Hjælp søges til 3 hjulet knallert (Puch VZ~
Fra : Ole M

Dato : 23-12-02 17:47

Hej med jer.

Min søn har fået fat en en 3 hjulet knallert, som han skal bruge til at
komme rundt på.
Desværre virker ladningen ikke til akkumulatoren, der er
nogen der har pillet og flyttet rundt på alle ledningerne.
Så er der nogen der har et diagram over lys anlæg, så jeg kan montere det
korrekt igen.
Knallerteren er fremstillet af (vist nok) Reva i Ålborg og motoren er en
Puch VZ50, årgang ukendt.
Ladesystem er med 4 lys spoler, 2 små og 2 store og en ensretter med 3
veksel spændings indgange
Knallert kan ses på : http://3hjul.ghost-net.dk
Jeg har delvis fået ladesystem til at fungerer, men har stadig nogle
ledninger i overskud, så det virker ikke optimalt.

Med venlig hilsen

Ole Mastrup

Fra : Japse

Dato : 24-12-02 00:30

"Ole M" skrev d. 23-12-02 17:47 dette indlæg :
> [...]
> Jeg har delvis fået ladesystem til at fungerer, men har stadig nogle
> ledninger i overskud, så det virker ikke optimalt.

Der er 3 ledninger der er strømgivende: gul = 17 Watt, grøn = 5 Watt og
brun = 3 Watt.
Nomalt er den gule til forlyset og horn, den grønne er til stoplyset og
endelig den brune er til baglyset.
Det vil dermed sige at du skal køre den gule til ensreteren sammen med
forlyset de andre skal bare monteres som skrevet, så skulle det hele
virke. Håber det kommer til at køre for dig.
Mvh.
Japse.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole M

Dato : 24-12-02 09:49

Hej Japse

Tak for svar, desværre er der flere ledninger end dem du skriver om.
Maskinen kører med en ca. 60 Amp/t akkumulator, der brúges til at starte med
og den skal jo lades op under kørsel.
Der er 6 ledninger fra lys systemet der skal forbindes og 3 af dem skal til
en ensretter, men hvor skal de andre 3 ledninger hen ? og skal nogle af
ledningerne parralel forbindes.
Dety er lidt svært når der ikke er noget diagram. Jeg har en fornemmelse af,
at noget skal stelles når lyset bliver tændt.
Jeg tror du har ret i at den små spoler er dem der kan afgive 5 og 3 Watt i
det der er en smule forskel på dem.

Med venlig hilsen

Ole

Fra : Japse

Dato : 24-12-02 11:25

"Ole M" skrev d. 24-12-02 09:49 dette indlæg :
> [...]
> at noget skal stelles når lyset bliver tændt.
> Jeg tror du har ret i at den små spoler er dem der kan afgive 5 og 3

Jeg skal nok lige prøve her efter helligdagene at se efter i gemmerne om
jeg kan finde strømskemaet, så kan vi jo lige "snakke " sammen igen, jeg
har scanner så jeg kan sende det til dig når jeg har fået det fundet,
imens Glædelig JUL.

Mvh.
Japse.

http://www.kandu.dk/