Ballader!
Fra : PowerMusic

Dato : 21-12-02 13:16

Kan nogen anbefale nogle gode ballader til når man har damen på besøg. Også
gerne noget man kan slappe af til.

Fra : Michael Harboe

Dato : 21-12-02 13:34

Personligt kan jeg ikke anbefale ballade, når damen er på besøg

Mange hilsener

Michael

Fra : Jacob E

Dato : 21-12-02 14:51

"PowerMusic" <jeppe_n@adslhome.dk> wrote in message
> Kan nogen anbefale nogle gode ballader til når man har damen på besøg.
Også
> gerne noget man kan slappe af til.

Den ultimative score-damen-man-har-på-besøg-sang må være Marvin Gaye: Lets'
get it on

Held og lykke... og god jul.

Jacob E

Fra : Thomas

Dato : 21-12-02 21:16

> Også

Forslag fra min side - Noget er rigtig "softcore" noget er lidt mere "Rock
N' Roll' men stadig stille musik (efter MIN standard)

1. Lionel Richie og/eller Faith No More : "I'm Easy"
(Jeg syntes selv Faith No More's udgave er den bedste)

2. Lionel Richie igen... Han har nemlig lavet nogen gode nogen... Bla:
- Hello (Som jeg selv syntes er hans bedste)
- Endless Love (Som også er en OK kærligheds-sang)

3. Guns N' Roses - Don't Cry (Der er temaet nok noget mere med at slå
op... Men jeg elsker sangen...

Det var bare et par forslag...

Mvh. Thomas J.

Fra : Isabella

Dato : 22-12-02 04:15

> Kan nogen anbefale nogle gode ballader til når man har damen på besøg.
Også
> gerne noget man kan slappe af til.

Bare lige nogle enkelte forslag fra min helt egen favoritliste:

Richard Marx - Right Here Waiting
Eric Carmen - Hungry Eyes
Gabrielle - Out Of Reach
Sundays - Wild Horses
Tim Christensen - Right Next To The Right One
Sarah McLachlan - I Will Love You
Bryan Adams - Heaven
Bryan Adams - Have You Ever Really Loved A Woman
Shania Twain - You're Still The One
Shania Twain - From This Moment On
Alannah Myles - Song Instead Of A Kiss
Savage Garden - Truly, Madly, Deeply
Toni Braxton - Un-break My Heart
Nøj, hvor er jeg kommet godt igang, jeg kunne blive ved til den lyse morgen.
Men jeg må hellere stoppe, ellers får I ikke lavet andet end at lytte til
musik.

Et link du kan checke er:
http://www.lovetest.com/lovesongs.html

Og så efterlader jeg dig lige med den ultimative ballade for mig - måske
fordi mandens stemme får mit hjerte til at smelte og hans blik får min
hjerne til at gå i stå.
Morten Harket - Can't Take My Eyes Off You.

Held og lykke

Tina

Fra : ASKF

Dato : 22-12-02 20:12

Isabella ytrede sig i <3e052e07$0$244$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> med
dette:

>"PowerMusic" <jeppe_n@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
[snip en masse gode sange/melodier]
> [...]
>hjerne til at gå i stå.
>Morten Harket - Can't Take My Eyes Off You.

Jeg har nu altid troet den hed "Can't Take My Eyes Off Of You" da det er
det der bliver sunget, og det giver en helt anden mening
Jeg prøvede derfor at checke hvor mange hits de to titler giver via
Google og det viste sig at den korrekte titel vandt med 16'300 mod
tekstens 13'600 hits.
Jeg kender den i øvrigt bedst med Frankie Valli, som vist var den første
til at indspille den.
Teksten kan findes her
<http://www.niehs.nih.gov/kids/lyrics/eyesoff.htm> og musikken afspilles
i midi format.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-12-02 21:07

ASKF skrev:
> Jeg har nu altid troet den hed "Can't Take My Eyes Off Of You" da det
> er det der bliver sunget, og det giver en helt anden mening

Hvad skulle det være for en helt anden mening? "Of" er her bare et
fyldord, som giver teksten et lidt mere slangagtigt præg.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Hvis man vil lave sjove analyser, så skal man altså gøre det

Fra : ASKF

Dato : 23-12-02 10:55

Peter Brandt Nielsen ytrede sig i <au5632$5qb$1@sunsite.dk> med dette:

>Hvad skulle det være for en helt anden mening? "Of" er her bare et
>fyldord, som giver teksten et lidt mere slangagtigt præg.

Det var den enslydende udtale af "off" og "of" jeg sigtede til, og den
forskel der er i betydningen.

"Take my eyes of you" kan betyde at man fjerner øjene fysisk, altså
taler vi om transplantation
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : -V-

Dato : 23-12-02 11:08

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

> "Take my eyes of you" kan betyde at man fjerner øjene fysisk, altså
> taler vi om transplantation

Øhhh, sgudda ikke medmindre de allerede er blevet fjernet en gang tidligere,
og nu sidder på 'you'...?
'Jeg vil ha' dem tilbage...NU!'

-V-

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-12-02 15:58

ASKF skrev:

> "Take my eyes of you" kan betyde at man fjerner øjene fysisk, altså
> taler vi om transplantation

Næh, det kan det egentlig ikke. Sætningen "take my eyes of you" er
fuldstændig meningsløs.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Det kan lære dig. Google kan *alt*!«

Fra : Lars Bernau

Dato : 23-12-02 00:06

In article <723c0vcbdsfk05f3udcft05cchehg128md@4ax.com>, nospam@askf.dk
says...
> [...]
> dette:

> [snip en masse gode sange/melodier]
>
> Jeg kender den i øvrigt bedst med Frankie Valli, som vist var den første

Ifølge allmusic.com er det en herre ved navn ved navn Bert Kaempfert der
indpillede den først...

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Ahrazef5khgf6

Den bedst kendte version tror jeg nu er Boys Town Gang's diskoficerede
udgave fra '82

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,