/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Meyers eddike
Fra : Peter Westh


Dato : 22-12-02 12:17

Jeg har nu prøvet Meyers kirsebæreddike og hans æbleeddike. Og jeg må
indrømme at jeg er overrasket over, hvor dårligt de smager! De har en god
sødme, men surheden minder mest om den gang jeg kom til at brygge kaffe uden
at have hældt afkalkningsmidlet ud af maskinen. Kunne dårloigt være længere
fra www.meyersmad.dk's anprisinger om "en mindre aggressiv syrlighed".

Og hvis man damper dem af til en sauce, så er der ikke meget andet end en
smagsløs sirup tilbage.

Kirsebæreddiken kan overhovedet ikke hamle op med selv billig Balsamico, og
æbleeddiken overgås langt af f.eks. Kauffmann æbleddikke, der kan købes for
en flad 20'er literen.

I øvrigt forekommer det mig at Meyers Eddiker, dengang de kom frem, var
krydret på forskellig vis - med vanillie, ekstrakt af bittermandler og
rosmarin etc. Det er de ikke mere.

Er der andre, der har efaringer med dem? Jeg er ellers stor fan af Meyer,
men er disse eddiker ikke blot endnu et udslag af den groteske
personfiksering, som i øjeblikket præger madmarkedet, hvor man dårligt kan
købe en vare uden en designeretikkette, hvor en kok med smart hår hælder
vand ud ad ørerne?

MVH

Peter









 
 
Jan Bøgh (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 22-12-02 18:12

"Peter Westh" <pwesth@tiscali.dk> wrote in message
news:_9hN9.10945$Hl6.1257986@news010.worldonline.dk...

> Er der andre, der har efaringer med dem? Jeg er ellers stor fan af Meyer,
> men er disse eddiker ikke blot endnu et udslag af den groteske
> personfiksering, som i øjeblikket præger madmarkedet, hvor man dårligt kan
> købe en vare uden en designeretikkette, hvor en kok med smart hår hælder
> vand ud ad ørerne?

Jeg har det personligt sådan at i samme sekund en 'guru' optræder i
forbindelse med markedsføring af madvarer eller tilbehør, ja så ryger
'gurustatus' hos undertegnede. Og præcis sådan har jeg det med Meyer. Så
længe man holder sig til at formidle (uanset om det er gennem fjernsyn eller
gennem blade/bøger) mener jeg at vedkommende besidder en vis troværdighed,
men straks man deltager eller står bag markedsføring af produkter er
vedkommende kompromiteret. Kunne man forestille sig at den gode Meyer kunne
foreslå andet end Valrhona, hvis der skulle bruges chokolade. Nej vel -
manden har klare interesser - og i denne sammenhæng er det nok ikke seernes
eller læsernes.


vh
Jan



Bjarke Bundgaard (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 22-12-02 20:28

Kunne man forestille sig at den gode Meyer kunne
> foreslå andet end Valrhona, hvis der skulle bruges chokolade. Nej vel -
> manden har klare interesser - og i denne sammenhæng er det nok ikke
seernes
> eller læsernes.

Jeg er fuldstændig enig... Få folk i branchen har formået, at bevare
integriteten når kameraerne har snurret færdigt, og muligheden for at lave
penge på det akkumulerede person-brand opstår. Der er faktisk kun to folk,
jeg reelt beundrer indenfor den mere glamourøse del af mad &
restaurationsmiljøet: Nikolaj I. Kirk & Camilla Plum. Den første fordi han
en spradebasse (og altid har været det) og fordi han netop stadig har fokus
på maden og ikke 'merchandise'. Nu vel, han har udgivet en del bøger - men
de dog stadig kogebøger, ikke livstils-katalyserende coffee-table books.
Camilla Plum nyder min respekt fordi hun er idealist. Hun startede både
fødevareproduktion og restauration udfra nogle principper - mere end ønsket
om at score den store gevinst (desværre blev hun også økonomisk straffet for
det ). Nu gør hun det udemærket som kulinarisk kulturbærer fra sin
nordsjællandske køkkenhave. Til dem begge vil jeg sige - keep up the good
work!

Mht. til folk som Meyer, Heiberg osv. Det er et cirkus. (Ja, pokker i det -
med fare for at lyde hov'ski'nov'ski - Heiberg mistede sin gastronomiske
uskyld og blev et mainstream masseprodukt da jeg, ved et århusiansk
sølvbryllup, så at der stod en Heiberg dessert sirup ved siden af det
pyntede papskib med alle sangene, en stor gavepakke med Ferrero Roché og
diverse festhatte).

Bjarke



Web . Woman (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Web . Woman


Dato : 22-12-02 20:55

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> skrev i en meddelelse
news:au53ol$1p3l$1@news.cybercity.dk...

> Camilla Plum nyder min respekt fordi hun er idealist.

Hvad får dig til at tro, at hun er mere idealist end andre? *S*

> Hun startede både
> fødevareproduktion og restauration udfra nogle principper

Har de andre du nævner ikke gjort det samme? Haft deres idealer og
principper?

Havde Camilla Plum nu scoret flere cool cash på sine idealer end hun har -
tror ikke hun lider nogen nød i øvrigt - ville du mon så se anderledes på
hendes idealer og principper?

> Mht. til folk som Meyer, Heiberg osv. Det er et cirkus. (Ja, pokker i
det -
> med fare for at lyde hov'ski'nov'ski - Heiberg mistede sin gastronomiske
> uskyld og blev et mainstream masseprodukt da jeg, ved et århusiansk
> sølvbryllup, så at der stod en Heiberg dessert sirup ved siden af det
> pyntede papskib med alle sangene, en stor gavepakke med Ferrero Roché og
> diverse festhatte).

I du milde... det lyder sørme også skrækkeligt. Jeg åbner ALDRIG en flaske
Heiberg igen... havde ellers lovet mig selv at prøve gløgg-esktrakten. Men
er det blevet mainstream, så nejtak *G*

Mvh. Lisbeth




Bjarke Bundgaard (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 23-12-02 03:05

> Hvad får dig til at tro, at hun er mere idealist end andre? *S*

han havde råd til det...

> Har de andre du nævner ikke gjort det samme? Haft deres idealer og
> principper?

Nej. Hvis jeg troede anderledes ville jeg jo ikke ha' skrevet det!

> Havde Camilla Plum nu scoret flere cool cash på sine idealer end hun har -
> tror ikke hun lider nogen nød i øvrigt - ville du mon så se anderledes på
> hendes idealer og principper?

Måske... det kommer jo helt an på hvordan hun optrådte i et sådant scenarie.
Og i øvrigt at det ikke en synd at være velhavende, hvis man er værdig til
det... Camilla har vel nok arvet mange af hendes penge - men hun har stadig
formået at skabe et fornuftigt arbejde hvorved hun kan ernære sig.

> I du milde... det lyder sørme også skrækkeligt. Jeg åbner ALDRIG en
flaske
> Heiberg igen... havde ellers lovet mig selv at prøve gløgg-esktrakten. Men
> er det blevet mainstream, så nejtak *G*

Der er intet i vejen med 'mainstream'. Så skal man bare lade være at
markedsfører det som noget eksklusivt der kan legitimere den latterligt
høje pris... Mainstream er masseproduceret - omkostninger derefter og derfor
skal prisen tilsvarende ned. Heiberg' s dessert sirup er stadig urimeligt
dyre i mine øjne. De egner sig ikke engang som gaveidé - fordi står så mange
steder... Med andre ord Heibergs cirkus har valgt at sætte sig imellem to
stole...

Bjarke



Web . Woman (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Web . Woman


Dato : 23-12-02 12:42

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> skrev i en meddelelse
news:au5qvt$2kf0$1@news.cybercity.dk...

> Nej. Hvis jeg troede anderledes ville jeg jo ikke ha' skrevet det!

Du tror altså ikke, at de andre har principper og idealer. Hmmm...

Hvad får dig til at tro, at kun Nicolai og Camilla er idealistiske? Og
hvordan afgør man egentlig, hvem der har idealer i tilstrækkeligt omfang?
*S*

> Camilla har vel nok arvet mange af hendes penge - men hun har stadig
> formået at skabe et fornuftigt arbejde hvorved hun kan ernære sig.

De har de fleste af de kokke du nævner.... et arbejde de ernærer sig af. Så
hvad er forskellen?

> Der er intet i vejen med 'mainstream'. Så skal man bare lade være at
> markedsfører det som noget eksklusivt der kan legitimere den latterligt
> høje pris...

Tjah... jeg synes ikke prisen virker urimeligt høj.
En vare kan kun markedsføres og sælges som noget eksklusivt, hvis
forbrugerne synes det er prisen værd.... og det må forbrugerne jo mene. For
sælges kan det åbenbart.

Og helt mainstream er det desværre (!) ikke - det er eksemplvis lidt svært
at finde produkterne her i Århus. Jeg ved godt, hvem der fører dem, så jeg
siger ikke, at det er umuligt. Men jeg kan desværre ikke bare gå ind i et
hvilket som helst supermarked og finde produkterne. Og flere af produkterne
har jeg i øvrigt heller ikke set alternativer til, så jeg opfatter det
stadig som unikke/eksklusive produkter, der tillige er prisen værd.

Din påstand om at det er "mainstream" forstår jeg virkelig ikke et hak af.
Opfatter det i hvert fald mere som subjektiv krukkeri end objektiv
kendsgerning.

> Mainstream er masseproduceret - omkostninger derefter og derfor
> skal prisen tilsvarende ned.

Og hvad er omkostningerne ved at producere Heibergs produkter?

> Heiberg' s dessert sirup er stadig urimeligt
> dyre i mine øjne. De egner sig ikke engang som gaveidé - fordi står så
mange
> steder... Med andre ord Heibergs cirkus har valgt at sætte sig imellem to
> stole...

JEG ville være glad for en Heiberg-gave *S*
Det smager jo godt. Og smagen/kvaliteten har du undeligt nok ikke udtalt dig
om..... men det kommer du måske til?

Mvh. Lisbeth










Bjarke Bundgaard (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 23-12-02 13:22

> JEG ville være glad for en Heiberg-gave *S*
> Det smager jo godt. Og smagen/kvaliteten har du undeligt nok ikke udtalt
dig
> om..... men det kommer du måske til?

Hehehe... Du er en hård nød ;)
Smag diskutere jeg per definition ikke... Det er noget nær den mest
individuelle 'sans' der findes.

Men ret skal være ret... Jeg anderkender ikke mig selv som en 'krukke', men
jeg vedkender mig at jeg ikke er objektiv i denne diskussion. Min 'hyldest'
til Nikolaj og Camilla har da for en del årsag i det elementære at årsag i
at jeg har henholdsvist gået i klasse med Nikolaj og arbejdet for Camilla da
hun drev Cap Horn som økologisk restaurant i Nyhavn.
Så nej... jeg er bestemt ikke objektiv.

Mit anfald mod Meyer og Heiberg er et surt opkast over, at jeg synes der
mangler sammenhæng mellem pris og kvalitet i en række af deres produkter
bliver alvorligt skævvridt af 'et pift af



Bjarke Bundgaard (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 23-12-02 13:39

> Men ret skal være ret... Jeg anderkender ikke mig selv som en 'krukke',
men
> jeg vedkender mig at jeg ikke er objektiv i denne diskussion. Min
'hyldest'
> til Nikolaj og Camilla har da for en del årsag i det elementære at årsag i
> at jeg har henholdsvist gået i klasse med Nikolaj og arbejdet for Camilla
da
> hun drev Cap Horn som økologisk restaurant i Nyhavn.
> Så nej... jeg er bestemt ikke objektiv.
>
> Mit anfald mod Meyer og Heiberg er et surt opkast over, at jeg synes der
> mangler sammenhæng mellem pris og kvalitet i en række af deres produkter
> bliver alvorligt skævvridt af 'et pift af


Nå, MS outlook valgte åbenbart lige at sende mit indlæg inden jeg var
færdig - skal vist lige ha' tjekket mine 'hotkeys' :(
....
Hvad jeg afslutningsvist vil sige er at jeg i det KBH'ske, ser en tendens
til at nogle folk i branchen bevæger sig væk fra kvaliteten som forudsætning
for en forretning, og i stedet basere forretningen på 'snobberi'. Det
irritere mig - især når jeg ser så meget kvalitet som kæmper for
overlevelse. Det kan godt være at Heiberg laver nogle udemærkede produkter -
men lad mig spørge dig: Ville du købe dem hvis ikke lige det var fordi de så
smarte ud? Hvad nu hvis det selvsamme produkt solgtes i en blå plastik
spande i Bilka?...
Heiberg laver livstilsprodukter mere end dagligdagsprodukter. Heiberg pynter
på bordet. Heiberg ser delikat ud. Heiberg er fint... Det kan godt være at
Heiberg ikke er nået ud i krogene af Danmark og at det stadig er nyt og
spændende i Lemvig - men det er det f#¤%#"me ikke i KBH. I KBH er det
kedeligt mainstream... gaaab.

Bjarke





Web . Woman (25-12-2002)
Kommentar
Fra : Web . Woman


Dato : 25-12-02 17:50

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> skrev i en meddelelse
news:au7051$k59$1@news.cybercity.dk...

> Det kan godt være at Heiberg laver nogle udemærkede produkter -
> men lad mig spørge dig: Ville du købe dem hvis ikke lige det var fordi de

> smarte ud?
> Hvad nu hvis det selvsamme produkt solgtes i en blå plastik spande i
Bilka?...

Da æstetik også betyder en del for mig, er det ikke sandsynligt, at jeg vil
have eddike eller sirup stående i en blå plasticspand. Den slags har jeg
nemlig stående fremme på en hylde.

Når jeg køber færdiglavet rødkål, foretrækker jeg imidlertid den i en
kedelig plasticspand. Den skal - i modsætning til Heibergs produkter -
heller ikke stå og glane i mit køkken, hvor blå plastic afgjort vil genere
mit øje.

Græsk yoghurt køber jeg også ofte i kedelige plasticspande, der på ingen
måde pynter.

En almindelig hindbærmarmelade til pandekagerne smager derimod helt OK
selvom
den kommer fra en blå plasticspand købt i Netto. Men den hældes over på en
skål, inden den kommer på bordet. *S*

Den hamburgerryg jeg for et par dage siden købte (og betalte dyrt for) hos
en slagter, var vind og skæv - og afgjort ikke så velformet som den fra
supermarkedet. Men i guder den smagte himmelsk *S*

Så.... i NOGLE tilfælde går jeg efter udseende/emballage. I andre er det ene
og alene smagen. Og i mange tilfælde har både smag, kvalitet i øvrigt og
udseende/emballage betydning.

> Heiberg laver livstilsprodukter mere end dagligdagsprodukter. Heiberg
pynter
> på bordet. Heiberg ser delikat ud. Heiberg er fint...

Jeg er ret ligeglad med, om Heiberg er in, fint, mainstream eller livsstil.
Smagte det ikke godt, ville jeg ikke købe/fortære det. Og det ville jeg
næppe heller, hvis det blev solgt i en blå plasticdims.

> Det kan godt være at
> Heiberg ikke er nået ud i krogene af Danmark og at det stadig er nyt og
> spændende i Lemvig - men det er det f#¤%#"me ikke i KBH. I KBH er det
> kedeligt mainstream... gaaab.

Produktet smager ens uanset du køber det i København eller Lemvig. Går jeg
ud fra..... jeg har dog kun smagt dem, der er indkøbt i Århus, hvor det
længe,
længe har kunnet købes i bestemte forrretninger, men altså ikke hos
købmanden
henne på hjørnet.

Om det er nyt og spændende eller mainstream er en biting, der kun har
betydning, hvis man er en krukket snob! *G*

Mvh. Lisbeth






Bjarke Bundgaard (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 26-12-02 00:16

> Om det er nyt og spændende eller mainstream er en biting, der kun har
> betydning, hvis man er en krukket snob! *G*

Interessant! Jeg bløder op for at imødekomme lidt af den
'forståelsesmæssige' tvivl der synes at være opstået...
Men, dine udfald får mig til at tænke, at måske er du endnu en af de
klassiske århusianske KBH-allergikere. Altså dem der nærmest per definition
stiller sig afvisende når man tager udgangspunkt i en københavnsk
virkelighed. Faktum er at København er en noget større by end Århus -
tingene går lidt hurtigere, der er lidt flere produkter i omløb og 'trends'
brænder hurtigere ud end i resten af landet. Min indgangsvinkel var ikke
'snobbet' - Jeg synes bare ikke, at kvaliteten kan bære prisen. Ej heller
kan nyhedsværdien. Hvad der så synes at være tilbage er 'navnet' eller
'æstetikken'... Og i den sammenhæng stiller jeg mig kritisk overfor
Heiberg's, Meyer's og for den sags skyld Amokkas anvendelse af en brand
strategi til at legitimere de latterligt høje priser. Med andre ord jeg
stiller mig faktisk kritisk overfor 'snobberiet' med købet af disse
produkter. Derfor synes det lidt mærkværdigt at du udråber mig som en
krukket snob. Jeg har købt Heiberg, Meyer og Amokka produkter nok til at
kende dem - men ogaså nok til at de er blevet intetsigende. Hvad der står
tilbage er altså blot at der er tale om en serie 'præsentable' produkter til
ublu priser.

Med venlig hilsen
Bjarke



Web . Woman (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Web . Woman


Dato : 26-12-02 11:34

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> skrev i en meddelelse
news:aude7a$1omp$1@news.cybercity.dk...

> Men, dine udfald får mig til at tænke, at måske er du endnu en af de
> klassiske århusianske KBH-allergikere.

I min familie plejer vi at sige: "Den, der fisen lugte kan, det er fisens
ejermand." *S*

Optakten til denne debat var følgende bemærkning fra dig:

"Heiberg mistede sin gastronomiske uskyld og blev et mainstream masseprodukt
da jeg, ved et århusiansk sølvbryllup, så at der stod en Heiberg dessert
sirup ved siden af det pyntede papskib med alle sangene."

Indtil jeg læste dit seneste indlæg var det faktisk ikke faldet mig ind, at
det ikke kun handler om produktet - men at det for dig også synes at være et
spørgsmål om Århus kontra København. Havde ikke for alvor bidt mærke i, det
ikke kun var et sølvbryllup, men ligefrem et *århusiansk* sølvbryllup, der
ødelagde billedet og gjorde Heiberg til mainstream i dine øjne? *LOL*

> Min indgangsvinkel var ikke 'snobbet'

Din bemærkning handlede ikke om kvaliteten - men om , at du fra det ene
øjeblik til det andet begyndte at mene, at Heiberg mistede sin gastromiske
uskyld og blev mainstream - ene og alene fordi det optrådte ved et
århusiansk sølvbryllup.

> Jeg synes bare ikke, at kvaliteten kan bære prisen.

Men *kvaliteten* sank først i knæ, da det gik op for dig, at produktet også
kan optræde på et jysk sølvbryllupsbord *LOL*

> Jeg har købt Heiberg, Meyer og Amokka produkter nok til at
> kende dem

Du har med andre ord i en periode ikke haft noget at udsætte på Heiberg -
altså ikke før du opdagede, at Heibergs cirkus selvfølgelig også turnerer
sammen med suppe-steg-og-is-fester i de jyske forsamlingshuse. *S*

Nå.. nu skal jeg nok lade være med at drille (ret meget) mere. Vil hellere
give dig et par kulinariske Århustip:

Næste gang du kommer til Århus med fire-toget, bør du prøve Siegfrids
kaffebar i Ryesgade - http://www.sigfreds-kaffebar.dk/ - få hundrede meter
fra hovedbanegårdens udgang. Der kan du samle energi til at komme gennem
byen.

Smut så viderede ad gågaden og gå ligeud, så langt du overhovedet kan komme.
Det vil sige forbi Domkirken og Hotel Royal. Gå over den brostensbelagte
Rosensgade og smut gennem porten og gennem baggården. Så kommer du ud i
Volden - tæt på kaffebrænderiet Altura. Og dér får man kaffe i
superkvalitet. (Amokka smager af gammelt pulver i forhold til Alturas!)

Skal du have brød til kaffen, så gå ud fra Altura og drej til højre. Cirka
500 meter nede af gaden, på hjørnet af Guldsmedgade og Volden, ligger
landets første Emmerys. Engang var det et konditori for cerutrygende
hattedamer. Så blev det et oversmart århusiansk delikatessemekka, der siden
har spredt sig til hovedstaden. Mange (især jer ovre i Kbh.) mener, deres
produkter er gode. Personligt bryder jeg mig ikke om deres almindelige
gærløse brød..... synes det er hårdt, sejgt og salt. Deres kager er derimod
gode. Men generelt er deres priser for høje i forhold til kvaliteten.

emmerys er ikke kun kvalitet, men tillige et mekka for madsnobber - mange af
produkterne er så specielle, at der kun er beskeden risiko for at finde dem
på et almindeligt spisebord. *S*

Emmerys rister deres kaffe selv. Men Alturas ER bedre!

Adskillige af mine københavnske venner synes, det er godt brød de laver i
Emmerys. Har ligefrem set de gærløse klumper omtalt som guddommelige i en
københavnsk publikation. Så måske du er med på vognen...... selvom det er
mange år siden den startede i Århus. *S*

Mvh. Lisbeth





Iggy (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Iggy


Dato : 22-12-02 20:30

Min erfaring med Meyer hans produkter og anbefalinger er skuffende. Jeg tror
at han gaber over for meget. Manden kan lave mad, så burde han blive ved med
det.Men han misbruger eller lader andre misbruge hans navn og det er
sørgeligt.
iggy



"Jan Bøgh" <jan@boegh._X_net> wrote in message
news:au4ria$cg2$1@sunsite.dk...
> "Peter Westh" <pwesth@tiscali.dk> wrote in message
> news:_9hN9.10945$Hl6.1257986@news010.worldonline.dk...
>
> > Er der andre, der har efaringer med dem? Jeg er ellers stor fan af
Meyer,
> > men er disse eddiker ikke blot endnu et udslag af den groteske
> > personfiksering, som i øjeblikket præger madmarkedet, hvor man dårligt
kan
> > købe en vare uden en designeretikkette, hvor en kok med smart hår hælder
> > vand ud ad ørerne?
>
> Jeg har det personligt sådan at i samme sekund en 'guru' optræder i
> forbindelse med markedsføring af madvarer eller tilbehør, ja så ryger
> 'gurustatus' hos undertegnede. Og præcis sådan har jeg det med Meyer. Så
> længe man holder sig til at formidle (uanset om det er gennem fjernsyn
eller
> gennem blade/bøger) mener jeg at vedkommende besidder en vis troværdighed,
> men straks man deltager eller står bag markedsføring af produkter er
> vedkommende kompromiteret. Kunne man forestille sig at den gode Meyer
kunne
> foreslå andet end Valrhona, hvis der skulle bruges chokolade. Nej vel -
> manden har klare interesser - og i denne sammenhæng er det nok ikke
seernes
> eller læsernes.
>
>
> vh
> Jan
>
>



Rene' Hjorth (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Rene' Hjorth


Dato : 23-12-02 09:15

[Iggy | Sun, 22 Dec 2002 20:29:50 +0100]

>Min erfaring med Meyer hans produkter og anbefalinger er skuffende. Jeg tror
>at han gaber over for meget.

Well, ikke at jeg har prøvet alle hans produkter - men bl.a. flere af
hans marmelader er en næsten religiøs oplevelse: Jordbær-versionen er
gudeskøn, og variationen med pærer og fenikkelfrø er (i min mund) en
overdreven stor nydelse.

Selvfølgelig er alt ikke fabelagtigt; men jeg mener bestemt ikke at han
"bare" lader sit navn komme på rigtigt dårlige produkter for at tjene
kassen.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Rene' Hjorth (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Rene' Hjorth


Dato : 23-12-02 09:12

[Jan Bøgh | Sun, 22 Dec 2002 18:12:05 +0100]

>Kunne man forestille sig at den gode Meyer kunne foreslå andet end Valrhona, hvis der skulle bruges chokolade. Nej vel -
>manden har klare interesser - og i denne sammenhæng er det nok ikke seernes eller læsernes.

Ikke fordi jeg vil tage den store forsvarstale for Claus Meyer; men jeg
har en del af hans opskrifter, og der står ofte bare "god chokolade" -
og kun når en Valrhona kan tilfører noget specielt, anbefaler han en
særlig type.

Det har også noget at gøre med at der ER utrolige kvallitetsforskelle på
chokolade, og laver du en dessert der er udviklet med en
kvallitetschokolade og erstatter med en inferiør marabou eller værre,
bliver resultatet bestemt IKKE det samme.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Jan Bøgh (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 23-12-02 13:31

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message
news:95hd0v8oqneinnqtg2tql8biv01n78cked@4ax.com...
> [Jan Bøgh | Sun, 22 Dec 2002 18:12:05 +0100]
>
> >Kunne man forestille sig at den gode Meyer kunne foreslå andet end
Valrhona, hvis der skulle bruges chokolade. Nej vel -
> >manden har klare interesser - og i denne sammenhæng er det nok ikke
seernes eller læsernes.
>
> Ikke fordi jeg vil tage den store forsvarstale for Claus Meyer; men jeg
> har en del af hans opskrifter, og der står ofte bare "god chokolade" -
> og kun når en Valrhona kan tilfører noget specielt, anbefaler han en
> særlig type.

Min pointe var ikke at der var noget i vejen med den gode Meyers
chokoladesmag - blot at hans råd IMHO er kompromiterede af at interessen
ikke er at hjælpe mig mest muligt, men at få mig til at købe hans produkter.
Rådene kan da være udmærkede - ligesom når Karolinebøgerne foreslår at bruge
mælkeprodukter. Det er bare ikke uhildet længere men markedsføring.


vh
Jan
- der endnu kan huske stanken af chokolade i Tain



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste