Copyright
Fra : SBrandsborg

Dato : 23-12-02 15:03

Hej alle sammen
Når man ser på F.eks IT Produkter står der Copyright 1999-2000 betyder det
så at copyrighten udløb i 2000??? eller hvordan skal det forståes

~Steffen
mouseman_16@hotmail.com

Fra : LR

Dato : 23-12-02 18:10

> Når man ser på F.eks IT Produkter står der Copyright 1999-2000 betyder det
> så at copyrighten udløb i 2000??? eller hvordan skal det forståes

Nej, det betyder, at produktet er udviklet mellem 1999 og 2000.

Copyright udløber 70 år efter forfatterens død (så vidt jeg husker).

Mvh,

Lasse

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-12-02 19:39

LR skrev Mandag den 23. december 2002 18:10 i dk.videnskab.jura:

> Copyright udløber 70 år efter forfatterens død (så vidt jeg
> husker).

Det er gældende med musik, men er det også med alt andet der er
copyright på?

Ivar Madsen

Fra : Niels Henriksen

Dato : 23-12-02 23:13

"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Det er gældende med musik, men er det også med alt andet der er
> copyright på?

Det hedder ikke copyright, men ophavsret.

--
Niels Henriksen
Bigtiger.dk - Det vildeste webhotel

Fra : Nicolai

Dato : 23-12-02 23:35

> Det hedder ikke copyright, men ophavsret.
>

> --
> Niels Henriksen

Endnu en Gerner?

Suk...

Fra : Niels Henriksen

Dato : 24-12-02 09:56

"Nicolai" <nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Endnu en Gerner?

Nej... Jeg er sgu ikke nogen Gerner...vil bare gerne have at tingene bliver
kaldt som de hedder

Fra : Nicolai

Dato : 24-12-02 13:41

> Nej... Jeg er sgu ikke nogen Gerner...vil bare gerne have at tingene bliver
> kaldt som de hedder

Hvad er forskellen ? Er du bange for det at det danske sprog smutter?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 27-12-02 00:33

Nicolai skrev:

> Hvad er forskellen ? Er du bange for det at det danske sprog smutter?

Forskellen er, at der ikke i dansk lov er noget begreb, der hedder
"copyright". Det hedder "ophavsret", og da der er forskel mellem den
danske ophavsretslov og den amerikanske copyrightlovgivning, er det
bedst at holde sig til "ophavsret", når vi diskuterer dansk lovgivning.

--
Mvh. Peter

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-12-02 16:09

Niels Henriksen skrev Tirsdag den 24. december 2002 09:56 i
dk.videnskab.jura:

> Nej... Jeg er sgu ikke nogen Gerner...vil bare gerne have at
> tingene bliver kaldt som de hedder

Selvfølgie skal man kalde en skovl for en skovl, og en spade for en
spade.
Men sig mig lige hvor jeg har skrevet at der er copyright på musik?

Ivar Madsen

Fra : LR

Dato : 23-12-02 23:57

> Det er gældende med musik, men er det også med alt andet der er
> copyright på?

Ja :)

Ellers ville jeg ikke have nævnt det. Se evt.
http://www.virksomhedsguiden.dk/ophavsret

Lasse