Optagelse Af Telefon Samtale
Fra : SBrandsborg

Dato : 23-12-02 14:05

Hej alle sammen
Jeg har store problemer med TDC Internet og har derfor stort behov for at
optage mine samtaler med deres support...

Skal jeg gøre opmærksom på noget eller hvordan skal jeg best gøre det uden
af komme i klemme...

~Steffen
E-Mail: mouseman_16@hotmail.com

Fra : Reino Andersen

Dato : 23-12-02 14:15

SBrandsborg skre:

> [...]
> optage mine samtaler med deres support...
>
> Skal jeg gøre opmærksom på noget eller hvordan skal jeg best gøre det uden

Så længe du selv er part i samtalen behøver du ikke gøre TDC opmærksom på,
at du optager samtalen.

PS Held og lykke - jeg har selv store problemer med Tele2.

--
Reino

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 25-12-02 19:14

> Så længe du selv er part i samtalen behøver du ikke gøre TDC opmærksom på,
> at du optager samtalen.

Jeg troede faktisk også at man skulle gøre opmærksom på det?
Er der nogen som kan henvise til en lov/bekendtgørelse/vejledning?

--
Hilsen / Kind regards
Carsten

Fra : Reino Andersen

Dato : 26-12-02 14:30

Carsten Thomsen skrev:

> Jeg troede faktisk også at man skulle gøre opmærksom på det?
> Er der nogen som kan henvise til en lov/bekendtgørelse/vejledning?

Det fremgår inddirekte af straffelovens § 263, stk. 1, nr. 3:

--
Reino

Fra : Møller

Dato : 26-12-02 17:00

"Reino Andersen" <reino@gettwonet.dk> wrote in message

> Det fremgår indirekte af straffelovens § 263, stk. 1, nr. 3:

Er det pkt. 3 du hentyder til?.

så står der da vist ..."telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre...
som han ikke selv deltager i..
Og hvordan kan man føre en telefonsamtale man uden selv at deltage i den??
--
Møller

Fra : Henning Makholm

Dato : 26-12-02 17:59

Scripsit "Møller" <eamfjern@fjernget2net.dk>

> så står der da vist ..."telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre...
> som han ikke selv deltager i..
> Og hvordan kan man føre en telefonsamtale man uden selv at deltage i den??

Det er det lukkede møde, tilføjelsen "som han ikke selv deltager i"
lægger sig til, ikke telefonsamtalerne.

Pointen er at optagelse af telefonsamtaler kun er strafbart hvis det
er en samtale "mellem andre" man optager. Hvis man selv er den ene af
parterne, er det ikke strafbart at optage samtalen - uanset om man har
gjort den anden ende opmærksom på at man optager.

--
Henning Makholm "Monarki, er ikke noget materielt ... Borger!"

Fra : Reino Andersen

Dato : 26-12-02 18:17

Henning Makholm skrev:

> Det er det lukkede møde, tilføjelsen "som han ikke selv deltager i"
> lægger sig til, ikke telefonsamtalerne.

Det er jeg ikke enig i.

> [...]
> parterne, er det ikke strafbart at optage samtalen - uanset om man har
> gjort den anden ende opmærksom på at man optager.

Netop - derfor er tilføjelsen "som han ikke selv deltager i" også rettet mod
telefonsamtaler.

--
Reino

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-12-02 19:49

"Reino Andersen" <reino@gettwonet.dk> writes:

> Netop - derfor er tilføjelsen "som han ikke selv deltager i" også rettet mod
> telefonsamtaler.

Det er ligegyldigt for meningen, men jeg mener "mellem andre" lægger
sig til samtaler og telefonsamtaler og "som han ikke selv deltager i"
til møder. Det betyder det samme, ligegyldigt hvordan det associeres.

/L

Fra : Reino Andersen

Dato : 26-12-02 20:23

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> Det er ligegyldigt for meningen, men jeg mener "mellem andre" lægger
> sig til samtaler og telefonsamtaler og "som han ikke selv deltager i"
> til møder. Det betyder det samme, ligegyldigt hvordan det associeres.

Det har du vist ret i.

--
Reino

Fra : Sverre Stokke

Dato : 24-12-02 03:09

reino@gettwonet.dk skriver:
>Så længe du selv er part i samtalen behøver du ikke gøre TDC opmærksom på,
>at du optager samtalen.

Og du kan senere bruge optagelsen som bevis i en evt. retsag.

Hilsen Sverre
- mit liv er en julefri zone.

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-12-02 19:14

SBrandsborg wrote in <3e070a22$0$47412$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:
> Jeg har store problemer med TDC Internet og har derfor stort behov for at
> optage mine samtaler med deres support...

Jeg har selv haft meget god erfaring med at optage tlf-samtaler med TDC.
Sagens detaljer er vist ikke væsentlige, men jeg havde ringet mellem 10 og
20 gange om den samme ting. En dag jeg ringer fortæller jeg først i
samtalen, at den bliver optaget. Det kan være et tilfælle, men først ved
denne samtale bliver det lovede opfyldt.

Hvis du ønsker problemet løst, kan jeg ud fra det anbefale dig, at gøre
modparten opmærksom på, at du optaget samtalen.

Hvis du hælder mere mod "the big picture", og ønsker at gøre noget mere ud
af sagen, så lad være med at sige noget. Så kan du hænge dem op på det
senere, om det så er i en retssag, i medierne (tv, radio, avis...) eller
måske bare til en opfølgende samtale, fx. til en eller anden chef.
Dette dog med det forbehold, at jeg ikke er jurist, og derfor ikke kan/vil
udtale mig om hvorvidt det er gyldigt som bevis i en retssag, når modparten
ikke er gjort opmærksom på det.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Sverre Stokke

Dato : 26-12-02 03:11

niels-usenet@myplace.dk skriver:
> [...]
>kan/vil
>udtale mig om hvorvidt det er gyldigt som bevis i en retssag, når

Det er gyldigt bevis i en retssag.

Hilsen Sverre
- mit liv er en julefri zone.

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 27-12-02 15:06

> Det er gyldigt bevis i en retssag.

Kan du bevise det? Eller henvise til sager ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-12-02 15:14

Carsten Thomsen skrev:

>Kan du bevise det? Eller henvise til sager ?

Det er unødvendigt. Alt kan fremlægges som bevis i en dansk
retssag.

--
Bertel