Erfaringer med vaskemaskiner...
Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 21-12-02 11:39

Da min gamle Bauknecht Super Grøn 1000 I er gået i stykker overvejer jeg at
købe en ny vaskemaskine.
Men jeg er lidt på herrens mark...
Jeg har kig på en Zanussi F1206 (fra elgiganten til 2.999) maskinen er
vaskeklasse A, energiklasse B og centrifugeringsklasse B (betyder ikke så
meget da jeg ikke har tørretumbler og heller ikke har plads til at anskaffe
en)
Men, jeg er lidt "utryg" ved at zanussi er så meget billigere end andre
mærker, så: Er der nogen herinde der har zanussi (måske den maskine) ? Hvis
ja, hvordan er de mht. holdbarhed og kvalitet?
Kan det evt. betale sig at rep. min gamle Bauknecht? Den er mindst 6 år
gammel (stod her da jeg flyttede ind) og sikkert også ældre. Det er pumpen
og automatikken der er stået af.

Håber nogen kan hjælpe.

Thomas

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 26-12-02 00:10

> [...]
Hvis
> ja, hvordan er de mht. holdbarhed og kvalitet?

Vi har både vaskemaskine & tørretumbler fra Zanussi, begge dele er købt nye
for en 8-9 år siden.
Begge kører fint endnu, jeg har skiftet lejer i både vaskemaskine og
tørretumbler for 3 år siden.
Konen er begyndt at klage over at vaskemaskinen ikke vasker ordentligt rent
mere, så i 2003
bliver der nok anskaffet en ny vaskemaskine.

Vi gav ca. 4500 kr.- for begge dele, så jeg kan ikke sige andet end vi har
været godt tilfredse med Zanussi maskinerne.

Godt nytår.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 26-12-02 11:33

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message

> Kan det evt. betale sig at rep. min gamle Bauknecht? Den er mindst 6 år
> gammel (stod her da jeg flyttede ind) og sikkert også ældre. Det er pumpen
> og automatikken der er stået af.

Der vil jeg nok sige, at det kan det næppe. Vaskemaskinereperatører siger,
at en vaskemaskine lever 7-8-9 år, og at man bare er heldig, hvis den holder
længere. Alene at få en mand ud at kigge på det koster 600,-, selvom han
ikke kan gøre noget som helst ved det.

Men hvis du er sikker på, hvad der er gået i stykker, kan du jo ringe og
snakke med en reperatør om det og få en cirkapris - eller ringe til en
reservedelsbutik, f.eks. Repart i Viby (Århus), og så få en pris på delene,
og så lægge omkring 1000,- oveni til udskiftning. Så har du en rimelig
rettesnor.

/Anne

Fra : Claus Johannsen

Dato : 26-12-02 13:22

Jeg har selv sådan en Bauknecht som jeg har fået repareret 3 gange inden for
et år. Nye kul på motoren, ny vandstandsmåler, og sidst ny låseenhed til
lugen. Samlet regning på knap 1300 kr. Den defekte låseenhed gav nemlig den
fejl at timeren ikke virkede (den kom ikke videre i programmet og pumpen
kørte konstant) Det er ikke alle reparatører der tager penge for tilkald.
Jeg ville nok spørge en reparatør først og få helt precis at vide hvad der i
vejen og hvad det koster at få det lavet. Min tidligere maskine var en BBC
Rondoprince som holdt i 21 år uden større reparationer, før at vaskekaret
tærede op. Så 6 år for en Bauknecht er ingen alder.
Mvh.
Claus