/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
re: suzuki gs 550
Fra : Gangster


Dato : 22-12-02 22:58

Jeg har købt en suzuki gs 550, som var delvis defekt, men den er nu renoveret.
mit problem er at : den er svær at starte
Den har slet ikke alle heste hjemme
den kan ikke gå under 1900 omd. i tomgang

kæden og tænding står som det skal, er der nogle som har et godt råd?????

 
 
armand (23-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 23-12-02 01:41


Gangster <sjensen@e-mail.dk> skrev i en
news:1040594222.23432.0@iris.uk.clara.net...
> Jeg har købt en suzuki gs 550, som var delvis defekt, men den er nu
renoveret.
> mit problem er at : den er svær at starte
> Den har slet ikke alle heste hjemme
> den kan ikke gå under 1900 omd. i
tomgang
>
> kæden og tænding står som det skal, er der nogle som har et godt råd?????

Er den en af de ældste modeller med alm. spjældkarburatorer, eller den
senere med C.V. karburatorer (dem med en flad "klokke" på toppen!)?
C.V.'ernes gummi-membran i "klokken", er meget følsom for revner eller skæv
montering!

Har du haft tømt svømmerhusene (for skidt/vand)?
Ifald at du mener at de var tomme ved samling, kan der alligevel være kommet
masser af slam og vand ned fra bunden af tanken da du fyldte dem v.h.a.
"PRI"

Lader den (Suzuki-ladesystemet sucks!)?
Kontrol: Går den bedre hvis du giver den en navlestreng á startkabler fra en
bil?!

Er tændkablerne rigtigt forbundet?
Kontrol: Tændspolerne skal hver især forsyne de yderste hhv. de midterste
cylindre!

Hvad med knastakslen - Ligger den som den skal??
Der er mærker på både knastkædehjulene og i aksel-enderne, som skal flugte
med topdæksel-pakfladen når cylinder 1/4 står på "T" jvf. tændingsmærkerne!

Er der kompression på alle cylindre?

Kom igang, og kom igen!

--
Armand





Jens Jacob Bager Jen~ (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 23-12-02 12:13

> Jeg har købt en suzuki gs 550, som er ny renoveret.
> mit problem er at den er svær at starte. Den har slet ikke
> alle heste hjemme. Den kan ikke gå under 1900 omd.

To hurtige tests:
Er der fuldt kompression på?
Er knasterne taktet rigtigt?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Jens Holm (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Holm


Dato : 26-12-02 11:55

Velkommen i klubben!
Er selv den lykkelige ejer af en GS 550.
Da jeg købte den gik den råt, men gik. Jeg fandt ud af at der manglede de
små propper ved pilot jet'sene. De blev købt og monteret. Så gik den slet
ikke. Flere grundige rensninger efterfulgt af en gevaldig justering af
svømmerhøjden. (Den var flere millimeter for lav). Nu går den rigtig pænt i
tomgang. Men den kan ikke tage gas når den skal trække, og på støtteben kan
den tage gas i ca 1 sekund helt til toppen, så dør den. Efter ca 5 sek.kan
den så tage gas igen. Jeg overvejer at forsøge med en højere svømmerstand,
da den tydeligvis mangler næring. Benzinhane er checket o-ringe i carb'sene
er skiftet. Der er en fyr i USA der sælger et sæt for småpenge. MEN JEG
GIVER IKKE OP! Det skal du heller ikke gøre Venligst Jens Holm, Suzuki GS
550 -82 (CV-carb's)
MZ ts 250 ratfighter
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager1(--fjern--)@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:9gCN9.2544$I64.1110@news.get2net.dk...
> > Jeg har købt en suzuki gs 550, som er ny renovere
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408645
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste