Scanner-problemer!
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 21-12-02 13:17

Jeg blev forleden den 'lykkelige' ejer af en brugt "Microtek Phantom
4800" scanner (uden manual).

Det har til nu vist sig noget vanskeligere end forudset at få den til at
køre!

Har nogle af jer kendskab til nævnte produkt - eller noget lignende?

Jeg kunne godt bruge lidt (jule)assistance! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Michael Holm

Dato : 21-12-02 14:17

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Har nogle af jer kendskab til nævnte produkt - eller noget lignende?
>
> Jeg kunne godt bruge lidt (jule)assistance! :)

kender den ikke, men hvis du bruger OS X kan du jo prøve at downloade
Vuescan...

hvordan har du problemer med at få den til at køre ? hardware ? software
?

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-02 16:25

h2vh@post6.tele.dk writes:
>Jeg blev forleden den 'lykkelige' ejer af en brugt "Microtek Phantom
>4800" scanner (uden manual).
>
>Det har til nu vist sig noget vanskeligere end forudset at få den til at
>køre!

Hvad går vanskelighederne ud på, sådan helt konkret?
Hvilket OS bruger du?

Frank Løkkegaard

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 21-12-02 17:17

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:
> Hvad går vanskelighederne ud på, sådan helt konkret?

1. Hvis jeg starter 'Color It!' og vælger File -> Scan/Import får
jeg enten
besked om, at 'Plug-in module' har et problem' eller slet ikke findes(?)
[Undermenuen til Scan/Import har to valgmuligheder: 'TWAIN Acquire' og
'Select TWAIN Source']

['Color It!' er et grafikprogram, der ligger på inst. CDen - jeg går ud
fra, det er beregnet til at være 'bindeled' til scanneren? Der er ved
installationen oprettet en mappe, der hedder 'Plug-ins', men den er
tom!]

2. Hvis jeg starter 'Microscan 1.0.5', står der under File:
Acquire again ('i baggrund')
Acquire -> Find Plug-in
Select Plug-in Folder

Igen noget der peger i retning af manglende 'Plug-ins' - men der synes
ikke at være flere!!?

> Hvilket OS bruger du?

MacOS 8.1 (DK)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 21-12-02 17:42

> [...]

> Acquire -> Find Plug-in
> Select Plug-in Folder
>
> Igen noget der peger i retning af manglende 'Plug-ins' - men der synes

Prøv at hente Scanwizard fra Microtek:
<http://www.microtekeurope.com/driver_download/>

De kender i øvrigt åbenbart ikke Microtek Phantom 4800, men enten
scanmaker 4800 (der kører USB), eller nogle lavere phantom versioner.
Hvis du kører SCSI- skal du have fat i en af de tidlige versioner af
Scanwizard, dvs ver. 3.x

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Leif Andersen

Dato : 21-12-02 19:22

d. 21-12-02 17:17 skrev Hans H.V. Hansen på h2vh@post6.tele.dk i artiklen
1fnjwn1.19a05cj1nn5tauN%h2vh@post6.tele.dk:

> [...]
> besked om, at 'Plug-in module' har et problem' eller slet ikke findes(?)
> [Undermenuen til Scan/Import har to valgmuligheder: 'TWAIN Acquire' og

Såvidt jeg ved skal du vælge TWAIN Source, og dér vælge din skanner. Der
står nok ikke Phantom 4800, men istedet f.eks. Scanmaker E6.

Når du så vil skanne, vælger du TWAIN Acquire - skulle jeg ihverfald mene...

> [...]
> fra, det er beregnet til at være 'bindeled' til scanneren? Der er ved
> installationen oprettet en mappe, der hedder 'Plug-ins', men den er

Hvis du har Photoshop, vil jeg hellere anbefale den.

> 2. Hvis jeg starter 'Microscan 1.0.5', står der under File:
> Acquire again ('i baggrund')
> Acquire -> Find Plug-in
> Select Plug-in Folder

Igen, programmet skal først vide hvilket "Source" den skal bruge, inden du
kan skanne.

Hvis ikke det lykkedes, så sig til. Jeg har en Phantom 4800 stående jeg ikke
bruger. Så kan jeg jo prøveat få gang i den igen.

Mvh Leif

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 22-12-02 00:07

Leif Andersen <leif-a@stofanet.dk> wrote:
> Såvidt jeg ved skal du vælge TWAIN Source, og dér vælge din skanner. Der
> står nok ikke Phantom 4800, men istedet f.eks. Scanmaker E6.

Ja, men jeg får blot flg. besked:
"This operation could not be completed.
The plug in module could not be found.
Code [8]"

> Når du så vil skanne, vælger du TWAIN Acquire - skulle jeg ihverfald mene...

Det fører til:
"This operation could not be completed.
A problem has occur[r!]ed in the plug-in module.
Code [28]"
> Hvis du har Photoshop, vil jeg hellere anbefale den.

Desværre ikke lige ved hånden!
> Igen, programmet skal først vide hvilket "Source" den skal bruge, inden du
> kan skanne.

Men det kan jeg tilsyneladende ikke komme til at fortælle det(?)

> Hvis ikke det lykkedes, så sig til. Jeg har en Phantom 4800 stående jeg ikke
> bruger. Så kan jeg jo prøveat få gang i den igen.

Det lyder fint! Jeg er især nysgerrig efter at høre om indholdet i Color
It! 3.0 : Color It! Stuff : Plug-ins - mappen, som hos mig er gabende
tom (og det ville jeg tro var problemet!?)

(Min scanner driver hedder ScanWizard PPC 3.0.8)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Leif Andersen

Dato : 22-12-02 12:22

d. 22-12-02 0:06 skrev Hans H.V. Hansen på h2vh@post6.tele.dk i artiklen
1fnkf4y.1qcqvxu1sgmlq8N%h2vh@post6.tele.dk:

> Det lyder fint! Jeg er især nysgerrig efter at høre om indholdet i Color
> It! 3.0 : Color It! Stuff : Plug-ins - mappen, som hos mig er gabende
> tom (og det ville jeg tro var problemet!?)

Netop! Nu har jeg selv installeret ScanWizard, og den laver sin egen
plug-ins mappe ved siden af ColorIt's plug-in mappe! Så du skal blot flytte
dit plug-in ind i den rigtige mappe. Så kan du vælge Twain Acquire, og alt
skulle fungere.

> (Min scanner driver hedder ScanWizard PPC 3.0.8)

Den kan du finde en nyere version af på nettet. Jeg har version 3.2 ved at
være et par år siden jeg downloadede den på Microteks hjemmeside. Mon ikke
der er noget endnu nyere derude..

Med venlig hilsen

Leif Andersen

--
leif-a@stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/leifs_portfolio/

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 22-12-02 13:53

> [...]

> være et par år siden jeg downloadede den på Microteks hjemmeside. Mon ikke

Jeg har lige kigget: Det ser ud til, at ScanWizard 3.11 er, hvad jeg
umiddelbart har brug/behov for(?)

Men før jeg kan hente den, må jeg have løst mit lille
Netscape/OT/PPP-problem! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 22-12-02 14:36

> [...]
> være et par år siden jeg downloadede den på Microteks hjemmeside. Mon ikke

Jo, men pakkerne ser ganske store ud (især når de skal hentes via et 33k
modem!)

Kunne jeg evt overtale dig til at komprimere og pakke de 'plug-ins', du
har (med relation til SW + Color It) og sende dem til mig som vedhæftet
fil til en mail?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 22-12-02 22:25

> [...]
> Kunne jeg evt overtale dig til at komprimere og pakke de 'plug-ins', du
> har (med relation til SW + Color It) og sende dem til mig som vedhæftet

Det gjorde Leif A. her til aften (+ nogle ScanWizard indstillinger) - og
nu ser alt ud til at virke perfekt! :)

(Det var da en rigtig julehistorie!)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 21-12-02 21:26

Hej!
- jeg har tidlæiger haft et Mikrotek fantom - det var også lidt underligt
med driveren - den hed ikke noget med phantom. Jeg husker at jeg
instalerede alle dem der var på CD-en og bag efter pillede jeg dem ud til
jeg havde fundet ud af hvilken det var. Siden solgte jeg scanneren, da jeg
ville have en bedre.

Der var vist noget (driveren) der blrev instaleret som systemudvidelse og
noget der var en plugin, som blev lagt i mappen på ColorIt eller Photoshop
(hvor jeg lagde det).

Kontakt mig direkte, hvis du vil have mere hjælp.
------
Venlig hilsen
Thorkild J. Nielsen

Teksten "bort" og "fjernes"
skal slettes fra min afsender-e-mailadresse.