Estatning for blommeeddike
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-02 15:39

Hejsa - Jeg har fundet en opskrift på nettet, der ser lidt spændende ud
"meyers andesteg"
Men nu er problemet at jeg er lidt forsent ude og kan ikke opdrive noget
blommeeddike nogen steder her i byen
Nu er spørgsmålet så - hvad kan man bruge i stedet?
Jeg kan få fat i æbleeddike - eller skal det være være alm hvidvinseddike -
eller?

God Jul
Peter Lykkegaard

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 22-12-02 16:02

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
> Nu er spørgsmålet så - hvad kan man bruge i stedet?
> Jeg kan få fat i æbleeddike - eller skal det være være alm

Umiddelbart ville jeg bruge æbleeddiken. Men du kunne måske skrive lidt
om, hvad det skulle bruges til.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-02 17:26

Kevin Edelvang <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:au4k78$g58$1@sunsite.dk...
> Peter Lykkegaard wrote:

[Snip - mangler blommeeddike]

> Umiddelbart ville jeg bruge æbleeddiken. Men du kunne måske skrive lidt
> om, hvad det skulle bruges til.

Det er til saucen - fyldet fra anden hakkes at koges ind med (blomme)eddike
Opskriften kan ses her
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/p0210167.html

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 22-12-02 21:34

Peter Lykkegaard wrote:

> Det er til saucen - fyldet fra anden hakkes at koges ind med
> (blomme)eddike Opskriften kan ses her
> http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/p0210167.html

I denne opskrift kan du sagtens bruge æbleeddike. Jeg ville ikke bruge
balsamico i denne sovs, så hellere udelade eddike.

Mvh
Kevin Edelvang