke var football-fan før den kamp, må man
da være blevet det efter at have set den.

Carsten

Fra : Ole :-\)

Dato : 06-01-03 20:12

Zilla skrev
> [...]
> styrkebestemte schedules er kørt af sporet. Packers havde den nemmeste
> schedule af ALLE hold i NFL, de spadserer ind i playoffs - og får tæsk med

Helt let kan de jo ikke have haft det, de har trods alt mødt flere af
holdene i Playoff:
Falcons (første kamp - 37-34), 49ers, Jets og Buccaneers

Derudover har de mødt hold som vi nok var mange som troede ville komme
videre: Saints, Patriots, Dolphins, Bears - og Bills som ikke var til at
skyde rigtigt eftersom Drew Bledsoes ankost til klubben

> Oakland-Tennessee 52-25
> Oakland-Pittsburgh 30-17
> Oakland-NY Jets 26-20

Flot

> [...]
> stedet de rødglødende Jets og derefter formentlig Titans - heldigvis begge

I kan komme i SuperBowl og få slag igen som ved Battle at the Bay. Denne
gang er det bare Battle of the Bay eller The California Battle

> [...]
man
> da være blevet det efter at have set den.

Hvis man skal fanges af fodbold, så er kampe som dem i går, især Giants @
49ers lige sagen, det er en af de kampe som er med til at skabe positive for
mange til Jeff Garcia. - Jeg håber TV 2 vælger at sende den igen.

I øvrigt er jeg da overrasket over Packers nederlag, jeg troede det var dem
som kunne komme med i NFCfilnalen, nu er der så ikke andet at gøre end at
tage affære selv - vi har jo allerede vist vi kan slå Raiders hjemme, så kan
vi også i San Diego

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Zilla

Dato : 06-01-03 21:00

> Helt let kan de jo ikke have haft det, de har trods alt mødt flere af
> holdene i Playoff:
> Falcons (første kamp - 37-34), 49ers, Jets og Buccaneers

Selvfølgelig er der ingen der har det nemt i NFL, men man kan jo komme mere
eller mindre svært igennem sæsonen. Der må Packers siges at have haft en af
de mindre svære. Af de kampe du nævner, tabte de jo også til Jets og Bucs
(begge endda store nederlag).

> I kan komme i SuperBowl og få slag igen som ved Battle at the Bay. Denne
> gang er det bare Battle of the Bay eller The California Battle

Raiders burde jo nok takke 49ers for det nederlag. Det var det fjerde på
stribe, og sæsonen syntes ødelagt. Ugen efter tager de til Mile High og
tværer Broncos. Så tak til Niners for at kickstarte Raiders' sæson igen .

Seriøst, så kunne det være ubegribelig stort med en Raiders-Niners-finale -
i Californien endda. Prøv lige at forestille dig ugen op til den kamp. Og så
ville jeg gerne se Romo give Owens "the Sharpe twist". Det er sjældent jeg
ønsker ulykker over sportsfolk, men Owens er noget af det mest
usympatiske...

> [...]
for
> mange til Jeff Garcia. - Jeg håber TV 2 vælger at sende den igen.

Så meget desto mere ærgerligt er det, at der er mange seere, der nu har
mistet Zulu. De må virkelig ærgre sig, de stakler .

> I øvrigt er jeg da overrasket over Packers nederlag, jeg troede det var
dem
> som kunne komme med i NFCfilnalen, nu er der så ikke andet at gøre end at
> tage affære selv

Nu kan jeg jo dårligt undgå at lyde bagklog, men jeg har siden
playoff-billetterne blev fordelt været ret sikker på, at Packers IKKE ville
nå Super Bowl. De ville ikke kunne tage Bucs i Tampa, og det tror jeg
faktisk heller ikke 49ers kan. Men efter de to kampe i år, kan jeg ikke
overraskes af noget som helst. Det er virkelig et år hvor ALT kan ske.

>- vi har jo allerede vist vi kan slå Raiders hjemme, så kan
> vi også i San Diego

De gamle drenge ruller sig først rigtig ud når det gælder...bare vent og se.

Kun 6 dage til næste søndag...jeg glæder mig allerede.

Carsten