Hjælp udbedes mht. køb af klubhus
Fra : Jack Jensen

Dato : 23-12-02 23:18

Hej

Vi er en nystartet klub med 26 betalende medlemmer.
Bikers4Fun.

Der er selvfølgelig mange af Jer, der har været igennem de samme
overvejelser som vi nu er.
Vi ønsker at købe vores eget klubhus.
Har I nogle gode ideer, så er vi særdeles lydhøre.

Vi havde tænkt os at en del af os (medlemmer) gik sammen og købte et
klubhus - til ca. 400.000 - 500.000.
På anparter á 1.000 kr.
Så kunne vi leje det ud til klubben til en favorabel husleje.

Når klubben så en gang om året gjorde "sodavandskassen" op, kunne klubben
købe et vist antal anparter tilbage som klubbens ejendom.
Så i løbet af en årrække ville det være klubben, der ejede den nedlagte
ejendom, som vi går efter.

Men har I nogle erfaringer - så kom endelig med dem.

Hvis der er nogle af Jer, der er interesseret i medlemsskab, så er I
velkomne til at møde op til en klubaften tirsdag eller torsdag kl. 19,00 på
Romaltvej 127, Romalt.
Vi er "alm." mennesker i alle aldersklasser, der har en brist for mc.
Vi kører på chopper, classic, raketter og alle andre mc'er.
Vi forlanger bare at du har et godt humør. - Og gider dele det med os

Nærmere info ved:
Jack
President of Bikers4Fun
(Det lyder skidegodt
86983396

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-12-02 10:11

Vi har været de samme ting igennem, men opgav til sidst at købe.

Der er en masse juridisk i det. Nu ved jeg ikke om i skal ud at låne alle
pengene. Hvis det er tilfældet, kan I få yderligere problemer. I skal hæfte
personligt for lånet. Vi fandt ingen kreditforening som ville lade
anpartsselskabet hæfte.

Jeg kan lige se om jeg stadig har noget fra dengang (ca. 1 år siden). Så
mailer jeg lige til dig.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : armand

Dato : 24-12-02 13:25

Jack Jensen <jackjensen@12move.dk> skrev i en

> Vi havde tænkt os at en del af os (medlemmer) gik sammen og købte et
> klubhus - til ca. 400.000 - 500.000.
> På anparter á 1.000 kr.
> Så kunne vi leje det ud til klubben til en favorabel husleje.

En ofte brugt model til finansiering af sportshaller i de små samfund, er at
foreningens pengeinstitut låner medlemmerne et afdragsfrit beløb til indskud
i klub-byggekassen!
Med afdragsfrit menes at rentepåløbningen dog skal holdes nede, hvorved at
det
enkelte medlem står med en årlig udgift på et overskueligt beløb!

Er i 26 mand og skal bygge for 520.000,-, vil en sådan model kræve at alle
låner 20.000 i banken (som skal være med på ideen!) og overgiver dem til
klubben imod fornøden kvittering og brugsgaranti samt pant i det
færdigtbyggede. Renten af 20.000 løber næppe op i 2.000 årligt => et
"kontingent-tillæg" på 165 kr./md.!

Men forudse lige hvad fremtiden vil bringe af medlemsnedgang og/eller
opbygning
af en økonomi der kan købe medlemmer ud stk. for stk. eller i rater til
alle! Det kan være til store ærgrelser med den medlemsgennemgang der er i en
mc-klub fremfor en sportsforening :-/

--
Armand.