Software som agerer internetservers ?
Fra : Mads Klausen

Dato : 23-12-02 13:11

Hej

Jeg så i min TCI/IP monitor at når man bruger Acrobat så kommunikeres der med Adobe:

Seq   Time   Process:PID   Action   Protocol   Local Address   Remote Address   Status   Bytes

6   12:47:38   Acrobat.exe:1824   SEND   TCP   0.0.0.0:1651   192.150.14.201:80   SUCCESS   173
7   12:47:38   Acrobat.exe:1824   SEND   TCP   0.0.0.0:1651   192.150.14.201:80   SUCCESS   264
8   12:47:38   Acrobat.exe:1824   RECEIVE   TCP   0.0.0.0:1651   192.150.14.201:80   SUCCESS   291

Jeg har til orientering slået alt autoupdate
og liveupdate osv fra i Acrobat.

Et IP opslag giver følgende:
---------------------------------------

OrgName: Adobe Systems Inc.
OrgID: ADOBES

NetRange: 192.150.14.0 - 192.150.14.255

CIDR: 192.150.14.0/24

NetName: ADOBE38
NetHandle: NET-192-150-14-0-1
Parent: NET-192-0-0-0-0
NetType: Direct Assignment
NameServer: ADOBE-DNS.ADOBE.COM
NameServer: ADOBE-DNS-2.ADOBE.COM
NameServer: ADOBE-DNS-3.ADOBE.COM
Comment:
RegDate: 1992-06-25
Updated: 2002-03-29

TechHandle: JF790-ARIN
TechName: Fitzgerald, Jim
TechPhone: +1-206-675-7286
TechEmail: jifitzge@adobe.com

Hvad kan man gøre ved programmer som agerer
spyware, og hvad er formålet med at Acrobat kontakter
en DNS server hos Adobe hver gang programmet benyttes ?

MVH

Fra : Alex Holst

Dato : 23-12-02 13:35

Mads Klausen <mads.klausen@inet.tele.dk> wrote:
> Jeg så i min TCI/IP monitor at når man bruger Acrobat så kommunikeres
> der med Adobe:

Enten checker den for nye versioner eller saa er det en del af dens
kopibeskyttelse.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-12-02 17:45

Alex Holst wrote:

> Enten checker den for nye versioner eller saa er det en del af dens
> kopibeskyttelse.

Kan den ikke bruges uden netforbindelse? Jeg ville nok overveje at
spærre for den slags forbindelser. Men på den anden side bruger
jeg alligevel altid gv i stedet for acrobat. Da det tilsyneladende
er http forbindelserne den åbner, burde den ikke være svær at
overvåge. Man bør bestemt overveje at bruge ethereal til at finde
ud af, hvad den præcist sender for requests.

Hvem er fjenden i Aalborg?

Fra : Niels Callesøe

Dato : 24-12-02 14:57

Kasper Dupont wrote:

> [...]
> overvåge. Man bør bestemt overveje at bruge ethereal til at finde
> ud af, hvad den præcist sender for requests.

Jeg har netop forsøgt ovenstående. Jeg har 'automatic check for
updates' slået fra i Acrobat Reader 5.0 og jeg kan ikke konstatere at
den sender eller modtager nogen trafik overhovedet.

--
Niels Callesøe - nørd light
Nu med politisk ladet signatur.

Fra : F.Larsen

Dato : 23-12-02 22:42

"Mads Klausen" <mads.klausen@inet.tele.dk> wrote in message
> Hvad kan man gøre ved programmer som agerer
> spyware, og hvad er formålet med at Acrobat kontakter
> en DNS server hos Adobe hver gang programmet benyttes ?

Installer zonealarm og brug evt hosts filen til at blackliste den server de
connecter til:
http://home.cbkn.dk/Spyware/

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/

Fra : Alex Holst

Dato : 26-12-02 14:26

F.Larsen <n0spam@spamfilter.dk> wrote:
> "Mads Klausen" <mads.klausen@inet.tele.dk> wrote in message
>
> Installer zonealarm og brug evt hosts filen til at blackliste den server de
> connecter til:
> http://home.cbkn.dk/Spyware/

Mere teknologi er sjaeldent svaret. At doemme efter Niels' indlaeg kan
man stoppe Acrobat fra at bruge netvaerket. Det er bedre end at begynde
paa ovenstaaende krumspring.

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-12-02 15:12

Alex Holst <a@mongers.org> wrote:

>At doemme efter Niels' indlaeg kan
>man stoppe Acrobat fra at bruge netvaerket.

Citat fra det oprindelige indlaeg:

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-12-02 14:15

Alex Holst wrote:
> Mere teknologi er sjaeldent svaret. At doemme efter Niels' indlaeg kan
> man stoppe Acrobat fra at bruge netvaerket. Det er bedre end at begynde
> paa ovenstaaende krumspring.

Specielt ikke når nogle operativ systemer ikke kan håndtere store host
filer uden at det går væsenligt ud over maskinens ydelse.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Kunst? http://www.firewallmonkeys.com/songs/