Ratlås VFR400R
Fra : Fer

Dato : 23-12-02 00:45

Hej NG

Jeg har nu fået solgt min GSXR250, og har invisteret i en DEJLIG VFR400R

Er nu igang med det STORE service på cyklen.. altid rart med noget at bruge
sin vinter på..

Når men jeg har et problem med ratlåsen. Palen, der kommer ud når den
aktiveres vil ikke komme mere end 2mm ud, så kan man ikke dreje nøglen mere.
(vil tro den skal 10mm ud.)

Er der nogen der har nogen erfaringer deromkring ? Har indtilvidere bare
"druknet" den i WD40 i et desperatforsøg..

mvh Tommy Fer
Honda VFR400R

---

Fra : Grunnet

Dato : 23-12-02 09:06

> [...]
>
> Er der nogen der har nogen erfaringer deromkring ? Har indtilvidere
> bare "druknet" den i WD40 i et desperatforsøg..

Hej Fer

Skal du ikke trykke på nøglen (således den midterste del af låsecylinderen
trykkes lidt ind i forhold til yderringen) for at kunne aktivere styrlåsen
og dreje nøglen helt i "bund" ?

Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84
steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere, men Intet om MC)

---

Fra : Fer

Dato : 23-12-02 10:18

"Grunnet" <steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trykkes lidt ind i forhold til yderringen) for at kunne aktivere styrlåsen

Det er opdaget ;)

Men den vil stadig ikke trykke palen ud.... Når man trykker ned og drejer,
kommer den så de 2 mm ud den nu kan, men så kan man ikke dreje mere...

mvh Tommy Fer

---

Fra : John Jensen

Dato : 23-12-02 10:36

Dumt spørgsmål, men har du styret drejet til fuldt udslag enten højre eller
venstre side før du forsøger at låse.... ?

/ John

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-12-02 11:51

> Dumt spørgsmål, men har du styret drejet til fuldt udslag enten højre
eller
> venstre side før du forsøger at låse.... ?

Jeg svarer lige for Tommy. Vi har skruet tændnings låsen ud, så det med
styrpositionen er ikke relevant. Den får lov til at stå med en røvfuld WD 40
julen over.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : armand

Dato : 23-12-02 12:51

John Jensen <John-G-J@Jensen.tdcadsl.dk> skrev i en
> Dumt spørgsmål, men har du styret drejet til fuldt udslag enten højre
eller
> venstre side før du forsøger at låse.... ?

Eller nærmere BÅDE venstre og højre!
På Lillefrøen er det kun mod venstre at den kan styrlåses!

Tillykke forøvrigt, og velkommen i klassen

--
Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 23-12-02 15:43

armand wrote:

> Tillykke forøvrigt, og velkommen i klassen

Skal vi da aller' ha noget 250'er vs. 400 ræs?

/Rune

Fra : armand

Dato : 23-12-02 18:27

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> Skal vi da aller' ha noget 250'er vs. 400 ræs?

Har du da plade på ligesom lillefrøen??

Narhj - Lad det nu lige blive forår igen, og når jeg bliver træt af at jorde
Duc.7½'ere, kan der vel også blive plads til en 2½ istedet

--
Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 23-12-02 20:03

armand wrote:

> Narhj - Lad det nu lige blive forår igen, og når jeg bliver træt af at
> jorde Duc.7½'ere, kan der vel også blive plads til en 2½ istedet

Ja-ja, så længe det går ligeud...

/Rune

Fra : bo-gsx-R

Dato : 23-12-02 10:06

( lidt reklame Kender du www.vfr.dk ??

bo thomsen www.VFR.dk

Fra : finn sander

Dato : 23-12-02 10:52

I mitten af låsen sidder enten to nitter eller to stjerne-bolte som dog
kan skrues ud , de har altid fået noget "blå" loctite fra frabrikken, sådan
har det værret på de honda´r jeg har set, og min nuværende gik meget strem
i nøglen indtil jeg fandt ud af at den spændte i selve låsen, ud med de
orginale bolte ind med to nye og samtidlig nogle sims under låsen så den
gik let igen.
FS
ps har lige tjekket i div honda værkstedsbøger, der stå intet om gevind
stigning men jeg mener der er 8x1/1.25 mm. ihvertefald ingen
amerikansk-havelåge-gevind , som i visse cykler..........

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-12-02 11:55

> [...]
> i nøglen indtil jeg fandt ud af at den spændte i selve låsen, ud med de
> orginale bolte ind med to nye og samtidlig nogle sims under låsen så den

Jeg svarer lige for Tommy. Den får lov til at stå med en røvfuld WD 40 julen
over. Det du nævner her lyder meget spændende. Det kigger vi på. Sådan er
VFR 400 er faktisk meget spændende teknisk set. Den har direkte påvirkede
ventiler, men man kan stille ventiler på den uden at pille knasterne ud.
Ret smart. Kawasaki ZX9R B skulle eftersigende kunne det samme.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-12-02 20:22

"Fer" <fer@cool.nospaminørrekær.dk> skrev:
> Hej NG
>
> Jeg har nu fået solgt min GSXR250, og har invisteret i en DEJLIG
VFR400R

Men der må da være noget alvorligt galt med den tidligere ejer siden han/hun
har skiftet styret ud med et RAT! =

....og go' jul og tillykke med dyret
--
mvh Jes Vestervang

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 23-12-02 22:44

> Men der må da være noget alvorligt galt med den tidligere ejer siden
han/hun
> har skiftet styret ud med et RAT! =

GRILL

Dan - DMCN#561