Starter på Yamaha XV 750
Fra : Holten

Dato : 22-12-02 13:23

Har en ven som har købt sådan en fra 1984.
Starteren sige meget underligt, (skralder).
Er det tegn på at den er ved at stå af, eller er det bare sådan den skal
sige ??

MVH

HH

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 22-12-02 15:00

"Holten" <dddddd@ddd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Starteren sige meget underligt, (skralder).
> Er det tegn på at den er ved at stå af, eller er det bare sådan den

Den starter har der altid været bøvl med, og har været skældt ud for
at være en fejlkonstruktion.

Havde selv en XV 750S engang, og fik byttet til en renoveret magent
med tandkrans hos Bikeshoppen. Samtidigt skifter man fornuftigvis
udrykkertandhjulet der trækker på kransen, jeg mener det fås som kit.

Og ja, det lyder som store søm der rystes i en blikspand, på et
tidspunkt tager den kun fat en gang imellem.

Hvis det altså er det der er i vejen

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600

Fra : armand

Dato : 22-12-02 15:12

> [...]
> Starteren sige meget underligt, (skralder).
> Er det tegn på at den er ved at stå af, eller er det bare sådan den skal

Begge dele:
XV-starteren virker, i modsætning til gængse MC-starteres friløbsmekanisme,
igennem tandhjul der går i indgreb (som på en bilstarter), og dét larmer i
sig selv; men derudover er det så vidt jeg ved også starteren der er
XV'erens svage led :-/

--
Armand.

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 22-12-02 15:33

> [...]
> Starteren sige meget underligt, (skralder).
> Er det tegn på at den er ved at stå af, eller er det bare sådan den skal

Jeg har selv haft sådan en MC. Hvis starteren går i indgreb hver gang og kan
trække motoren i gang er alt som det skal være selv om det lyder "lidt"
voldsomt. Sker det ofte at starteren ikke tager ved er det tid at skifte
drev og svinghjul.

--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100