DDV og lever
Fra : Therese

Dato : 22-12-02 19:58

Hej NG
Jeg har store planer om at starte i Vægtvogterne efter nytår og glæder mig
meget men....
Jeg har hørt rygter om, at man SKAL have lever én gang om ugen. Det kan da
ikke være rigtigt. Jeg kan simpelthen ikke udstå det og får kvalme bare ved
tanken, selvom det kan laves på mange måder. Jeg ved, at hvis det er et
krav, så ender denne "kur" ligesom alle de andre med at gå i sig selv igen.
Motivationen falder ligesom drastisk, når man ikke kan lide den kur, man er
på. Jeg har jo netop valgt vægtvogterne, fordi det siges, at maden er så god
og at der er meget af den.
Jeg håber, der er nogen, der kan fortælle, at der er alternativer til lever,
man kan spise i stedet for.

Mange håbefulde hilsner
Therese

Fra : Web . Woman

Dato : 22-12-02 20:07

"Therese" <8758@b.iha.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt rygter om, at man SKAL have lever én gang om ugen.

De påstår, at det får huden til at trække sig sammen.
Bed konsulenten om at komme med videnskabelige undersøgelser, der
dokumenterer våset.

Det er nemlig en udokumenteret skrøne - og altså pladder af allerværste
skuffe.

Mvh. Lisbeth

Fra : Marianne

Dato : 22-12-02 20:55

> De påstår, at det får huden til at trække sig sammen.
> Bed konsulenten om at komme med videnskabelige undersøgelser, der
> dokumenterer våset.

Det kan de ikke give. DDV er mere en 'bevægelse' end en videnskabelig
dokumenteret diæt, men i modsætning til det, man normalt præsenteres for,
f.eks. hos lægen, opererer de med et ganske fornuftigt program, man både kan
leve med og tabe sig nogenlunde kvikt af.

Men mht lever kan man bare lade være med at spise det. Der er ret meget tro
og myte over DDV-kuren, men til gengæld virker den fint - lever eller ej.
Den virker naturligvis ikke anderledes end alle andre 1400 kcal's kure. Det,
der virker for mange er kontrollen, mængden af mad, det sociale i
foretagenet, at der er mange opskrifter og tips til hvordan man arrangerer
sig praktisk.

Så start du bare!

Marianne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-12-02 22:52

> Jeg håber, der er nogen, der kan fortælle, at der er alternativer til
lever,
> man kan spise i stedet for.

Du kan spise hjerter i stedet - det er i øvrigt ikke kun for hudens skyld,
men indmad er generelt meget sund og nærerende kost. Huden følger i øvrigt
pænt med, hvis du ikke taber dig for hurtigt, dvs max 1 kg om ugen.

Mvh Maria

Fra : Padmé

Dato : 22-12-02 23:13

(snip)
"> Jeg har store planer om at starte i Vægtvogterne efter nytår og glæder
mig
> meget men....
(snip)

Vægtvogterne og DDV er to forskellige ting.
DDV har den overbevisning at man skal spise lever/indmad en gang hver uge,
det har vægtvogterne ikke. :)

Padmé

Fra : Therese

Dato : 23-12-02 00:23

"Padmé" skrev i en meddelelse
> (snip)
> Vægtvogterne og DDV er to forskellige ting.
> DDV har den overbevisning at man skal spise lever/indmad en gang hver uge,
> det har vægtvogterne ikke. :)

Jeg troede DDV stod for De Danske Vægtvogtere??!!
mvh Therese

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-12-02 07:09

Therese wrote:

> Jeg troede DDV stod for De Danske Vægtvogtere??!!

DDV står for De Danske Vægtkonsulenter.... kik også her:
http://www.weightconsultants.com/da/

WW er vægtvogterne, som jo er et amerikansk koncept kik også her :
http://www.weightwatchers.dk/WWI_Controller.aspx?Page=332&S=7

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : H. Petersen

Dato : 23-12-02 00:24

> Hej NG
> Jeg har store planer om at starte i Vægtvogterne efter nytår og glæder mig
> meget men....
> Jeg har hørt rygter om, at man SKAL have lever én gang om ugen.

Du kan bare spise DDV's leverpostej, så er det ikke så slemt.

> Jeg har jo netop valgt vægtvogterne, fordi det siges, at maden er så god
> og at der er meget af den.

Det er rigeligt af den, de første 14 dage var jeg græde færdig, for jeg
kunne næsten ikke spise op. Jeg var meget tæt på at opgive. Men det bliver
hurtigt en vane og pludselig kan man slet ikke undvære sine grøntsager. Tro
det eller ej.....

Kærlig hilsen Heidi
En lever hader der har tabt 15,8 kg. på 13 uger

Fra : Love4u

Dato : 23-12-02 07:55

> [...]
> meget men....
> Jeg har hørt rygter om, at man SKAL have lever én gang om ugen. Det kan da

Kære Therese

Det er hos de danske vægtkonsulenter, at man skal spise lever, ikke hos
Weight Watchers. Der skal du blot overholde dine points, og ALT er tilladt -
intet forbudt.

Kærligst Ninett

--
slankekuren gør dig fed

www.Qvinderne.dk
- alt andet end en slankekur!

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-12-02 18:39

Therese wrote:

> Hej NG
> Jeg har store planer om at starte i Vægtvogterne efter nytår og glæder mig
> meget men....

Jeg går ud fra, at du mener vægtkonsulenterne (det fremgår af senere
indlæg).

> Jeg har hørt rygter om, at man SKAL have lever én gang om ugen. Det kan da
> ikke være rigtigt. ....

Man SKAL ikke noget som helst nogen steder. Det med leveren er ligesom
alle andre råd og tips anbefalinger af, hvordan du opnår vægttab.

Det er lige den der med leveren og at huden følger med, tja som andre er
inde på så er det vist ret tvivlsomt om sammentrækning af huden og
indtagelse af lever hænger sammen.

Personlig har jeg aldrig haft problemer med lever, men jeg har
tilsyneladende også fået den tilberedt på en ordentlig måde.

Tilberedning af mad har utrolig meget at sige hvordan maden smager fx
har jeg ikke kunne li broccoli før min kone lavede det. Min mor har
altid kogt den for meget, så den blev slatten og kedelig. Broccoli skal
laves ligesom spagetti: al dente.

Lever kan tilberedes på mange måder. Leverpostej er en måderne man kan
få lever på. DDV-leverpostejen er faktisk den bedste leverpostej jeg har
smagt. Sammen med de mindst 300 gram grønsager (fx stegte champignon) er
det bare guld..

Til frokost kunne man stege 80 gram kyllingelever (det er ikke særlig
meget). Den skal ikke steges for meget eller for lidt. Men lige præcis
som den skal være. Det er svært at fortælle hvor meget, men man kan jo
eksperimentere lidt.

Derudover kan man lade leveren stå i noget mælk i et par timer. Mælken
skulle (jeg har fået fortalt) trække noget af smagen til sig.

> Jeg har jo netop valgt vægtvogterne, fordi det siges, at maden er så god
> og at der er meget af den.

Du står selv for alt det praktiske i forbindelse med madlavningen, men
rådene og opskrifterne er skruet sådan sammen, at du får god og rigelig
mad.

Der er plads til desserter, mellemmåltider, snacks og kager

Smugkig på http://opskrifter.heede.dk
(gennemgå lige opskrifterne med en tættekam for fejl i forhold til
DDV-principperne. Jeg har ikke fundet nogen men min konsulent mener at
der er nogen).

> Jeg håber, der er nogen, der kan fortælle, at der er alternativer til lever,
> man kan spise i stedet for.

Du kan bare lade være.

Som sagt ovenfor. Prøv leverpostejen og lav lever på forskellig vis fx i
en krydret gryderet (gerne så meget at du ikke kan smage leveren). Du
kan også prøve lever fra forskellige dyr. Kyllingelever skulle efter
sigende ikke være så slem som svinelever.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk