Erfaringer med Siemens Micro og andre små ~
Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 22-12-02 18:51

Hejsa,
jeg går og overvejer om jeg skal købe en Siemens Micro trådløs telefon.
Hvordan er jeres erfaringer med den?

Siemens skriver, at den kan sende tekstbeskeder. Betyder det, at man kan
sende sms til mobiltelefoner og hvad koster det at bruge. Virker det sammen
med et Tele2 fastnet abonnement eller er det kun med TDC?

Hvordan er batterilevetiden og lydkvalliteten?

Hvad med telefonsvarer og nummerviser? Viser den dato og klokkeslæt på dem,
der har ringet? Også, hvis man ringer fra et hemmeligt nummer?

Findes der andre trådløse i samme størrelse eller har I hørt om der er nogle
undervejs?
Småt er godt

Hvor skaffes Siemens Micro billigst?

--
mvh og glædelig jul

Kasper Grevsen / Unlock Århus
www.unlock.dot.nu med garanti

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-12-02 19:06

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:au4u1e$1n2$1@sunsite.dk...
> Siemens skriver, at den kan sende tekstbeskeder. Betyder det, at man
kan
> sende sms til mobiltelefoner

Der er så vidt jeg ved ikke en gateway i Danmark der kan bruges.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : BorreBoy

Dato : 22-12-02 22:00

> [...]
sammen
> med et Tele2 fastnet abonnement eller er det kun med TDC?
>
> Hvordan er batterilevetiden og lydkvalliteten?

Jeg har haft den, men synes ikke om lydkvaliteten.

> Hvad med telefonsvarer og nummerviser? Viser den dato og klokkeslæt på
dem,
> der har ringet? Også, hvis man ringer fra et hemmeligt nummer?

Den har ikke telefonsvarer.

> Findes der andre trådløse i samme størrelse eller har I hørt om der er
nogle
> undervejs?
> Småt er godt
>
> Hvor skaffes Siemens Micro billigst?

El-giganten (tror jeg). Ellers er det Electronic World/City.

Fra : Jan Viegand

Dato : 23-12-02 15:52

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in
message news:au4u1e$1n2$1@sunsite.dk...
> Hejsa,
> jeg går og overvejer om jeg skal købe en Siemens Micro trådløs telefon.
> Hvordan er jeres erfaringer med den?

Jeg har én til min ISDN-forbindelse, dvs. der er en anden base-station. Jeg
er meget glad for den. God lydkvalitet, har højttaler, nem at gå rundt med
da den er lille, og man kan få headset til den.

SMS-funktionalitet afhænger af tlf-selskabet, og jeg tror nok at teledanmark
tilbyder det på et tidspunkt.

> Hvor skaffes Siemens Micro billigst?

Jeg købte hos http://www.proconsult.dk/ som var billigere end andre steder,
men jeg ved ikke om de er billigst. Lav lidt søgning på nettet.

Jan

Fra : Ally

Dato : 23-12-02 17:24

On Sun, 22 Dec 2002 18:50:37 +0100, "Kasper Vibe Grevsen"
<kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote:

>Hejsa,
>jeg går og overvejer om jeg skal købe en Siemens Micro trådløs telefon.
>Hvordan er jeres erfaringer med den?

Jeg stod i samme situation som dig for 3 måneder siden. Mit valg faldt
ud til Siemens 4015 Comfort primært p.g.a. lydkvalitet og størrelse.
Microen var simpelthen for mikro for mig. Derudover tiltalte det mig,
at Comfort'en har telefonsvarer og håndfri funktion. Godtnok har
Micro'en mulighed for headset, men så har jeg personligt mere glæde af
den håndfrie funktion.

>Findes der andre trådløse i samme størrelse eller har I hørt om der er nogle
>undervejs?
>Småt er godt

Jeg synes, det kan blive FOR småt. Tasterne er meget små og ret
ubehagelige på Micro'en, hvilket jeg ville irriterer mig over i
længden.

De venligste hilsener

Allan
De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Michael Jensen

Dato : 05-01-03 11:17

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at Comfort'en har telefonsvarer og håndfri funktion. Godtnok har
> Micro'en mulighed for headset, men så har jeg personligt mere glæde af

Siemens Gigaset 4010 Micro har også håndfri funktion.

> Jeg synes, det kan blive FOR småt. Tasterne er meget små og ret
> ubehagelige på Micro'en, hvilket jeg ville irriterer mig over i
> længden.

Hvad mand sin smag. Jeg har intet negativt at sige om dem.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 08-01-03 14:47

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message

> Jeg synes, det kan blive FOR småt. Tasterne er meget små og ret
> ubehagelige på Micro'en, hvilket jeg ville irriterer mig over i
> længden.

Hej allesammen, tak for de mange gode råd. Jeg har besluttet at beholde min
gamle Ericsson, fordi jeg fandt ud af Micro'en ikke har telefonsvarer. Håber
snart, at der kommer én med den funktion.

Mht. størrelsen er min mobil circa halv størrelse af Micro'en såeh ja, jeg
er minimalist

Godt nytår

Kasper Grevsen

Fra : Keld

Dato : 10-01-03 11:22

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in message news:<avha4s$9lm$1@sunsite.dk>...

> Hej allesammen, tak for de mange gode råd. Jeg har besluttet at beholde min
> gamle Ericsson, fordi jeg fandt ud af Micro'en ikke har telefonsvarer. Håber
> snart, at der kommer én med den funktion.

På Siemens tyske hjemmeside kan man se en 4015s Micro - så det er vel
bare et spørgsmål om at skaffe den hjem?

http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,DE_de_0_product%253AHO%252FTL%252FCL,FF.html

Keld

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 10-01-03 16:35

> På Siemens tyske hjemmeside kan man se en 4015s Micro - så det er vel
> bare et spørgsmål om at skaffe den hjem?

> [...]

Hej Keld,

jeg har lige talt med Siemens, og de siger at deres telefoner er tilpasset
de enkelte landes netværk. De mener derfor ikke, at den vil virke i Danmark.
Det skulle være noget med, at der bruges forskellige spændinger på
telefonledningerne.

Er der nogen, som har mere info om dette?

--
mvh Kasper Grevsen

Fra : Keld

Dato : 11-01-03 06:47

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in message news:<avmp7f$gdi$1@sunsite.dk>...

> [...]

> de enkelte landes netværk. De mener derfor ikke, at den vil virke i Danmark.
> Det skulle være noget med, at der bruges forskellige spændinger på

Så vidt jeg er orienteret er det først og fremmest telefonstikket, der
er anderledes. I stedet for to ledere er der fire, men det kan ordne
selv. Man kan i hvert fald sagtens ringe med en tysk indkøbt telefon i
Danmark, men om det har nogen betydning for faciliteter som Vis Nummer
o. lign. ved jeg dog ikke.

Keld

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 12-01-03 01:57

> [...]
> selv. Man kan i hvert fald sagtens ringe med en tysk indkøbt telefon i
> Danmark, men om det har nogen betydning for faciliteter som Vis Nummer

Har kigget lidt mere på det og det ser ud til, at tysk VisNummer fungerer
med ETSI, mens nummeret blot afsendes med almindelige DTMF signaler i
Danmark.
http://www.ainslie.org.uk/callerid/cli_faq.htm#Q_6

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen

Fra : MFJ

Dato : 15-01-03 08:49

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in message news:<avqeha$m6q$1@sunsite.dk>...

> Har kigget lidt mere på det og det ser ud til, at tysk VisNummer fungerer
> med ETSI, mens nummeret blot afsendes med almindelige DTMF signaler i
> [...]

Hej alle,

Lige en kommentar til det med tysk-indkøbte telefoner til anvendelse i
Danmark: De kan ikke anvendes med tilfredstillende resultat (i hvert
fald ikke efter de erfaringer jeg har gjort mig) - en tysk indkøbt
telefon vil i Danmark efter al sandsynlighed have en så lav lyd både
hvad man hører og hvad man siger, så det vil være generende i dagligt
brug.

Efter hvad jeg ved, er det fordi de tyske linier kører med et andet
niveau i lydtryk/niveau....... men det er blot mine erfaringer, og
intet postulat.

Håber det hjælper.