Fartbøde i USA
Fra : Ukendt

Dato : 22-12-02 10:04

Hej

Jeg har fået en fartbøde under et ophold i USA (beløb 395 $)

Jeg har imidlertid mistet bøde-notaen - jeg har forsøgt at kontakt den
politikreds jeg blev "taget" i - for at høre om betaling når jeg nu ikke har
oplysningerne fra bøden! - UDEN HELD!

JEG VIL SPØRGE OM JEG SÅ BLIVER KONTAKTET GENNEM DE DANSKE MYNDIGHEDER ???
OG HVIS JEG SKAL TIL USA IGEN - BLIVER JEG SÅ STOPPET I EVT. LUFTHAVNEN PGA
MANGELNDE BETALING????

MANGE TAK

ULRIK

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° °

u l r i k | j a n t z e n

Phone +45 20 71 61 41

mail@ulrikjantzen.com
http://www.ulrikjantzen.com

Fra : alexbo

Dato : 22-12-02 11:46

"u l r i k j a n t z e n · c o m" <mail@ulrikjantzen.com> skrev

> [...]
> OG HVIS JEG SKAL TIL USA IGEN - BLIVER JEG SÅ STOPPET I EVT. LUFTHAVNEN

Næh, men måske for unødig støj, det råberi vil de ikke have i lufthavnen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Raaby

Dato : 22-12-02 13:37

alexbo skrev i et tidligere indlæg:

> "u l r i k j a n t z e n · c o m" <mail@ulrikjantzen.com> skrev

> Næh, men måske for unødig støj, det råberi vil de ikke have i
> lufthavnen.

LOL

Lars Raaby

Don´t feed the TROLL

Fra : enn

Dato : 22-12-02 14:45

Ret henvendelse til den amarikanske ambasade - du kan få problemer med at
komme ind igen, jeg er i USA hvert år (har familie der) og min erfaring er
at emigrationskontrollen er meget effektiv - de ved hvornår du sidst var i
USA og om du var i konflikt med loven efter 9/11 er de blevet endnu mere
ihærdige - så prøv at løse sagen ved henvendelse til ambasaden.

"u l r i k j a n t z e n · c o m" <mail@ulrikjantzen.com> skrev i en
meddelelse news:BA2B3EA5.9F3B%mail@ulrikjantzen.com...

Fra : Morten Larsen

Dato : 23-12-02 20:04

og om du var i konflikt med loven efter 9/11 er de blevet endnu mere
> ihærdige

Hvad skete der den 9. nov. ?

Morten

Fra : DS

Dato : 24-12-02 12:38

> Hvad skete der den 9. nov. ?

Tror bare han skriver datoen på amerikansk form ;)

/DS

Fra : Morten Larsen

Dato : 26-12-02 12:22

"DS" <dst82@msn.com> skrev i en meddelelse

> Tror bare han skriver datoen på amerikansk form ;)
>
> /DS

Det må vi håbe, ellers er jeg gået glip af noget stort

Morten

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-12-02 22:29

In article <au7mnk$a3c$1@sunsite.dk>, Morten Larsen wrote:
> og om du var i konflikt med loven efter 9/11 er de blevet endnu mere
>
> Hvad skete der den 9. nov. ?

Microsoft slettede 2 bygninger fra den kommende Flight Simulator,
således at teorister ikke kan træne i at ramme dem, men kun de
andre bygninger i NY.

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 28-12-02 01:54

On Fri, 27 Dec 2002 21:28:35 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>Microsoft slettede 2 bygninger fra den kommende Flight Simulator,
>således at teorister ikke kan træne i at ramme dem, men kun de
>andre bygninger i NY.

De kan stadig ligges tilbage ind i MS Flight Simulator igen.
Flemming Jacobsen
Der har overvejet at tage en tur til USA.
For derefter at tage en tur tværs over.

Fra : Peter

Dato : 30-12-02 12:54

"enn" <enn@nomail.com> wrote in message
> [...]
> USA og om du var i konflikt med loven efter 9/11 er de blevet endnu mere
> ihærdige - så prøv at løse sagen ved henvendelse til ambasaden.

Sikke noget sludder.

De almindelige udførende politi instanser i de enkelte buroughs (kommuner)
snakker ikke med INS (immigrationsmyndighederne) om småting som fartbøder.

Den klovn af en politibetjent som har givet ham bøden har også godt vist at
det var ret sikkert at den ikke blev betalt.

Du skal ikke ha visa for at komme ind i USA som dansk statsborger, og vil
næppe blive stoppet pga. en fartbøde.

Hvis han så blir stoppet i samme kommune igen, vil de måske lægge mærke til
at han har en ubetalt bøde, men næppe noget han kommer på vand og brød over.

Jeg har selv boet i USA i 11 år, og fået tonsvis af bøder i andre stater end
den jeg selv boede i, så længe det ikke var den stat du boede i så kan de
ikke gøre ret meget, og slet ikke sige noget til INS. Jeg tror næppe at d.
11 september pludselig har hyper moderniseret deres jagt på ubetalte
fartbøder.

/peter

Fra : ENN

Dato : 30-12-02 17:27

"Peter" <not.a.real@one.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke gøre ret meget, og slet ikke sige noget til INS. Jeg tror næppe at d.
> 11 september pludselig har hyper moderniseret deres jagt på ubetalte

Sikke noget ævl.

Jeg har skam rejst til USA mange gange og indrejsekontrollen er meget
skærpet efter 11 sep. Du skal som Dansk statsborger ikke have søgt visa før
du ankommer - men du får et turistvisa ved ankomsten - hvis du vel at mærke
opfylder en række betingelser som står skrevet på visakortet. Og de checker
om du tidligere har overtrådt et visa (fx. ikke rejst ud inden det udløb)
samt hvor du skal bo etc.

Dit turistvisa hæftes ind i dit pas - og en slip skal afleveres ved
udrejse - men det burde du vide da du jo påstår at have været i USA.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 30-12-02 22:19

"ENN" skrev:

> [...]
> betingelser som står skrevet på visakortet. Og de checker
> om du tidligere har overtrådt et visa (fx. ikke rejst ud inden det

Jeg tror faktisk at i er enige, i snakker blot forbi hinanden.

Der kræves *IKKE* visa/visum for danskere rejsende til USA.

Som den amerikanske ambasade i Danmark skriver:

"Visa Information

General Information
Most Danish citizens traveling to the U.S. can do so without a visa for
stays up to 90 days under the Visa Waiver Program. This is the best option
for the vast majority of Danes traveling on tourism or business."

Sakset fra http://www.usembassy.dk

> Dit turistvisa hæftes ind i dit pas - og en slip skal afleveres ved
> udrejse - men det burde du vide da du jo påstår at have været
> i USA.

Sikke dog en måde at tiltale folk på - du burde nok så istedet have vidst at
den blanket du udfylder i flyet ikke er en ansøgning om VISA.

====

Iøvrigt kan der som en sidebemærkning henvises til politiets sider. Specielt
denne med at man efter 1/10-2003 ikke længere kan rejse ind i USA - uden
VISA - på de gamle danske pas (dem udstedt før 1/3 1997).

http://www.politi.dk/Pas/Pas%20USA.htm

Mvh, Lars

Fra : ENN

Dato : 30-12-02 23:18

> Sikke dog en måde at tiltale folk på - du burde nok så istedet have vidst
at
> den blanket du udfylder i flyet ikke er en ansøgning om VISA.

Tiltaleformen skyldes som ikke mig men den tiltaleform "Peter' stratede op.

Peter kan jo for øvrigt næppe have "boet 11 år i USA" på et turistvisa -
medmindre han da har overtrådt imigrationslovene.

Imigrationskontrollen betragter i øvrigt VWP som et visa og omtaler det som
et sådant. Eneste forskel er at turistvisaet udstedes ved
imigrationskontrollen ved ankomst til USA det skal ikke udstedes på forhånd
af en amerikansk ambasade (det gjorde de i 80èrne når man skulle til USA)..

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 30-12-02 23:33

"ENN" skrev:
> Imigrationskontrollen betragter i øvrigt VWP som et visa

Har du et link som underbygger dette ?

Det eneste jeg har kunnet finde er http://travel.state.gov/vwp.html og
http://www.ins.usdoj.gov/graphics/lawenfor/bmgmt/inspect/vwpp.htm

De virker umiddelbart som rimeligeligt officielle oplysninger fra hhv. "US
Goverment" og "US Immigration and Naturalization Service", og begge
informationssider er ret enige om at Visa Waiver Program (VWP) teknisk set
*ikke* er et VISA.

Mvh, Lars

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 31-12-02 00:29

Har lige været et smut forbi den Amerikanske ambassades hjemmeside og har fundet ud af hvor
kønsdiskriminerende de er. De kræver at all mænd mellem 16-45 udfylder en ekstra formular mens at
kvinder og mænd uden for den aldersgrænse går fri.

Fra : Peter Bjoern

Dato : 31-12-02 15:14

On Tue, 31 Dec 2002 00:28:47 +0100, "Thunderbird @ 7100 " <dsl79930[Spam Nej
TAk]@vip.cybercity.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>kvinder og mænd uden for den aldersgrænse går fri.

Baggrunden for denne DS-157 formular er jo åbenlys og i virkeligheden var
man kun interesseret i at den skulle gælde for mænd fra en række mellemøstlige
lande, men da man fik på puklen for at lave "racial profiling" var man nødt til
at kræve formularen udfyldt af alle i den kønsmæssige og aldersmæssige
målgruppe, uanset nationalitet.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 31-12-02 18:15

On Tue, 31 Dec 2002 15:13:48 +0100, Peter Bjoern <PeterBjoern@mail.dk> wrote:

> [...]
>at kræve formularen udfyldt af alle i den kønsmæssige og aldersmæssige

Men stadigvæk at det kun er mænd der skal udfylde den finder jeg personlig diskriminerende. Hvorfor
er det lige at USA tror at kvinder ikke lige så vel kan være terrorister. Har siddet og kigget på
den der DS-157 og 50% af spørgsmålet kan jeg enten ikke svarer på da jeg ikke kan huske
omstændighederne de spørger til eller også mener jeg at de informationer de forespørger ikke kommer
dem ved, såsom hvor at jeg har arbejdet og deslige.