Honda VFR 750
Fra : Brian Kærgård

Dato : 24-12-02 09:15

Hej her inde er der nogen der har erfaringer med Honda VFR 750 ccm da jeg
godt kunne tænke mig en sådan. Hvornår startede denne model og hvad koster
de fra, er der nogle problemer med dem,hvad kan en sådan motor køre hvad er
topfart ca. Håber på seriøse henvendelser.

--

Venlig hilsen Brian
brikae@12move.dk

Fra : armand

Dato : 24-12-02 13:48

Brian Kærgård <brikae@12move.dk> skrev i en
> [...]
er
> topfart ca. Håber på seriøse henvendelser.

Selvom jeg er nærmest manisk Honda-hader, så må jeg vedgå at VFR er nærmest
uopslidelig!
Den er ikke længere toppen af poppen hvilket desværre influerer på at
dækudvalget er begrænset (gælder de tidlige modeller med 16"
fordæk/18"bagdæk), men er dog hæderlig i sine præstationer og har et vældigt
træk helt nede fra lave omdrejninger!

Man skulle nok kunne finde nogle tilbud på omkring 50.000 kr.; men ud fra
alderen kan der være stor forskel på standen af dem, så tag endeligt rundt
og se på flere førend at du beslutter dig!

--
Armand.

Fra : JACK JENSEN

Dato : 29-12-02 20:04

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er
>
> Selvom jeg er nærmest manisk Honda-hader, så må jeg vedgå at VFR er

Hej Brian

Du skal tage Armands betragtninge med et gran salt.
Han elsker selv at køre på en Honda vfr 750
Det kan du også læse mellem linierne.

86-87 modellerne har 16" forhjul og 18" baghjul og kaldes en RC24
88-89 har 17" både for og bag - også RC24.
90 og opad (750) kaldes RC36 - og har bl.a. enkelt bagsvinger (ProArm)
Motorydelsen er den ca. den samme for modellerne.

Denne Honda er nok den mest slidstærke model der nogensinde er bygget.
Bl.a. fordi den har tandhjulsdrevne overliggende knastaksler.
Den er både oliekølet og vandkølet.
Selvom den måske er lidt gammeldags i nogens øjne - så er det en fantastisk
flot klassisk motorcykel.

Og du kan holde ud at køre 1200 km i et stræk - med tankning selvfølgelig -
vi er 2 der gjorde det i år til Oberndorf am Schwartzwald.

Jeg behøver vist ikke at sige mere.

Og du kan jorde en Ducati 750 - både i optræk og tophastighed - som
ingenting!

Mvh
Jack
VFR750FK

Fra : armand

Dato : 29-12-02 22:57

JACK JENSEN <jackjensen@get2net.dk> skrev i en

> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal tage Armands betragtninge med et gran salt.
> Han elsker selv at køre på en Honda vfr 750
> Det kan du også læse mellem linierne.

"Elsker"?
Mnjaeh - Jeg vil selv udtrykke det som "har været meget glad for at kunne
låne Edge's!!!

Edge ærgrede sig lidt over en brændt udstødningsknast ved ca. 130.000km. Og
selvom han ellers har sikret sig en trafikskadet til reservedels-ophug,
besluttede han sig for at købe den en ny knast da han hørte at prisen ikke
var højere end ca. 1.500,-
Argumentet var: "jeg vil sgu' se hvor langt så'en en kan køre før den
eksploderer!"
I mellemtiden har den rundet 150.000km; men nu har han også fået sig en ny
ærgrelse: Han er begyndt at skulle fylde olie efter én gang imellem
olieskiftene

> Og du kan jorde en Ducati 750 - både i optræk og tophastighed - som
> ingenting.

AV!
Jeg havde helt glemt en af mine gamle ærgrelser:
Efter at han fik en meget åben skraldebang-udstødning på, så jeg kun ham
bagfra trods det at jeg kørte GPZ900
Eneste trøst er at Ninja'en var laaangt inde i det røde felt for at hænge
på!

--
Armand.

Fra : TVN

Dato : 25-12-02 12:03

> [...]
er
> topfart ca. Håber på seriøse henvendelser.

Jeg har tidligere haft en VFR fra 90, og mener at det er er rigtig fed
maskine.
Der er rigtig god balance på VFR, for at få den på baghjulet skal den
virkelig tvinges, man kan vride håndtaget i bund i 1. gear uden at den røger
op, det går bare fremaf.
Jeg mener at i 88 fik den større forhjul, og 90 kom den med Proarm.
I 90 udgaven har den 106 hk, 0-100 3,2 sek, og ca 235 km/t på toppen.
Som min mekaniker sagde "en VFR er først kørt til ved 100.000 km"
Hvis den er importeret kan den godt være ned droslet.
Den eneste ulemper jeg kender til er de hvide fælge, jeg fik dem sandblæst
og pulverlakeret i sølvgråt.
Jeg har hørt at den ikke må tikke i motoren.
Håber du finder en, du bliver helt sikkert tilfreds med den.

Mvh
Thomas
Tidligere motorcyklist, nu sejler pga. familieforøgelse.

Fra : finn sander

Dato : 25-12-02 13:17

> Jeg har hørt at den ikke må tikke i motoren.
> Håber du finder en, du bliver helt sikkert tilfreds med den.
> Mvh
> Thomas
------------------------
Jaaa og så nej , ved ca. 4000 omd. kan man høre en tikkende lyd , men den
kommer fra gear tårnet til knasterne, der sidder nogle støjdæmpnings
tandhjul ved siden af "primær" tandhjulet som er breder , det smalle
tandhjul er fjeder forspændt ( sidder en nøg forskudt kan man sige ) fra de
hjul kommer der ihvertefald en letter tikkende lyd,.

personligt har jeg tidligere justeret efter ca. 12.000km, men man kan roligt
køre mere måske en 15tkm, min ene VFR (89) kørte 75t km uden de store
justeringer.
FS

Fra : Morten Lange

Dato : 25-12-02 18:49

> [...]
er
> topfart ca. Håber på seriøse henvendelser.

Hej Brian.
Jeg har kørt en 87'er VFR siden 94 og kommer til det en del år endnu.
De første VFR'ere kom i 86 og der er rigtig mange af dem der kører
upåklageligt endnu.

En god VFR'er kan man i dag får for ca 50kkr og op, og hvis de har fået den
service de skal have er de næste uopslidelige. (ikke sådan at forstå at de
ikke kan slåes ihjel for det kan de selvfølgelig hvis man gør sig umage).

Om du vælger en af de første (RC24) eller en af de senere med ProArm er et
temperementsspørgsmål. Under allle omstændighedder får du en driftsikker mc
du kan have glæde af mange år endnu.

Generelt at dr kun ét problem med VFR'en. Det er ensretteren og det gælder
alle årgange. Problemet er ikke stort da Schnabel laver nogle der duer. Der
er enkelt af de nyere der tikker lidt fra toppen, men det er ikke normalt at
det giver problemer.

Du spørger hvad sådan en motor kan køre. Der er set mange eksempler på >
200.000 km, uden at motorene er blevet åbnet. Hemmeligheden er den rigtige
service.

Topfart: Regn med 230-240. Hvis topfarten er et reelt problem skal du ikke
have en VFR.

VFR'en succes skyldes at den kan det hele. Den er ikke bedst til noget, men
der er heller ikke noget den ikke kan. Bykørsel, 2op ferie touring, små
snoede veje og banedage, den kan være med overalt.

==REKLAME==:
Vi har i DK en velfungerende klub for VFR ejere. Vi tæller små 80 medlemmer
og du kan se mere til os på www.vfr.dk. Her har vi bla et velfungerende
forum hvor der diskuteres alt mellem himmel og jord, bare det relaterer sig
til VFR. (man skal ikke være medlem for at benytte forummet). Her kan du
også få al den information du kan kapere vedrørende VFR. Klik forbi, du vil
ikke fortryde det.
==REKLAME SLUT==

mvh
Morten Lange