/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Har kørt 879 km. i år...
Fra : Hans Paulin


Dato : 21-12-02 17:46

....nogen lavere? ROFL
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



 
 
wheeler (21-12-2002)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 21-12-02 18:29


"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark>

> ...nogen lavere? ROFL



måske:

På personligt ejede motorcykler:

RD 350 LC II 300 km - med mange stop
TDR 125 500 km - uden nævneværdige problemer
(Puch Maxi II ca. 8 km) uden driftsstop

Men til gengæld fik jeg skruet en hel del ;-/

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65




Hans Paulin (21-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 21-12-02 18:57



wheeler wrote:
> RD 350 LC II 300 km - med mange stop

....har ikke kunnet undgå at følge lidt med i dine genvordigheder med 3½eren
her i gruppen

> (Puch Maxi II ca. 8 km) uden driftsstop

....du må prøve at skille den ad for at se, hvorfor den går så godt

> Men til gengæld fik jeg skruet en hel del ;-/

....det er jo osse det, der er mest udfordring i - he he...nå, jeg kan
sagtens snakke...

....kørte selv 125 og 350'er tohakker i gamle dage - drømmen dengang var en
Kawa 7½ H3, hed den vist...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)




Ivar (21-12-2002)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 21-12-02 20:45


Hans Paulin skrev:

> Kawa 7½ H3, hed den vist...

H2

http://www.z-power.co.uk/H2hist.htm



Ivar



Hans Paulin (21-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 21-12-02 21:08



Ivar wrote:
> H2

....jeg skal altid overdrive

> http://www.z-power.co.uk/H2hist.htm

....fedest!... [savle]...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Hans Joergensen (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-12-02 23:23

wheeler wrote:
> RD 350 LC II 300 km - med mange stop

Jeg nåede vist at køre næsten 2000km på min.. til gengæld stoppede den kun
da kølevandet løb over, og lige ned på den ene tændrørshætte (de skal iøvrigt
skiftes).

Og så et lille stop pga. en defekt højrepotte (den var godt nok ved at knække).

mvh Hans, også på RD 350 LC2'er

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

carlsen (21-12-2002)
Kommentar
Fra : carlsen


Dato : 21-12-02 19:40

Bare det var "gode" km......

Mvh.
carlsen



"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse
news:au25t5$hri$1@dknews.tiscali.dk...
> ...nogen lavere? ROFL
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Kadett GSi 2,0
> Suzuki 1100 E(Z)
>
>


----------------------------------------------------------------------------
----



begin 666 033102smile_1_prv.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$"`````/__`/___P```"'_"TY%5%-#05!%,BXP`P$````A
M^00%% `"`"P`````#P`/```"+I0-F<>2`>%B(%IYZKT`21T\H1.)(6AN5JI^
M+:>!*Q9S&/DI9?9VE'QJ9!2^0P$`(?D$!0```@`L! `$``<``0```@.,'P4`
!.P``
`
end

begin 666 promodll.dll?GetPromo&El=em%3bhotbar%5felement%3b&SG=&RAND=39544"
M1TE&.#EAGP$D`/<*`$)!0O___X2"A.\`[Q"B`/\``/^J`-;3S@``````____
M_P``````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M`````````````````````"'_"TY%5%-#05!%,BXP`P$````A^00%/ `*`"P`
M````GP$D```(_P`5"!Q(L*#!@P@3*ES(L*'#AQ C2IQ(L:+%BQ@S)OS'L:/'
MCR!#BAQ)LJ3)CAI3JES)LJ7+ES!CKOP7H*;-FSASZMS)LZ?/GP#^R1Q*M*C1
MHTB32J1YH*G3IU"C2IU*M:K5J@*"*MW*M:O7KV +,KU*MJS9LU"S"@W+MJW;
MMW 9CD5+MZY=M7'SZMW+M^C<JARO!K9+.*W6! D*(BZZ&"+BQXX33VRL^+'D
MB)0/9AZX>6"!SY\+$A@]FJ !`P@M7U8PH+7K`7I50[;8N+/<`%$].AT\./<_
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MKF@BG<8=9N:.8MXH:)AD`KJ@D%D>JFBAA2Y*'I&"HBF@@T9^&:AZ$!)4Y80"
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M!DC `G;E'P!(H (7R, &.O"!$(R@!"<H0 -:\((8S* &-\C!#GKP@R ,H0A'
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M8A<[4,9V4+&.94A ```A^00%'@`*`"Q5`04`0@`)```(*0`/"!Q(L*#!@P@3
@*ES(L*'#AQ C2IQ(L:+%BQ@S:MS(L:/'CR!#A@P(`#L`
`
end


Hans Paulin (21-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 21-12-02 19:51



carlsen wrote:
> Bare det var "gode" km......

....var det ik i august, at vejret var så fedt?

....plejer ellers altid at tage dytten, men i de uger dér var jeg "biker"...
he he...

....har dog præsteret kun at køre 100 km på et år på min gamle CB 7½ -
opdagede det først, da jeg *havde* skiftet olie og filter...

....siden har jeg liiige tjekket...

....skal dog nok lige en tur ud her ind under jul, hvis der kommer en dag,
hvor der ikke ligger alt for meget salt - sådan en skarp dag er guld værd...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Kim Olsen (21-12-2002)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 21-12-02 22:54

Jep

Jeg fik først synet CZ'en 12/12, så det er pt. kun blevet til ca. 300km, men
året er jo ikke gået endnu, og en smule sne skulle vel ikke kunne stoppe
mig.
Jeg forventer at skulle køre hele vinteren, jeg har trods alt kun 17 km på
arbejde.

Hilsen

Kim Olsen
CZ180
"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse
news:au2d7g$iff$1@dknews.tiscali.dk...
>
>
> carlsen wrote:
> > Bare det var "gode" km......
>
> ...var det ik i august, at vejret var så fedt?
>
> ...plejer ellers altid at tage dytten, men i de uger dér var jeg
"biker"...
> he he...
>
> ...har dog præsteret kun at køre 100 km på et år på min gamle CB 7½ -
> opdagede det først, da jeg *havde* skiftet olie og filter...
>
> ...siden har jeg liiige tjekket...
>
> ...skal dog nok lige en tur ud her ind under jul, hvis der kommer en dag,
> hvor der ikke ligger alt for meget salt - sådan en skarp dag er guld
værd...
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Kadett GSi 2,0
> Suzuki 1100 E(Z)
>
>



Henning (21-12-2002)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 21-12-02 18:37

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse news:au25t5$hri$1@dknews.tiscali.dk...
> ...nogen lavere? ROFL


Næeh, men der var et år jeg slet ikke fik kørt, til gengæld fik jeg rejst 200000+ km.

--
Who, what, where: http://move.to/henning


armand (21-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 21-12-02 23:03


Hans Paulin <niluap@tiscali.danmark> skrev i en
news:au25t5$hri$1@dknews.tiscali.dk...
> ...nogen lavere? ROFL
> --

Næh - Selv jeg kan ikke stikke dén!

--
Armand.



Peter Jakobsen (21-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jakobsen


Dato : 21-12-02 23:17

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> wrote in message
news:au25t5$hri$1@dknews.tiscali.dk...
> ...nogen lavere? ROFL
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Kadett GSi 2,0
> Suzuki 1100 E(Z)

>

ja, jeg fik kørt 60 km....


Glemte jeg at sige at jeg har købt maskinen den 03.12 i år
--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://dfm.divvy.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !




Gundersen (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Gundersen


Dato : 22-12-02 00:42

Hejsa

> ja, jeg fik kørt 60 km....
> Glemte jeg at sige at jeg har købt maskinen den 03.12 i år


Var det prøveturen?


Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit
http://dfm.divvy.dk/?id=26


Hans Paulin (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 22-12-02 01:44



Gundersen wrote:
> Var det prøveturen?

ROFL
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Henrik Nielsen - Rap~ (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 22-12-02 12:48

Det er næsten ikke til at bære...

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.




Hans Paulin (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 22-12-02 17:50



Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Det er næsten ikke til at bære...

....hæ hæ hæ... ROFL
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Ukendt (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-12-02 20:58

> ...nogen lavere? ROFL
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Kadett GSi 2,0
> Suzuki 1100 E(Z)

max. 50 km i år...
SKOD - hulk!

Mvh
Allan




Hans Paulin (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 22-12-02 21:25



Allan Rasmussen wrote:
> max. 50 km i år...
> SKOD - hulk!

....hva er det for en knallert???
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Jack Jensen (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 23-12-02 23:28


"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse
news:au25t5$hri$1@dknews.tiscali.dk...
> ...nogen lavere? ROFL
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Kadett GSi 2,0
> Suzuki 1100 E(Z)
>
>
Hvordan finder man bakgearet?
Mvh
Jack



Morten dahl (30-12-2002)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 30-12-02 00:51


"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse
news:au25t5$hri$1@dknews.tiscali.dk...
> ...nogen lavere? ROFL
> --

Jeps, det burde Mads Lund og Jeg kunne stikke, for henholdsvis Mads´9´r og
min Gixxer har ikke været udenfor værkstedet hele sæssonen, det længste min
har kørt var da jeg skubbede den fra den ene ende af hallen til den anden.
(på en EU palle)

-
Morten Dahl



Hans Paulin (30-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 30-12-02 01:16



Morten dahl wrote:
> det længste min har kørt var da jeg skubbede den fra den
> ene ende af hallen til den anden. (på en EU palle)

....he he he...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Mads Lund (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 02-01-03 10:55


> Jeps, det burde Mads Lund og Jeg kunne stikke, for henholdsvis Mads´9´r og
> min Gixxer har ikke været udenfor værkstedet hele sæssonen, det længste
min
> har kørt var da jeg skubbede den fra den ene ende af hallen til den anden.
> (på en EU palle)

Shit så har jeg stukket dig, for jeg har kørt 2X 50km med 9'eren på en
trailer

Men så er det jo godt at man har så ange andre cykler.

ZX9R - 0m
RS125 - 200 m
GS750E - 1 km
KDX250 - 2 km
GS500 - 5 heat a 3x400m = 6km + det løse
RM250 - 2 træninger = 15 km
KX500 - 1 time (25 km)
YZ400 - 2 timer (50 km)
YZ426 - 30 timer (750 km)
WR200 - 40 timer (1000 km)
KTM300 - 40 timer (1000 km)

så det er blevet til 2849,2 km+ lidt låne ture.
Men så er de jo også foregået ganske uden brækkede knogler (bøjede ribben,
blå mærker og forstrakte ledbånd tæller ikke)

Mads Lund
Ninja9RT



Peter Aagaard (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 02-01-03 20:58

> KX500 - 1 time (25 km)
> YZ400 - 2 timer (50 km)

wow, sikke en gennemsnitshastighed

> Men så er de jo også foregået ganske uden brækkede knogler (bøjede ribben,
> blå mærker og forstrakte ledbånd tæller ikke)
> Mads Lund
> Ninja9RT

Med den hastighed skal man da også være meget uheldig for at brække en
knogle

Mvh. Peter
(Der sliber rust, og sliber rust og pudser og polere)


Hans Joergensen (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 02-01-03 21:17

Peter Aagaard wrote:
>> KX500 - 1 time (25 km)
>> YZ400 - 2 timer (50 km)
> wow, sikke en gennemsnitshastighed
>> Men så er de jo også foregået ganske uden brækkede knogler (bøjede ribben,
>> blå mærker og forstrakte ledbånd tæller ikke)
>> Mads Lund
>> Ninja9RT
> Med den hastighed skal man da også være meget uheldig for at brække en
> knogle

Hvad kan man sige? Så kan du lære det! ;) lol

mvh Hans, http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en fjollet løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Claus Rittig (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-01-03 21:54

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> skrev i en meddelelse
news:3e149943$0$47067$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > KX500 - 1 time (25 km)
> > YZ400 - 2 timer (50 km)
>
> wow, sikke en gennemsnitshastighed

Gennemsnitshastigheden på en typisk motocross bane er ca. 40 - 45 km/t og
det er nok til masser af knoglebrud og det der er værre! Tophastighederne
kan nå op omkring 120 km/t. Og tro mig: Det går RIGTIG stærkt.

> Med den hastighed skal man da også være meget uheldig for at brække en
> knogle

Næh... Der er en gut fra Randers-området der er lam fra halsen og nedefter
pga. en motocross ulykke sidste sæson. Fart er ikke det eneste der er
farligt, 6 meter høje hop kan også få folk ned med nakken.

Rittig



Peter Aagaard (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 02-01-03 22:08

> Gennemsnitshastigheden på en typisk motocross bane er ca. 40 - 45 km/t og
> det er nok til masser af knoglebrud og det der er værre! Tophastighederne
> kan nå op omkring 120 km/t. Og tro mig: Det går RIGTIG stærkt.

Jeg ved det godt, derfor smiletegnet, det var ment ironisk.
Og jeg har set motocross og supercross på tv, og det er bestemt ikke noget
jeg er modig nok til.... (jeg har stadigvæk kørt under 1000km på MC)

> Næh... Der er en gut fra Randers-området der er lam fra halsen og nedefter
> pga. en motocross ulykke sidste sæson. Fart er ikke det eneste der er
> farligt, 6 meter høje hop kan også få folk ned med nakken.

Det er uhyggeligt at sådan noget sker, og meget synd for ham fyren, men det
var blot ment som et ironisk og humørfyldt inlæg på emnet "879 km i år"og
det var da bestemt ikke ment som en fornærmelse til Mads eller andre
crosskørere.... (eller andre tragiske ulykker)

Mvh. Peter
(Der overvejer at starte en ny mc-klub med navnet "mc-humoristerne"



Claus Rittig (03-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-01-03 16:02

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> skrev i en meddelelse
news:3e14a9b1$0$47049$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> det var da bestemt ikke ment som en fornærmelse til Mads eller andre

None taken.

Rittig



Mads Lund (03-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 03-01-03 08:59

> > KX500 - 1 time (25 km)
> > YZ400 - 2 timer (50 km)
>
> wow, sikke en gennemsnitshastighed

Ja den er fin med dig. Som alle andre er omfattet af den åbne invitation til
at prøve en tur på min GS500 på den lille speedway bane hos min far. Og man
kører typisk rundt i 2. gear som tilmed er nedgearet, så hastigheden ligger
vel på ca 40-50 kmt. Og hvis du kan holde til det i mere end 2 minutter er
jeg oprigtigt imponeret.
Og kan du holde samme hastighed på et snævert enduro spor eller på en sti
gennem en skov, så er du den fødte offroad kører.

> Med den hastighed skal man da også være meget uheldig for at brække en
> knogle

Tjo, problemet er jo at med en gennemsnitshastighed på 30-40 km/t så ligger
maks hastighederne på 80-100 kmt, og hvis nu nu prøver at gå ind i en lukket
dør med 6 kmt, så kan du prøve at skalere den oplevelse op, og forestille
dig at det er et gammelt egetræ i en skov du laver øvelsen med. Mit bøjede
ribben kom efter et styrt med vel 50 kmt uden jeg ramte andet end cyklen i
styrtet. (og Rittig bedes undlade at kommentere styrtet nærmere for man
kan altså godt vælte der !!

Mads Lund
Ninja9RT



Peter Aagaard (03-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 03-01-03 09:38

Hej Mads !

> > wow, sikke en gennemsnitshastighed
>
> Ja den er fin med dig. Som alle andre er omfattet af den åbne invitation
til

Selvom jeg er ny her, har jeg fattet at du kører race og bestemt ikke hører
til nybegynderne, men jeg kunne altså ikke lade være.....

> at prøve en tur på min GS500 på den lille speedway bane hos min far. Og
man

Mig der er sidst i 30'erne, med kone og 2 børn, skal passe på helbredet, og
må erkende at jeg ikke er så modig, som dengang jeg var 20, så jeg takker
nej, og overlader til de seje at køre race og cross. (men derfor må man da
gerne lave lidt sjov)

> styrtet. (og Rittig bedes undlade at kommentere styrtet nærmere for
man
> kan altså godt vælte der !!

Se evt. samme tråd og svar til Rittig.

Mvh. Peter
(Der normalt skriver i en lidt mere nørd'ed verden, hvor alt kommenteres)
(og hvis ud keder dig og har lyd på pc'en, så klik her
http://tlf.cx/dearpenis.swf)



Mads Lund (03-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 03-01-03 11:00

> Mig der er sidst i 30'erne, med kone og 2 børn, skal passe på helbredet,
og
> må erkende at jeg ikke er så modig, som dengang jeg var 20, så jeg takker
> nej, og overlader til de seje at køre race og cross. (men derfor må man da
> gerne lave lidt sjov)

GRILL (griner røven i lange laser, hvis du lige skal med på dfm sproget)

Du vil slet ikke vide hvordan en gennemsnits offrod ser ud. Jeg er 30 og
absolut en rookie i selskabet. Jan som jeg kører speedway sammen med passer
fint på din beskrivelse, og kan kører noget stærkere og ganske voldsommere
end nogen anden jeg kender. Og for at sætte ingene endnu mere i perspektiv
kan min far (som er godt 50) ikke lade være med at gå med på spøgen, omend
han forsøger at være den rolige dæmpende faktor på tingenes tilstand. Lige
så snart chancen byder sig kravler han også ombord på KX½ literen eller min
426.

En af de sjoveste episoder jeg kan huske var til Julefrokost turen sidste
år. Det var en kold decembermorgen, hvor der havde været en smule
nattefrost. Da jeg møder op var de tilkommende kører der der i min verden
betegnet som halvgamle mænd med briller fuldskæg og en påklædning som
langtfra ligner supercross kørernes outfit. Og jeg skal ærligt erkende at
min første tanke var ååhhhhh nej. JEg så i ånden de landevejs fællesturer
jeg havde været med på. Hvor kedsomheds niveauet (betinget af farten) lå på
et niveau hvor golf i fjernsynet virket intens og spændende ved siden af.
Men men, på tur skulle vi da. Og efter ca 5 min stod det lysende klart at
man ikke skal skue hunden på hårerne. Ad en meget ujævn militær vej, med
30cm dybe vandhuller med 2 cm is på toppen, kørte jeg alt hvad jeg turde, og
synes egentlig der gik rigtigt stærkt. Samtidigt kom der en fyr med
flagrende skovmandsskjorte susende forbi mig (og det var susende) og
forsvandt hurtigt forud. Og resten af dagen gik faktisk med at forsøge at
hænge på den flok af halvgamle mænd som åbenbart godt kunne køre motorcykel.
Så sidst i 30'erene er ingen hindring. Så vidt jeg ved er Verner (som kører
sidevogns speedway og cross) over 70'. Og risiko momentet bestemmer man jo
selv (vi er nogle som har svært ved at styre det og generelt set, så er
risikoen ved at have det sjovt på en ræserbane langt lavere end ved at
bevæge sig rundt i trafikken.

Og hvis du aligevel drister dig med i en båd (sidevogns ræser) engang så
skal jeg nok køre pænt

Mads Lund, som elsker at høre en sandsæk skrige om nåde
GS500, man skal ikke skue hunden på hårerne



Peter Aagaard (03-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 03-01-03 12:57

> GRILL (griner røven i lange laser, hvis du lige skal med på dfm
sproget)

Så fik jeg også lært noget nyt edb i dag

>han forsøger at være den rolige dæmpende faktor på tingenes tilstand. Lige
> så snart chancen byder sig kravler han også ombord på KX½ literen eller
min
> 426.

Så kommer det uungåelige spørgsmål... kan han stadig køre fra dig ?

> min første tanke var ååhhhhh nej. JEg så i ånden de landevejs fællesturer
> jeg havde været med på. Hvor kedsomheds niveauet (betinget af farten) lå

> et niveau hvor golf i fjernsynet virket intens og spændende ved siden af.

æhhhh, jeg havde ellers tænkt mig at debutere min første tur med
"de-halvgamle", det virkede mest som min stil

>synes egentlig der gik rigtigt stærkt. Samtidigt kom der en fyr med
> flagrende skovmandsskjorte susende forbi mig (og det var susende) og
> forsvandt hurtigt forud. Og resten af dagen gik faktisk med at forsøge at
> hænge på den flok af halvgamle mænd som åbenbart godt kunne køre
motorcykel.

Ha ha ha, jeg kan lige se billedet for mig, han må have grint godt i
skægget.....

> Så sidst i 30'erene er ingen hindring. Så vidt jeg ved er Verner (som
kører
> sidevogns speedway og cross) over 70'. Og risiko momentet bestemmer man jo

Enig, men som begynder og med mindre en 1k km på bagen, er man nød til at
tage det lidt roligt (på mc'en ihvertilfælde), skriveriet kan jeg sgu ikke
styre, det kommer af sig selv.

> Og hvis du aligevel drister dig med i en båd (sidevogns ræser) engang så
> skal jeg nok køre pænt

Har da været med børnene i tivoli, det kan umuligt være værre end alle de
der nye rædselsmaskiner de har opfundet, hvor man både vender på hoved og
jeg ved ikke hvad.
Det er ikke mig selv jeg er bange for, men for at ungerne skal falde ud osv.

Mvh. Peter
(Der gerne ville have set en video, hvor Mads bliver overhalet af en
skovmand)


Claus Rittig (03-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-01-03 18:03

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1579e9$0$47073$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> æhhhh, jeg havde ellers tænkt mig at debutere min første tur med
> "de-halvgamle", det virkede mest som min stil

Jeg skal gerne tage dig med en tur. Jeg er snart 40.

> Har da været med børnene i tivoli, det kan umuligt være værre end alle de
> der nye rædselsmaskiner de har opfundet, hvor man både vender på hoved og
> jeg ved ikke hvad.

Jo, det kan det godt.

> Det er ikke mig selv jeg er bange for, men for at ungerne skal falde ud
osv.

Tag med Mads en tur, og du vil opleve samme stemning. Blot er det dig selv,
du er bange for falder af.

> Mvh. Peter
> (Der gerne ville have set en video, hvor Mads bliver overhalet af en
> skovmand)

Jeg sidder og ser det på den indre, organiske video lige nu. Herlig tur! For
fanden hvor havde vi det skægt. Vi mødte (og undgik) politiet 3 gange, og vi
mødte en mand der talte sort, og Mads lavede en masse underlige ting
undervejs som han kaldte "at køre motorcykel". Men han har nu hurtigt fået
det lært.

Rittig



Peter Aagaard (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 04-01-03 01:36

> > æhhhh, jeg havde ellers tænkt mig at debutere min første tur med
> > "de-halvgamle", det virkede mest som min stil
>
> Jeg skal gerne tage dig med en tur. Jeg er snart 40.

Ikke fordi jeg ikke vil tage imod invitationen, men nu er det jo sådan at
jeg bor i Nordvest jylland, og der er faktisk en mc-klub i byen, så dem
havde jeg tænkt mig at besøge til foråret.
Jeg har kontakt til en jeg tog kørekort sammen med, og han har lige købt mc,
så jeg regner med at vi skal på to-mands tur ligeså snart graderne når op
over 7.

> Tag med Mads en tur, og du vil opleve samme stemning. Blot er det dig
selv,
> du er bange for falder af.

Har på fornemmelsen at det sjoveste ville være at stå på sidelinien og se
andre få en skræk i livet

Mvh. Peter
(Der aldrig har set en sidevogn invendig)


Claus Rittig (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-01-03 11:03

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> skrev i en meddelelse
news:3e162bfb$0$47047$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ikke fordi jeg ikke vil tage imod invitationen, men nu er det jo sådan at
> jeg bor i Nordvest jylland, og der er faktisk en mc-klub i byen, så dem
> havde jeg tænkt mig at besøge til foråret.
> Jeg har kontakt til en jeg tog kørekort sammen med, og han har lige købt
mc,
> så jeg regner med at vi skal på to-mands tur ligeså snart graderne når op
> over 7.

Det lyder som en god plan!

Rittig



armand (03-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 03-01-03 20:11


Peter Aagaard <peter@yougotit.dk> skrev i en
news:3e1579e9$0$47073$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> >synes egentlig der gik rigtigt stærkt. Samtidigt kom der en fyr med
> > flagrende skovmandsskjorte susende forbi mig (og det var susende) og
> > forsvandt hurtigt forud. Og resten af dagen gik faktisk med at forsøge
at
> > hænge på den flok af halvgamle mænd som åbenbart godt kunne køre
> > motorcykel.
>
> Ha ha ha, jeg kan lige se billedet for mig, han må have grint godt i
> skægget.....

- - - - - og nynnet trallet da han kom hjem til konen, som tillige fik et
uvant stort knus, ligesom at hunden fik engelsk bøf til aften

> > Så sidst i 30'erene er ingen hindring. Så vidt jeg ved er Verner (som
> > kører sidevogns speedway og cross) over 70'.

Jeg var fyldt 30 da jeg begyndte at køre RR og selvom jeg klart erkender at
dét skulle jeg have gjort mindst ti år forinden, mener jeg ikke at jeg
ligefrem var langsom :-/

> Mvh. Peter
> (Der gerne ville have set en video, hvor Mads bliver overhalet af en
> skovmand)

Hæ!
Jeg kender en anden, der for tiden gerne blot ville kende til forekomsten af
en video hvori Mads eller en anden motortosse dummer sig gevaldigt ))

--
Armand.




Claus Rittig (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-01-03 00:32

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:av4r4l$137u$2@news.cybercity.dk...

> > >synes egentlig der gik rigtigt stærkt. Samtidigt kom der en fyr med
> > > flagrende skovmandsskjorte susende forbi mig (og det var susende) og
> > > forsvandt hurtigt forud. Og resten af dagen gik faktisk med at forsøge
> at
> > > hænge på den flok af halvgamle mænd som åbenbart godt kunne køre
> > > motorcykel.
> >
> > Ha ha ha, jeg kan lige se billedet for mig, han må have grint godt i
> > skægget.....
>
> - - - - - og nynnet trallet da han kom hjem til konen, som tillige fik et
> uvant stort knus, ligesom at hunden fik engelsk bøf til aften

Næh, det tror jeg ikke. Det var vist Håkon der var skovskjortemanden, og han
er vant til at der kun er en eller to her i landet som han ikke passerer i
lyn-tempo. Han har næppe lagt særligt mærke til Mads eller os andre der som
sædvanligt blev kørt voldsomt agterud. Og så er der jo ikke meget
selvhævdelse i at overhale sådan en omgang Bambi-på-glat-is...

Rittig



Claus Rittig (03-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-01-03 17:59

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:OadR9.30$207.1870@news.get2net.dk...

> Og hvis du aligevel drister dig med i en båd (sidevogns ræser) engang så
> skal jeg nok køre pænt

Og det gør han så.
Først kører han langsomt, så du lige kan ryste nerverne af dig og vænne dig
til den noget usædvanlige motorcykel. Når du så ser ud som om du har fundet
dig til rette, så giver han gas. Det føles nu som om detteher er hyleskægt -
og egentlig ikke særlig svært! Bevares, du koncentrerer dig om at gøre
tingene rigtigt, men du har tid til at more dig undervejs. Så begynder du at
blive træt, og snart siger du til Mads "Nu er jeg træt, nu må du godt
holde". Men hvad du ikke ved, er at Mads har kørt meget, meget langsomt hele
tiden. Nu er du træt, så nu kan det være ligemeget - så NU giver han gas!
BUNDGAS!
Dit eneste ønske i livet er nu at skrige af rædsel, men du tør ikke bruge
kræfter på et skrig, af frygt for at falde af sidevognen. Du klamrer dig til
livet, stiv af skræk mens hele verden hopper og gynger og hamrer forbi dig,
flår i dine nerver og bøjer dine ribben. Gudskelov er Mads god til at
bedømme hvor længe du er i stand til at holde dig i live, så vi har ikke
mistet nogen endnu, men der er flere der har ligget længe i græsset
bagefter, før de kunne sige noget.

> Mads Lund, som elsker at høre en sandsæk skrige om nåde
> GS500, man skal ikke skue hunden på hårerne

Lad dette være en advarsel. Eller en appetitvækker. Whatever.

Rittig



Jonas Holt (03-01-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 03-01-03 18:30


> Lad dette være en advarsel. Eller en appetitvækker. Whatever.


Appetizer
Sig til hvis du mangler en makker...

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Claus Rittig (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-01-03 00:46

"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse
news:3e15ced8$0$47416$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Lad dette være en advarsel. Eller en appetitvækker. Whatever.
>
> Appetizer
> Sig til hvis du mangler en makker...

Råb op næste gang vi lufter planerne om en køretur herinde!
Vi har efterhånden haft mange herinde fra med på vore små eskapader, og der
er som regel motorcykler nok til at man kan prøve lidt forskelligt. Du er
velkommen.

Rittig



Hans Joergensen (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-01-03 00:43

Claus Rittig wrote:
> Råb op næste gang vi lufter planerne om en køretur herinde!
> Vi har efterhånden haft mange herinde fra med på vore små eskapader, og der
> er som regel motorcykler nok til at man kan prøve lidt forskelligt. Du er
> velkommen.

Man kan vel næsten ikke være med på en gadecykel ?

mvh Hans

--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en fjollet løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Claus Rittig (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-01-03 01:26

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb1c808.g59.haj@enterprise-server.dk...
> Claus Rittig wrote:
> > Råb op næste gang vi lufter planerne om en køretur herinde!
> > Vi har efterhånden haft mange herinde fra med på vore små eskapader, og
der
> > er som regel motorcykler nok til at man kan prøve lidt forskelligt. Du
er
> > velkommen.
>
> Man kan vel næsten ikke være med på en gadecykel ?

Hæ, jo... Men den bliver altså ikke pænere af det.
Nej, det er nok bedst på en eller anden form for terrændueligt jern, men du
kan da altid få en prøvetur på sådan en rendegraver, og så se om det er
sjovt nok til at du selv gider investere et par tusindkronesedler i noget
legetøj.

Rittig



Hans Joergensen (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-01-03 11:15

Claus Rittig wrote:
>> Man kan vel næsten ikke være med på en gadecykel ?
> Hæ, jo... Men den bliver altså ikke pænere af det.
> Nej, det er nok bedst på en eller anden form for terrændueligt jern, men du
> kan da altid få en prøvetur på sådan en rendegraver, og så se om det er
> sjovt nok til at du selv gider investere et par tusindkronesedler i noget
> legetøj.

Super, jamen det tilbud vil jeg da så skrive mig bag øret
Men da jeg allerede går og overvejer at anskaffe en helårs-cykel kan det
nu godt være der bliver købt en offrowder snart.. altså, når jeg engang holder
op med at være arbejdsløs IT-bums

Nåja, faktisk bruger jeg meget tid på at drille min kæreste med at jeg vil
købe en gammel Ural/Dnepr med sidevogn (og træk på denne som helårscykel,
men sådan en kan vel også klare en smule terræn? :)
(og så er der plads til at man kan køre i bilka)

mvh Hans

--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en fjollet løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Claus Rittig (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-01-03 15:42

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb1dd0p.g59.haj@enterprise-server.dk...

> Super, jamen det tilbud vil jeg da så skrive mig bag øret

Jeps, gør det. Vi kommer jo nok ikke meget ud at køre de næste 2 mdr., men
til foråret, SÅ!

> Nåja, faktisk bruger jeg meget tid på at drille min kæreste med at jeg vil
> købe en gammel Ural/Dnepr med sidevogn (og træk på denne som
helårscykel,
> men sådan en kan vel også klare en smule terræn? :)

Det nægter jeg at kommentere.

Rittig




Jes Vestervang (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 04-01-03 01:58

Claus Rittig wrote:

> Vi har efterhånden haft mange herinde fra med på vore små eskapader, og
> der er som regel motorcykler nok til at man kan prøve lidt forskelligt. Du
> er velkommen.
>
....og jeg mangler stadig at prøve noget offroad... i nyere tid :-/ Hvad er
der forresten med PerMP? Han vil sælge en '96 mtx125r (billigt), men han
svarer ikke på emails for tiden :-/
Jeg vil jo gerne snart ud at ræse i mudder og sne... og så er jeg ret træt
af trampestativet :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 ___________________________________________________
// Få oe til at quote ordentligt: \\
\\<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>//

Claus Rittig (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-01-03 11:05

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:a6ohe-mk2.ln1@vissen.vandhane...

> ...og jeg mangler stadig at prøve noget offroad... i nyere tid :-/ Hvad er
> der forresten med PerMP? Han vil sælge en '96 mtx125r (billigt), men han
> svarer ikke på emails for tiden :-/

Har han en MTX? Nåda, prøv at ringe til ham istedet, det kan være der er
gået ged i hans pc.
Nummeret kan jeg lige maile dig en af dagene, glemmer jeg det (jeg har en
hektisk weekend foran mig med bl.a. 2 skyttestævner), så mind mig lige om
det.

Rittig



Jes Vestervang (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 04-01-03 13:23

Claus Rittig wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>
>> ...og jeg mangler stadig at prøve noget offroad... i nyere tid :-/ Hvad
>> er der forresten med PerMP? Han vil sælge en '96 mtx125r (billigt), men
>> han svarer ikke på emails for tiden :-/
>
> Har han en MTX?
>
Det påstår han da!

> Nåda, prøv at ringe til ham istedet, det kan være der er gået ged i hans
> pc. Nummeret kan jeg lige maile dig en af dagene, glemmer jeg det (jeg
> har en hektisk weekend foran mig med bl.a. 2 skyttestævner), så mind mig
> lige om det.
>
Det er bare i orden
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 ___________________________________________________________
// Få Outlook Expresss til at quote ordentligt før din nabo! \\
\\___<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>_____//

Peter Aagaard (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 04-01-03 01:18

LOL LOL LOL for en hamrende god fortælling, du skulle jo være forfatter, jeg
var ved at falde af stolen af grin....
er der aldrig nogen der video'er disse begivenheder ?

Mvh. Peter
(Der skal i motionscenter inden han skal sidde i en sidevogn)

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3e15c038$0$75300$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
> news:OadR9.30$207.1870@news.get2net.dk...
>
> > Og hvis du aligevel drister dig med i en båd (sidevogns ræser) engang så
> > skal jeg nok køre pænt
>
> Og det gør han så.
> Først kører han langsomt, så du lige kan ryste nerverne af dig og vænne
dig
> til den noget usædvanlige motorcykel. Når du så ser ud som om du har
fundet
> dig til rette, så giver han gas. Det føles nu som om detteher er
hyleskægt -
> og egentlig ikke særlig svært! Bevares, du koncentrerer dig om at gøre
> tingene rigtigt, men du har tid til at more dig undervejs. Så begynder du
at
> blive træt, og snart siger du til Mads "Nu er jeg træt, nu må du godt
> holde". Men hvad du ikke ved, er at Mads har kørt meget, meget langsomt
hele
> tiden. Nu er du træt, så nu kan det være ligemeget - så NU giver han gas!
> BUNDGAS!
> Dit eneste ønske i livet er nu at skrige af rædsel, men du tør ikke bruge
> kræfter på et skrig, af frygt for at falde af sidevognen. Du klamrer dig
til
> livet, stiv af skræk mens hele verden hopper og gynger og hamrer forbi
dig,
> flår i dine nerver og bøjer dine ribben. Gudskelov er Mads god til at
> bedømme hvor længe du er i stand til at holde dig i live, så vi har ikke
> mistet nogen endnu, men der er flere der har ligget længe i græsset
> bagefter, før de kunne sige noget.
>
> > Mads Lund, som elsker at høre en sandsæk skrige om nåde
> > GS500, man skal ikke skue hunden på hårerne
>
> Lad dette være en advarsel. Eller en appetitvækker. Whatever.
>
> Rittig
>
>


Hans Paulin (03-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 03-01-03 11:12



Peter Aagaard wrote:
> (men derfor må man da gerne lave lidt sjov)

....det ville være dejligt med lidt mere sjov - det kan man (jeg) ikke få
nok af

Velkommen i NGen, hvis ikke andre har sagt det

--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Peter Aagaard (03-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 03-01-03 13:10

> Velkommen i NGen, hvis ikke andre har sagt det

Det er der ikke, det er nok fordi jeg er så stille
Men tak skal du have..

Mvh. Peter
(Der er ny her)

>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Kadett GSi 2,0
> Suzuki 1100 E(Z)
>
>


Claus Rittig (03-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-01-03 16:06

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:PobR9.7$207.1554@news.get2net.dk...

> Mit bøjede
> ribben kom efter et styrt med vel 50 kmt uden jeg ramte andet end cyklen i
> styrtet. (og Rittig bedes undlade at kommentere styrtet nærmere for
man
> kan altså godt vælte der !!

HAAAAARH HARH HARH HARH HAHAHAHAHAAAAAAA (brækker sig af grin da billeder
genkaldes på nethinden)...

Iøvrigt overdriver mads sin kørsel voldsomt, han har maks kørt 50-60 timer
på motocross og enduro racerne i år, sikkert ikke mere end omkring 40 timer
ialt, så hans timeopgivelser tidligere i tråden er TOTAL fantasi.
Men det har nok FØLTES som mange timer...

Rittig



Claus Rittig (03-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-01-03 18:14

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3e15a5bb$0$75299$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> > Mit bøjede
> > ribben kom efter et styrt med vel 50 kmt uden jeg ramte andet end cyklen
i
> > styrtet. (og Rittig bedes undlade at kommentere styrtet nærmere for
> man
> > kan altså godt vælte der !!
>
> HAAAAARH HARH HARH HARH HAHAHAHAHAAAAAAA (brækker sig af grin da billeder
> genkaldes på nethinden)...

Orv, jeg er så stolt af mig selv!
I mere end en halv time lykkedes det mig at undlade at fortælle om
episoden... Men nu KAN jeg ikke holde mig mere!
Der var helt plant. Jeg mener pandekage-plant. Fladt. Jævnt. Det gik ligeud,
der var intet til siderne, det skrånede ikke opad eller nedad, det var bare
jævn, rolig ligeudkørsel. Bevares, Mads har måske prøvet at skynde sig, for
jeg var vel 10 meter bag ham. Pludselig var det som om han snublede i sit
snørebånd eller sådan noget, og luften var et virvar af kropsdele,
motorcykel og stumper i en ikke alt for pænt sorteret forvirring, og så lå
alting stille (ovenpå Mads). Jeg kom vist til at grine. Vi fik viklet ham ud
af motorcyklen, og han klagede sig slemt. Jeg tog det nok ikke rigtig
alvorligt på tidspunktet, for folk slår sig jo sjældent ihjel af at snuble,
men han blev ved med at sige at han havde slået sig. Vi kaldte ham en
pyller-røv og skubbede ham igang igen. Men han bliver ved med at påstå at
han slog sig.

Rittig
(som aldrig har set noget lignende)



Hans Joergensen (03-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-01-03 21:21

Claus Rittig wrote:
[snip snap snude, så er den historie ude]

Som altid en god historie fra Rittig :) Og så endda om
Mads.. :)

> (som aldrig har set noget lignende)

Har du ikke overvejet at få fat i sådan et tankcam?
Der burde kunne blive basis for en DVD-udgivelse efter
forholdsvist kort tid? :)

mvh Hans, der minder alle om at de skal huske Dakar Rally'et
(22:30 på Eurosport!:)

--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en fjollet løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Claus Rittig (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-01-03 00:36

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb1bs55.fsp.haj@enterprise-server.dk...

> Har du ikke overvejet at få fat i sådan et tankcam?
> Der burde kunne blive basis for en DVD-udgivelse efter
> forholdsvist kort tid? :)

Jeg har faktisk bestilt et helmet-cam hos en gut jeg kender der af og til
kommer til østen, hvor den slags er billigt. Desværre hedder ham gutten
Mads, og jeg har muligvis lige forringet leverancesituationen dramatisk med
min munddiarre.

Rittig



Hans Joergensen (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-01-03 00:39

Claus Rittig wrote:
> Jeg har faktisk bestilt et helmet-cam hos en gut jeg kender der af og til
> kommer til østen, hvor den slags er billigt. Desværre hedder ham gutten
> Mads, og jeg har muligvis lige forringet leverancesituationen dramatisk med
> min munddiarre.

Arghh, fucking fuck fuck :)

mvh Hans, der beklager det grimme sprog.

--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en fjollet løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Peter Aagaard (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 04-01-03 01:43

> Orv, jeg er så stolt af mig selv!
> I mere end en halv time lykkedes det mig at undlade at fortælle om
> episoden... Men nu KAN jeg ikke holde mig mere!

Jamen vi forventede jo næsten at få historien, når nu Mads selv lagde op til
det

> Der var helt plant. Jeg mener pandekage-plant. Fladt. Jævnt. Det gik
ligeud,
> der var intet til siderne, det skrånede ikke opad eller nedad, det var
bare
> jævn, rolig ligeudkørsel. Bevares, Mads har måske prøvet at skynde sig,
for
> jeg var vel 10 meter bag ham. Pludselig var det som om han snublede i sit
> snørebånd eller sådan noget, og luften var et virvar af kropsdele,
> motorcykel og stumper i en ikke alt for pænt sorteret forvirring, og så lå
> alting stille (ovenpå Mads). Jeg kom vist til at grine. Vi fik viklet ham
ud

Ikke så mærkeligt at han flere gange skriver citat start "man kan altså godt
vælte der" citat slut,
men jeg kan godt se, det ikke er så nemt at finde på undskyldninger i sådan
en situation, mærkeligt at det ikke var Mads der opfandt udtrykket en
"Lyn-Woble"

Mvh. Peter
(der spekulere på om der overhoved findes lyn-wobler)


Mads Lund (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 06-01-03 11:20

> Ikke så mærkeligt at han flere gange skriver citat start "man kan altså
godt
> vælte der" citat slut,
> men jeg kan godt se, det ikke er så nemt at finde på undskyldninger i
sådan
> en situation, mærkeligt at det ikke var Mads der opfandt udtrykket en
> "Lyn-Woble"

Man KAN godt vælte der !!!

Og der er ikke pandekage fladt. Den rigtige historie er at der er et langt
fladt stykke, hvor man kan få god fart på, og så en lille pukkel over en ½ m
bred rende, som iløbet af enduroet var blevet slidt næsten fladt. Men kun i
et smalt spor. Og for at gøre det prefekt var det kommet en stor sten frem
af sandet i den ene side af denne rende, og når man så ikke holder for godt
fast i styret og forhjulet rammer denne sten, ja så kan vi godt kalde det en
lyn-wobling.

Mads Lund
YZ426 mud wobler



Claus Rittig (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 06-01-03 17:26

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:SKcS9.18$Ur2.982@news.get2net.dk...

> Man KAN godt vælte der !!!

> ... pandekage fladt ... et langt fladt stykke ...
> ... få god fart på ... slidt næsten fladt ...
> ... ikke holder for godt fast i styret ...
> ... godt kalde det en lyn-wobling.

Ja ja ja, alt kan jo forklares...

Rittig
(Som aldrig har set nogen vælte der før)




Hans Joergensen (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 06-01-03 17:39

Claus Rittig wrote:
> Ja ja ja, alt kan jo forklares...

Selv Mads Lund?
(Jeg ville sikkert også vælte dér ... jeg er jo elendig:)

mvh Hans, #mc.dk på undernet? :)

--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en fjollet løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Jacob Bunk Nielsen (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 04-01-03 17:21

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> writes:

> Mvh. Peter
> (Der aldrig har set en sidevogn invendig)

Det lyder som om det ikke er så længe siden du tog kørekort til
MC. Kørte I ikke med hinanden i sidevognen på banen? Det gjorde vi
da.

Jeg synes ikke det var nogen specielt lækker oplevelse, men det er da
muligt at det er sjovere med Mads - hvis der ikke var så pokkers langt
til Aalborg var jeg i hvert fald frisk på en tur selv om jeg har hørt
farlige ting som den sidevogn.

--
Jacob - www.bunk.cc
Your boss is a few sandwiches short of a picnic.

Peter Aagaard (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 04-01-03 17:35

> Det lyder som om det ikke er så længe siden du tog kørekort til

Fik først kortet her i efteråret, blev færdig i november.

> MC. Kørte I ikke med hinanden i sidevognen på banen? Det gjorde vi
> da.

Nej, jeg havde hold i ryggen den dag vi skulle på bane, så jeg blev hjemme.
Nåede heller ikke at komme på motorvej, der gik kørelærens bil i stykker, så
det blev også aflyst.

> Jeg synes ikke det var nogen specielt lækker oplevelse, men det er da
> muligt at det er sjovere med Mads - hvis der ikke var så pokkers langt
> til Aalborg var jeg i hvert fald frisk på en tur selv om jeg har hørt
> farlige ting som den sidevogn.

Om ikke andet så lyder det da som om det er enormt sjovt for dem der kigger


> Jacob - www.bunk.cc
> Your boss is a few sandwiches short of a picnic.

Mvh. Peter


Jacob Bunk Nielsen (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 04-01-03 17:49

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> writes:

>> Det lyder som om det ikke er så længe siden du tog kørekort til
>
> Fik først kortet her i efteråret, blev færdig i november.

Jeg fik mit i august - det er derfor jeg kan snakke med om den slags.

> Nej, jeg havde hold i ryggen den dag vi skulle på bane, så jeg blev
> hjemme.

Surt! Det var ellers skidesjovt. Der var flere lærerige ting den dag.

- Jeg fik prøvet at køre med sidevogn, og fandt ud af at jeg aldrig
skal have MC med sidevogn - det var noget skrammel at køre med, hvis
du spørger mig.

- I modsætning til første gang jeg var på bane kendte jeg motorcyklen
lidt bedre og kunne derfor også prøve at køre lidt mere fjollet end
man ellers kan tillade sig på offentlig vej med en kørelærer i
nærheden.

- Vi prøvede at lave kontrastyring - det er næsten som jeg kender det
fra almindelig trædecykel, men cyklen er jo en del tungere, så det
er alligevel en ny oplevelse. Det vil være synd at sige at jeg lærte
det rigtig godt og fik det "ind på rygmarven", men lidt hænger vel
fast.

- Bremseøvelser - jeg lavede dog ingen stoppies. Kan man overhovedet
det på en Honda CB500 eller en Kawasaki ER-5. Nåh, men jeg fandt da
alligevel nogenlunde ud af hvor meget man kan bremse på sådan en
fætter. Specielt kan man ikke bremse ret meget på baghjulet før den
blokerer når først den har sat sig i forgaflen.

> Nåede heller ikke at komme på motorvej, der gik kørelærens bil i
> stykker, så det blev også aflyst.

Jeg var også kun lige på motorvej (Lyngbyvejen, hvor man kun må køre
90 km/t) ca. 8-10 km (fra Virum hvor den starter og ind til
Tuborgvej). Det var nu også ret ligegyldigt da jeg har haft
bilkørekort i 5 år og har kørt rigeligt på motorvej i bil til at jeg
godt ved hvordan det foregår.

--
Jacob - www.bunk.cc
Never tell a lie unless it is absolutely convenient.

Hans Paulin (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 04-01-03 18:46



Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
> - Jeg fik prøvet at køre med sidevogn, og fandt ud af at jeg aldrig
> skal have MC med sidevogn - det var noget skrammel at køre med, hvis
> du spørger mig.
>
....får alle i dag et sidevognskort?

....og må vi gamle bare køre løs med konebåden?
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Peter Aagaard (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 04-01-03 19:19


> ...får alle i dag et sidevognskort?

Ja, selv mig som aldrig har prøvet en

> ...og må vi gamle bare køre løs med konebåden?

Der findes et 4 timers kursus du kan tage, så har du også kort til sidevogn.
Du skal ikke engang til køreprøve, det er kun en dag på teknisk anlæg.

Mvh. Peter
(Der har kort til sidevogn)

> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Kadett GSi 2,0
> Suzuki 1100 E(Z)
>
>


Hans Paulin (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 04-01-03 19:39



Peter Aagaard wrote:
>
> Der findes et 4 timers kursus du kan tage, så har du også kort til
> sidevogn. Du skal ikke engang til køreprøve, det er kun en dag på
> teknisk anlæg.

....here we go

> Mvh. Peter
> (Der har kort til sidevogn)

....jeg er slet ikke spor misundelig
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Peter Aagaard (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 04-01-03 19:13

> > Nej, jeg havde hold i ryggen den dag vi skulle på bane, så jeg blev
> > hjemme.
>
> Surt! Det var ellers skidesjovt. Der var flere lærerige ting den dag.

Jeg overvejer om jeg skulle tage det Bronzekursus engang til sommer, der får
man mulighed for at lære sig selv og sin cykel bedre at kende under
kontrolleret forhold. De anmeldelser jeg har læst er ihvertilfalde gode,
så.... måske.

> - Jeg fik prøvet at køre med sidevogn, og fandt ud af at jeg aldrig
> skal have MC med sidevogn - det var noget skrammel at køre med, hvis
> du spørger mig.

Ja, man kan jo ikke dreje, så heller ikke noget for mig. (kan jeg roligt
sige uden at have prøvet det)

> - Bremseøvelser - jeg lavede dog ingen stoppies. Kan man overhovedet
> det på en Honda CB500 eller en Kawasaki ER-5. Nåh, men jeg fandt da

Vi kørte på CB500, og den gled bare på forhjulet hvis man blokeret det,
bagendet løftede sig ikke en milimeter. (Det skal lige siges at jeg kun
prøvede ved 20-30 kmt, så det tager jo ikke alverdens tid inden man er i
holdt). Og jeg skal ikke udfordre skæbnen ved at flytte vægten fremover og
så fremprovokere det, man er vel nybegynder

> alligevel nogenlunde ud af hvor meget man kan bremse på sådan en
> fætter. Specielt kan man ikke bremse ret meget på baghjulet før den
> blokerer når først den har sat sig i forgaflen.

Nope, baghjulet sætter sig med det samme, hvilket forresten betyder at jeg
har prøvet kontrastyring, men med lav hastighed.
Og affjedringen i for er uhyggelig blød eller også var de maskiner vi kørte
på bare meget slidte i støddæmperne.

> Tuborgvej). Det var nu også ret ligegyldigt da jeg har haft
> bilkørekort i 5 år og har kørt rigeligt på motorvej i bil til at jeg
> godt ved hvordan det foregår.

Det samme her, selvom jeg godt lige ville have prøvet den motorvej fra
Ålborg til Århus der var meningen vi skulle have kørt på, det er jo ikke
helt det samme på mc som i bil.

Mvh. Peter


Dennis Hellan Peders~ (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 04-01-03 19:57


"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1723b6$0$47046$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg overvejer om jeg skulle tage det Bronzekursus engang til sommer, der
får
> man mulighed for at lære sig selv og sin cykel bedre at kende under
> kontrolleret forhold. De anmeldelser jeg har læst er ihvertilfalde gode,
> så.... måske.
>>>>>>>>>>

Gør du kun roligt det, og så meld dig til et Guld kursus senere på
sesson'en, begge dele er sjove og meget lærerige.


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Yamaha XJ 600 S Diversion '01




Uffe Overgaard Koch (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Overgaard Koch


Dato : 11-01-03 14:19

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> writes:

> Jeg overvejer om jeg skulle tage det Bronzekursus engang til sommer, der får
> man mulighed for at lære sig selv og sin cykel bedre at kende under
> kontrolleret forhold. De anmeldelser jeg har læst er ihvertilfalde gode,
> så.... måske.

Nu er er det muligt at tilmelde sig bronze- og guld-kurser i 2003, på
http://www.dmc-org.dk

mvh
/Uffe Koch
Bandit 600 og Bronze kursus intruktør

Peter Aagaard (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 12-01-03 00:17

Uffe Overgaard Koch wrote:

> Nu er er det muligt at tilmelde sig bronze- og guld-kurser i 2003, på
> http://www.dmc-org.dk
>

Tak for info.
Nu har jeg da udfyldt tilmeldingblanketten til dmc, det er jo en start

Mvh. Peter

> mvh
> /Uffe Koch
> Bandit 600 og Bronze kursus intruktør


Denise (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 13-01-03 12:10


"Uffe Overgaard Koch" <uffe@localhost.localdomain> wrote in message
news:m33cnzygd3.fsf@localhost.localdomain...
> "Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> writes:
>
> > Jeg overvejer om jeg skulle tage det Bronzekursus engang til sommer, der
får
> > man mulighed for at lære sig selv og sin cykel bedre at kende under
> > kontrolleret forhold. De anmeldelser jeg har læst er ihvertilfalde gode,
> > så.... måske.
>
> Nu er er det muligt at tilmelde sig bronze- og guld-kurser i 2003, på
> http://www.dmc-org.dk
>
> mvh
> /Uffe Koch
> Bandit 600 og Bronze kursus intruktør

Hej
Tak for oplysningen. Er meldt til pga af gode anbefalinger fra flere i
gruppen. Er meldt til det første i Tune - og så må vi håbe kåben (og jeg)
kommer helskindet fra det

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfm.divvy.dk/?id=37
Opret din profil og se andres på http://dfm.divvy.dk




Jacob Bunk Nielsen (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 04-01-03 19:20

"Hans Paulin" <his@it.dk> writes:

> ...får alle i dag et sidevognskort?

Yep. Jeg nok reelt kørt ca. en halv time med en gammel BMW R80 (tror
jeg det var) med sidevogn, og så mener man at jeg er rustet til at
styre sådan et svin ude i trafikken.

Hvad krævedes der egentlig før for at få sidevognskort?

> ...og må vi gamle bare køre løs med konebåden?

Det ved jeg ikke, men jeg tror det ikke umiddelbart (hvis du da ikke
har kort til det).

--
Jacob - www.bunk.cc
Every time I think I know where it's at, they move it.

Hans Paulin (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 04-01-03 19:41



Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Jeg nok reelt kørt ca. en halv time med en gammel BMW R80 (tror
> jeg det var) med sidevogn, og så mener man at jeg er rustet til at
> styre sådan et svin ude i trafikken.

....vi motorcyklister må jo fra naturens hånd være rasende intelligente

--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)





Jacob Bunk Nielsen (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 04-01-03 19:27

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> writes:

> Jeg overvejer om jeg skulle tage det Bronzekursus engang til sommer, der får
> man mulighed for at lære sig selv og sin cykel bedre at kende under
> kontrolleret forhold. De anmeldelser jeg har læst er ihvertilfalde gode,
> så.... måske.

Jeg har også hørt meget godt om bronzekurset, og jeg kunne også meget
vel finde på at tage sådan et. Der har været lidt snak i den klub jeg
er medlem af om at lave noget med klubben, det tror jeg at jeg tager
med på hvis det bliver til noget.

> Nope, baghjulet sætter sig med det samme, hvilket forresten betyder at jeg
> har prøvet kontrastyring, men med lav hastighed.

Ja, jeg fik også høvlet noget gummi af et baghjul med omkring 60 km/t
da jeg var på bane ... min kørelærer var ikke helt tilfreds

> Det samme her, selvom jeg godt lige ville have prøvet den motorvej fra
> Ålborg til Århus der var meningen vi skulle have kørt på, det er jo ikke
> helt det samme på mc som i bil.

Det synes jeg nu ret meget det er, i hvert fald i starten hvor man
køre morfarkørsel på MC, så er det fuldstændig som at køre bil.

Når man så har kørt lidt og fundet ud af at sådan en MC har lidt bedre
optræk end de fleste biler, så kan man let blive fristet til at lave
nogle hurtige baneskift og den slags - men det er skal nok komme (og
er delvist allerede kommet for mig) af sig selv.

Du lærer jo heller ikke at køre 150 km/t på køreskolen. Det er også
noget der kommer af sig selv når man føler sig lidt mere sikker og i
øvrigt er fartgal nok. Jeg er fx glad nok for at min første MC er uden
kåbe. Det sætter en naturlig begrænsning for hvor hurtigt jeg får
slået mig selv ihjel (og giver gode overarme).

--
Jacob - www.bunk.cc
Quick!! Act as if nothing has happened!

Jacob Bunk Nielsen (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 04-01-03 19:51

"Hans Paulin" <his@it.dk> writes:

> ...vi motorcyklister må jo fra naturens hånd være rasende intelligente
>

Ellers havde vi vel ikke været motorcyklister?

--
Jacob - www.bunk.cc
It is easier to get forgiveness than permission.

Hans Paulin (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 04-01-03 20:19



Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
> Ellers havde vi vel ikke været motorcyklister?

LOL
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408645
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste