Placering 2
Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-12-02 11:57

Hej derude...

Hvis i går ind på www.dvdoo.subnet.dk/dvdoolasse.htm kan i se at
der er en menu til venstre. Nedenunder den er en masse reklamer.
Hvordan for jeg flyttet reklame menuen over i højre side, og den
normale menu skal bare blive hvor den er, så der er en i hver
side overfor hinanden.

Jeg har prøvet en masse, men ligeså snart jeg sætter koden ind
for reklamerne, er det ligesom om den klistre fast til den anden
menu, også selvom jeg siger at den skal placere sig i højre side.

Hvad skal jeg gøre, eller hvad kan man gøre?

Med Venlig Hilsen Lasse Jensen....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 22-12-02 16:50

> Jeg har prøvet en masse, men ligeså snart jeg sætter koden ind
> for reklamerne, er det ligesom om den klistre fast til den anden
> menu, også selvom jeg siger at den skal placere sig i højre side.

Det første du skal sørge for er i hvert fald at de ikke står i den
samme tabel, det gør de nu. Prøv at lave en tabel der er delt i 3 en
venstre til din menu en i midten til din tekst og en i højre side
til dine reklamer.....
Så vildet fungere

Mvh Janus

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-12-02 17:51

Janus Sander Schiøtte wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> samme tabel, det gør de nu. Prøv at lave en tabel der er delt i 3 en
> venstre til din menu en i midten til din tekst og en i højre side

Jeg er nybegynder i HTML, hvordan laver man en tabel der er delt i tre?
Undskyld min uviden...

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 22-12-02 21:55

> Jeg er nybegynder i HTML, hvordan laver man en tabel der er delt i
tre?
> Undskyld min uviden...

Hej igen...
Hvordan laver du din side? i frontpage?
JEG skrive selv alle mine koder så hvis du bruger et program til at
generere disse for dig kan jeg ikke hjælpe dig meget... Men jeg ved
hvordan man skriver det i HTML:
Her har du din menu!
her har du et tekstfelt!
Her kan du så have dine reklamer

Hver gang du sætter <td> og </td> ind har du lavet en colonne og med
ikke ved så meget om det..

Prøv lige at skrive hvad du laver koden i, så skal jeg nok se om jeg kan
hjælpe dig igennem

Mvh Janus

Fra : Lasse Jensen

Dato : 23-12-02 03:24

Janus Sander Schiøtte wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hej igen...
> Hvordan laver du din side? i frontpage?

Jeg laver min hjemmeside på en gratis hjemmeside udbyder. Navnet på dem er
sol.

Men jeg laver/redigere mine HTML koder i et program der hedder CoffeeCup
HTML Editor. Jeg finder en HTMLkode, og så laver jeg om på den. Til sidst
når jeg er færdig, uploader jeg den på nettet med WS_FTP Pro.

Var det alt du ville vide?

Jeg har fundet en anden løsning, jeg bruger bare en frame, og deler siden
op i to. Nu virker det

Men, nu hænger jeg på et nyt poblem, der opstod ligeså snart jeg lavede en
frame, og satte den ind i koden

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-12-02 04:56

Lasse Jensen <lassejensen@adslhome.dk> skrev :

>Men jeg laver/redigere mine HTML koder i et program der hedder CoffeeCup
>HTML Editor. Jeg finder en HTMLkode, og så laver jeg om på den.

Der er da ellers en god wizard til at lave tabeller med i
kaffekoppen.

Insert => table wizard.

>Jeg har fundet en anden løsning, jeg bruger bare en frame, og deler siden
>op i to. Nu virker det

En meget dårlig ide, men bør i langt de fleste tilfælde undgå at
bruge rammer.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 23-12-02 13:57

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> En meget dårlig ide, men bør i langt de fleste tilfælde undgå at
> bruge rammer.

Hej igen...

Jeg vil se om jeg kan få det andet til at virke, med en tabel. Jeg var også
selv imod det med en frame, men da jeg så resultatet var det bedre ind
forventet. Hvis jeg får muligheden, ændrer jeg det til en tabel.

Men hvorfor er det en dårlig idé med en frame?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-12-02 14:53

Lasse Jensen <lassejensen@adslhome.dk> skrev :

>Men hvorfor er det en dårlig idé med en frame?

Det har været oppe så mange gange, at det bliver en gentagelse af
tidl. indlæg, men nu er det ikke sikkert at du har fulgt med i
grupperne længe.

Man kan ikke bogmærke de enkelte sider uden problemer.

Vil du lave et link og sende det fordi du har lavet en ny
underside eller ændret noget på en side, så kan du ikke linke til
den side uden at den bliver vist udenfor framesettet og man
dermed mister navigeringsmulighed i de fleste tilfælde.

Søgemaskiner vil finde dine undersider og linke til dem med samme
resultat som ovenover.

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 23-12-02 17:24

> [...]
> HTML Editor. Jeg finder en HTMLkode, og så laver jeg om på den. Til sidst
> når jeg er færdig, uploader jeg den på nettet med WS_FTP Pro.

Ja det var det jeg spurgte om Nu kender jeg ikke CoffeeCup, men jeg kunne
da forestille mig at den kan arbejde med tabeller, prøv at sætte en ramme om
dine tabeller, så er det meget nemmere at se hvor de er, så kan du bare
fjerne dem igen bagefter.

> Jeg har fundet en anden løsning, jeg bruger bare en frame, og deler siden
> op i to. Nu virker det

Drop de der frames igen, med det samme. Du må endlig ikke gå hen og bliver
glad for dem... De giver kun problemer

Mvh Janus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-12-02 22:04

Lasse Jensen skrev:

> [...]
> Hvordan for jeg flyttet reklame menuen over i højre side, og den
> normale menu skal bare blive hvor den er, så der er en i hver

Jeg vil foreslå dig to ting.

1) Valider din kode.

Brug følgende link:
<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A//www.dvdoo.subnet.dk/dvdoolasse.htm>

Der er mange fejl - nogle mere alvorlige end andre. Du har bl.a.
indlejret et helt html-dokument midt på din side.

2) Opbyg din struktur på en tom side. Når du har fået elementerne
på plads kan du begynde at lægge indhold i dem. Det kan være en
hjælp at bruge streger (border) på dine kasser når du tilpasser
strukturen. Du kan opbygge strukturen med tabeller eller med block-
elementet <div> (anbefales). For at opbygge struktur med <div> skal
du kende noget til css - læs fx tutorialen på html.dk:
<http://www.html.dk/tutorials/css/default.asp> - specielt lektion 8
og frem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen