Unlock af 3510 problem
Fra : Nicky Larstrup

Dato : 23-12-02 15:08

Hej...

Jeg er så heldig at jeg har fået mig en 3510, som jeg med et kabel fra
THansen vil unlocke.

Jeg har fundet frem til 2 programmer der skulle være noget værd:

DCT4Unlocker & DCT4Tweak beta 2 / DCT4Testmode

Jeg kan godt få sat fonen i Test Mode, men derfra kan jeg ikke komme videre.

Får besked om at programmerne ikke kan se den, og jeg skal undersøge om den
er tændt :)

Det er det samme om jeg prøver på en WinXP med Userport, eller en standard
win98.

Nogen der har en idé?

Med venlig hilsen

Nicky Larstrup

Fra : Th Frydensberg

Dato : 23-12-02 15:25

prøv at kikke tilbage til 3-12
der står hvorda xxxx skulle gøre med samme problem
mv th

Fra : Nicky Larstrup

Dato : 27-12-02 14:23

Jeg har kigget den post. Og prøvet med de nævnte programmer.

Jeg har ikke svært ved at få den i Test Mode - Ihvertfald ikke hvis man skal
tro på hvad der står i fonens display.

Problemet er når jeg efterfølgende skal låse den op, så kan programmet ikke
finde fonen.
Derfor mistænker jeg kablet for ikke at understøtte MBUS (Mener det er det
der bruges til unlock af DCT4)

Jeg har nu betalt mig fra at få den låst op, men vil stadig gerne vide hvad
der er gået galt.

Fra : Th Frydensberg

Dato : 27-12-02 14:40

har hørt der kan være problemer med kablerne
prøv at skriv til Trols

Fra : Ramshardt

Dato : 27-12-02 18:48

Jeg er ingen ekspert og jeg har haft tilsvarende problem. Men det
lykkedes til sidst, og derfor vil jeg beskrive hele forløbet.

Jeg har testet JIC_DCT4_Unlocker, dct4tool og dct4tweak fra
http://mudboy.web3.cz/

Jeg startede med at køre programmerne under Win2K og det eneste der
skete var at telefonen slukkede når jeg startede unlock.

Samme procedure med tændt telefon - samtidig med at telefonen var sat
til at oplade gav samme resultat.

Derefter skiftede jeg til Win98 og til sidst lykkedes det.

Telefonen var tændt, tilsluttet opladeren og jeg brugte
JIC_DCT4_Unlocker. Programmet satte telefonen i testmode, aflæste IMEI
og genindlæste IMEI og en SIM-kode uden lås. Da programmet var færdigt,
blev der ved med at stå testmode i tlf. displayet. Derfor slukkede jeg
telefonen og da jeg tændte igen, var operationen lykkedes.

Jeg kan ikke forklare hvorfor netop den sidste løsning lykkedes, men det
er der måske andre, der kan

Hls
Jens

Fra : Nicky Larstrup

Dato : 30-12-02 13:47

Jeg takker mange gange for indlæggene.

Jeg vil drage til THansen, og smide deres kabel tilbage til dem, og høre om
de evt. kan levere et der virker.

Umiddelbart tror jeg nemlig at problemet ligger der. Alle de andre nævnte
ting har jeg nemlig forsøgt i diverse afskygninger.

Bare sørgeligt at de ikke kan levere et bare rimeligt produkt. Kan godt være
det kun koster 150 for et kabel, men alligevel ville det da være rart hvis
det virkede. :)