Gardasøen
Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 23-12-02 23:18

Hej NG

Som ny Cv ejer, overvejer min lille familie og jeg at at tage til Gardasøen
næste sommer, der er sikkert nogle som vil dele ud af erfaringen med pladser
osv.

Mine spørgsmål er :

Har aldrig selv kørt over brenner, er der nogle problemer med det og CV ?

Vi har en "knægt" på 3,5 år, er campingpladserne ikke så store at man
forsvinder for hinanden ?

Og skal man bruge de latterlige badehætter i poolen ?

Mvh

Kaj Erik Olsen

PS. Glædelig jul til jer alle.

Fra : Jens

Dato : 25-12-02 00:57

Hej

Vi har flere gange besøgt en mindre plads mellem Bardolino og Garda, Camping
Serenella. (http://www.gardacamp.com/redir_serenella.htm)
Pladsen er ikke ret stor, der er svømmebasin med særskilt børnebasin og man
skal ikke bruge "latterlige" badehætter, blot almindelige badehætter

Vi har besøgt andre pladser ved Gardasøen, bl.a. Clodia.
(http://www.pianidiclodia.it/splash.html)
Clodia er dyr og stor, men der er MANGE aktiviteter og faciliteter der - man
skal tilgengæld starte bilen hvis man vil til byen.

"Serenella" har efter vores mening følgende fordele:

1) Pladsen er lille
2) Der kan gåes ind til Bardolino og Garda ad gang/cykelsti langs søen
3) Er billigere end "de store pladser"
4) Der er aktiviteter for børn hver dag (dog ikke med Dansk guide)

Ang. Brenner. Jo det går både op og ned - hvis bilen er nogenlunde
dimensioneret til campingvognen er det ikke noget problem - ned i 3. gear og
sømmet i bund - og vupti - du er ovre på den anden side. Kasselbakkerne er
på mange måder værre - da de bliver ved og ved og ved og ved - brenner er et
par store bakker og færdig. Vi har faktisk kørt uden om Kasselbakkerne flere
gange ad hovedvej 27 - dette er en fin omvej - der ikke er længere end
motorvejen, men man skal dog igennem et par byer.

Mvh
Jens

Fra : Voege

Dato : 26-12-02 19:54

Hvis Kassel ikke er et problem er resten af vejen heller ikke noget problem.
Et alternativ til Brenner er også Fernpass - Vejen er godt nok både længere
og langsommere men til gengæld er den noget pænere og knap så trafikkeret.
Men med en 1300-motor er den nok lidt får sej

God tur

Ken Vøge

Fra : PHK

Dato : 26-12-02 20:04

"Voege" <voege@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
længere
> og langsommere men til gengæld er den noget pænere og knap så trafikkeret.

Og så kommer man jo forbi toldfrit område (Samnaun), skal ikke betale
Brennerafgift og kan spare udgiften til Østrig´ske motorveje ved at køre ind
igennem Landeck - en omvej på et kvarter!

> Men med en 1300-motor er den nok lidt får sej

Njah, med noget på slæb, ellers ikke :)

--
_
|_|