Andet multimedie
bentjuul 3670
Ny Udfordring.
Fra : Hønemor

Dato : 22-12-02 00:07

Hejsa i gruppen.
Nu har jeg arbejdet med psp i mange år og fået en hjemmeside op og stå med
tutorials lavet i psp.
Og har arbejdet med mine digitale billeder også i psp.
Men nu søger jeg lidt mere udfordring og her vil jeg blive glad for lidt
hjælp fra jer ))))))
Jeg er stødt på så mange flotte digitale billeder som har en 3D effekt )
Og så er heksen her blevet nysgerrig, for hvordan kan man lave disse
billeder og kan man lave dem med et udgangspunkt i sine egnew digitale
billeder.
Godt nok er jeg stædig og siger at alt kan laves i Paint Shop Pro )
......Men det kan disse billeder ikke.
Hvad bruger folk for at lave disse flotte billeder og hvis det er nogle
programmer de bruger er der så vejledning på Dansk ?
Håber nogen af jer kan hjælpe med dette spørgsmål.
KH Hønemor

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-12-02 00:23

Hønemor skrev:

> Men nu søger jeg lidt mere udfordring og her vil jeg blive glad for
> lidt hjælp fra jer ))))))

Fint. Lad os prøve.

> [...]
> nogle programmer de bruger er der så vejledning på Dansk ?
> Håber nogen af jer kan hjælpe med dette spørgsmål.

Kan du ikke give et par link til nogle af disse billeder, så vi kan se
præcis, hvad du mener?

--
Kurt Lund

Fra : Hønemor

Dato : 22-12-02 16:51

Det skulle ikke være nødvendig.....Alle ved hvordan et 3D billede ser ud.
KH Hønemor

Fra : Rune Simonsen

Dato : 22-12-02 18:34

On Sun, 22 Dec 2002 16:50:40 +0100, "Hønemor" <fagerberg@city.dk>
wrote:

> Det skulle ikke være nødvendig.....Alle ved hvordan et 3D billede ser ud.

Hej. Jeg har lavet tonsvis af 3D grafik og også manipulation af 2D
billeder med indsatte 3D objekter osv. Men jeg ved altså stadig ikke
hvad "digitale billeder som har en 3D effekt" betyder?

Er det nogle af dem, hvor det bare ligner et normalt billede, men hvor
der opstår en 3D effekt, når man ser på dem på en bestemt måde?

Eller er det et almindeligt billede fra et digicam der ændres ved at
sætte 3D objekter ind i det?

Eller er det et 100% 3D computergenereret billede(procedurelt
genereret eller modelleret i hånden?)

Eller er det...?

Jeg vil gerne hjælpe, men kom med et par eksempler vi kan se på. Det
er altid lettere at kunne se hvad man snakker om når det gælder
billeder.

--

Rune Simonsen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 23-12-02 16:52

http://www.html.dk/scripts/css/00003/
http://www.baxrainer.at/psp7/bauch2.htm

Fra : Rune Simonsen

Dato : 24-12-02 12:19

On Mon, 23 Dec 2002 16:51:30 +0100, Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk>
wrote:

> http://www.html.dk/scripts/css/00003/
> http://www.baxrainer.at/psp7/bauch2.htm

? Snakker vi HTML eller billedbehandling?

--

Rune Simonsen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-12-02 23:45

Rune Simonsen wrote:

> ? Snakker vi HTML eller billedbehandling?

Det må du spørge vores Hønemor om.

Fra : Rune Simonsen

Dato : 25-12-02 00:19

On Tue, 24 Dec 2002 23:45:24 +0100, Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk>
wrote:

> Det må du spørge vores Hønemor om.

Det var faktisk også det mit indlæg
om(!?)

Jeg forstår ikke din pointe.

--

Rune Simonsen

Fra : Digit

Dato : 22-12-02 19:48

"Hønemor" ræsonnerede, og skrev d. 22 dec 2002:

> Det skulle ikke være nødvendig.....Alle ved hvordan et 3D billede ser ud.

Det var sgu da en underlig udmelding.
Jeg kan komme i tanke om en million ting der kan benævnes "3D" og "3D-
effekt".

Det er måske en hemmelighed?

--
/Digit

»Vejret skifter. Skygger falder.
Ny duft i blæsten - forfald.
Kokain, Uzier, , kør forbi og
skyd løs.
Døden er kasserer. Alle betaler«
Sørgesangene

Fra : Digit

Dato : 22-12-02 19:56

"Digit" ræsonnerede, og skrev d. 22 dec 2002:

> Det var sgu da en underlig udmelding.
> Jeg kan komme i tanke om en million ting der kan benævnes "3D" og "3D-
> effekt".
>
> Det er måske en hemmelighed?

Kom i øvrigt lige i tanke om sidste gang vi her i gruppen stiftede
bekendtskab med "Hønemor" (og hendes usolidariske forhold til Usenets
filosofi).

Jeg vil anbefale folk ikke at lægge de store anstrengelser for dagen med at
hjælpe vedkommende.

Fra : ha

Dato : 23-12-02 10:59

> [...]
> filosofi).
>
> Jeg vil anbefale folk ikke at lægge de store anstrengelser for dagen

Nu kan jeg desværre ikke hente meddelelsen, men hvis det er den
der med et eller andet kalender noget, så tror jeg også at jeg husker
det, og er helt enig i, at det dog er en mærkværdig indstilling.

mvh
ha

Fra : Digit

Dato : 23-12-02 12:25

"ha" ræsonnerede, og skrev d. 23 dec 2002:

> Nu kan jeg desværre ikke hente meddelelsen, men hvis det er den
> der med et eller andet kalender noget, så tror jeg også at jeg husker
> det, og er helt enig i, at det dog er en mærkværdig indstilling.

Yeap, det var den tråd.

"Hønemor" starter med at efterspørge:

[...]
Er der nogen, som ved om det kan lade sig gøre at lave en års-kalender i
Paint shop Pro ?

Det er jo snart Jul og en god gaveidé.

Hilsen Hønemor.
[...]

.... (hønemor har selv fundet en løsning)

[...]
P.P skribler:
>Kan vi få opskriften / fremgangsmåden - er vi tilsyneladende flere, der
>vil
> drage nytte af den.
>
> Mvh. Poul Petersen.

Nej, det kan i ikke for den har jeg eneret på og bruger den flittigt.
Men du kan sende mig din private emailadresse, så skal jeg vise dig et
eksemplar, men du tror da ikke at jeg giver opskriften væk.
I øvrigt fylder den 4 A4 sider.

Hilsen Hønemor.
[...]

Fra : ha

Dato : 23-12-02 17:23

Netop

mvh
ha

Fra : jakob

Dato : 22-12-02 19:55

In article <au4mm1$55k$1@sunsite.dk>, fagerberg@city.dk says...
> Det skulle ikke være nødvendig.

Det var dog det mest meningsløse bavl at lukke ud, når han efterspørger
det er det da nødvendigt.....

Jakob

Fra : Kurt Lund

Dato : 23-12-02 00:46

Hønemor skrev:

> Det skulle ikke være nødvendig.....Alle ved hvordan et 3D billede ser
> ud. KH Hønemor

Nå. Det gør jeg ikke ud fra din beskrivelse.
Men jeg ved hvordan jeg undgår uønsket post.
*PLONK*

--
Kurt Lund

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 23-12-02 17:06

"Hønemor" wrote:

> [...]
> programmer de bruger er der så vejledning på Dansk ?
> Håber nogen af jer kan hjælpe med dette spørgsmål.

Kære Kylling
i Panit Shop Pro nr 7
Du udvælger et areal,
Klikker på "Effects"