Beskytte celle
Fra : Ole Hanelius

Dato : 21-12-02 18:47

Hej gruppe

Kan man skrivebeskytte eller gemme en enkelt celle
i en tabel (det må ikke være iframe) ?

Ole Hanelius
www.hanelius.com

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 21-12-02 19:34

Hvad mener du?
<input disabled>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-12-02 01:43

Ole Hanelius skrev:

> Kan man skrivebeskytte eller gemme en enkelt celle
> i en tabel (det må ikke være iframe) ?

Er det et input-felt du taler om (tabeller er "skrivebeskyttede"
forstået på den måde at teksten i dem ikke kan ændres i en browser)

Input-felter kan sættes til read-only hvis de skal skrivebeskyttes:

<input type="text" name="id" id="id" value="23" readonly>

Hvis feltet slet ikke skal vises kan du benytte typen "hidden":

<input type="hidden" name="id" id="id" value="23">
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ole Hanelius

Dato : 22-12-02 17:32

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in

> Er det et input-felt du taler om (tabeller er "skrivebeskyttede"
> forstået på den måde at teksten i dem ikke kan ændres i en browser)

[klip]

Jeg kan godt se at jeg ikke har udtrykt mig
særligt klart. Men sagen er at jeg er ved at
opbygge et nyt site, hvor jeg gerne vil bruge
tabeller istedet for nuværende frames.

Problemet er dog at der vil blive flere redaktører
som selv skal have mulighed for at uploade med
frontpage adgang, og derfor vil jeg gerne have mulighed
for at beskytte den celle som indeholder menuen, da
flere af redaktørernes kendskab til html m.m. ikke
er særlig udviklet.

Jeg håber at denne forklaring gør det lidt mere
klart hvad det egentlig er jeg mangler hjælp til.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Ole Hanelius
www.hanelius.com

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-12-02 22:52

> [...]
> er særlig udviklet.
>
> Jeg håber at denne forklaring gør det lidt mere
> klart hvad det egentlig er jeg mangler hjælp til.

Det lyder for mig som om, det du skal bruge er ASP til siderne og de enkelte
redaktører lægger deres bidrag til siderne i en database. Desværre ved jeg
ikke en hujende f.. om det emne, men sådan forstår jeg nu dit ?

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk