hardware eller software!?!
Fra : Try_to_help

Dato : 23-12-02 13:27

G´dag
jeg sidder her hjemme ved mig selv, og roder meget med computerene for
at opnå optimal sikkerhed....
og her kommer det hvilken firewall type og hvilket produkt kan anbefales
af lige jer!?!
PT har vi Zonealarm pro
men jeg sidder også og arbejder med at smide enten smoothwall eller
ipcop ind som firewall....
hvilken vej er det mest optimale for sikkerhed???
kom gerne med flere henvisninger til gratis hardware eller software
firewalls....
mvh Stefan

http://www.kandu.dk/

Fra : Alex Holst

Dato : 23-12-02 13:48

Try_to_help <Try_to_help.news@kandu.dk> wrote:
> jeg sidder her hjemme ved mig selv, og roder meget med computerene for
> at opnå optimal sikkerhed....

Du skal lige definere hvad "optimal sikkerhed" er for dig. Ellers kan vi
ikke hjaelpe.

Fra : Gevaldi

Dato : 23-12-02 22:31

Try_to_help skrev:
> [...]
> hvilken vej er det mest optimale for sikkerhed???
> kom gerne med flere henvisninger til gratis hardware eller software

Nu plejer hardware jo ikke at være *gratis*:(

> http://www.kandu.dk/

kandu ikke la' være

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : F.Larsen

Dato : 23-12-02 22:46

"Try_to_help" <Try_to_help.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> at opnå optimal sikkerhed....
> og her kommer det hvilken firewall type og hvilket produkt kan anbefales

Tja, du kan jo starte med at gå din PC opsætning igenem og stramme op på
sikkerheden _inden_ du smider en software firewall på maskinen...

Du skriver ikke hvilket operativ system du bruger ... ?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/

Fra : Kim Nielsen

Dato : 24-12-02 01:35

"Try_to_help" <Try_to_help.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilken vej er det mest optimale for sikkerhed???
> kom gerne med flere henvisninger til gratis hardware eller software

Tja - brug ikke Internettet - og installere ikke programmer fra folk du
ikke stoler på.

Hvis du har en ruter/switch ( - som jeg - har Linksys BEFSF41), ja så
har jeg sat den på en anden kontakt, og når jeg bruger PC'en i 4-6
minutter og skal se tv m.v. så slukker jeg for den - det tager jo kun
20-50 sekunder at starte igen.

Før jeg fik en router/switch var næsten alle forstyrelser (dvs.
_banken_på_ get på port 80,eller tilsvarende Windows 137,139) i min
Zonaelarm log (pop up selvfølgelig slået fra), men efter ruterne som har
NAT er ingen.

Herudover har jeg slået alt fra som jeg ikke bruger (læse area51 -
findes i tråd herunder) f.e.s.k.. IIS, jeg bruger den ikke - af med den
og det STORRE hul e lukket.

Det gælder generelt , hvis du ikke har brug for FTF, ICQ, KAZZAN server
m..m så afinstalere den.

Nå, men da du jo ikke skrev hvad OS, err er det jo bare nogle almene
betragtninger.

SHIT - først nu ser jeg at du er en af de tåbelige KANDU (=kan IKKE) der
får point for spørgsmål og svar - jeg forbyder dig at få point på noget
jeg har skrevet her da jeg har automatisk copyright på det
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så du kan ikke bruge svaret til point , da jeg har automatisk copyright
på det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Jens

Dato : 24-12-02 02:31

klip

> [...]
>

> Så du kan ikke bruge svaret til point , da jeg har automatisk copyright

Århh hvad, det er da kun jul engang imellem.

Ud med netstikket (og) strømstikket, den er sikker hvergang.

ZA er gratis
En router er bedre

mvh Jens