Hvorledes (gen)installeres Outlook-2000 fr~
Fra : John Kaasgaard

Dato : 21-12-02 13:09

Hej Folks !
Jeg har problemer med Outlook (IRT20.dll & OMINT.dll mangler), og vil derfor
geninstallerer hele outlook delen fra mine CD'er.
Jeg har prøvet at fjerne den, og derefter geninstallerer den - men uden
videre held
Der mangler stadig de 2 omtalte filer.
Hvorledes skal det da gøres ?

John K

Fra : pre

Dato : 21-12-02 19:51

Når du afinstallerer Outlook - eller et andet program - sletter du
adressen (telefonbogen, registeret) men ikke selve filerne som bli´r
liggende. Ved geninstallationen søges der efter de filer der findes i
forvejen så registeret kan blive genetableret. Keine Hexerei, kun
tidsspilde.
Det er nemmere at klikke på hjælpemenuen og vælge Søg og Erstat, en
særlig version af installeren, som kontrollerer alle filerne. Hjælper
det heller ikke, søg hos MS´s KB-artikler som har løsninger på alle
kendte fejl. Jeg mener at have hørt om denne et par gange før.

© pre 2002

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-12-02 16:28

Jeg lavede lige en søgning i googles grupper og fandt bl.a. følgende:

Af en eller anden grung, er der en fejl ved opdateringen. Problemet

optræder tilsyneladende kun i visse sprogversionerede udgivelser af

Outlook 2000 & Outlook XP (Dansk og Russisk).

Det er dog forholdsvist let at rette fejlen, men kræver lidt arbejde med

Stifinderen og installations-CD'en.

Fejlmeddelelsen der kommer, er meget vildledende (men sådan er det med

mange andre fejlmeddelelser).

Den fil der mangler, er IRT20.DLL (så vidt jeg har konstateret til nu,

findes den IKKE, overhovedet).

Filen der ønsker at få forbindelse med IRT20.DLL er: - (hold godt fast)

OMIT.DLL, der FINDES på din maskine.

Stien hedder:

På Dansk: C:\Programmer\Fælles Filer\System\Mapi\1030\NT\OMIT.DLL

På Engelsk: C:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1030\NT\OMIT.DLL

Den skal enten slettes eller omdøbes til f.eks.: OMIT_SYG.DLL

(Størrelsen er sikkert 2.612 KB)

Derefter kopierer du den gamle OMIT.DLL fra installations CD'en, hvor

den er frit tilgængelig og synlig - hverken pakket eller krypteret, men

det er en meget stor fordel, at din Stifinder er indstillet til at kunne

vise alle filer og deres efternavne. På CD'en er alle filer

skrivebeskyttet, men det betyder ikke noget når den er kopieret. Filen

skal alligevel kun læses.

Udskift 'CD' med det drevbogstav, der er gælder for din maskine)

Stien hedder:

På alle sprog: 'CD':\PFILES\COMMON\SYSTEM\MAPI\1030\NT\OMIT.DLL

Den orginale OMIT.DLL har kun en størrelse på: 524 KB (ca. 1/4 af den

syge OMIT.DLL), men det betyder at nogle af de opdateringer, der har med

sikkerhed overfor virusbefængte filer og muligheden for at afvikle

programmer fra Outlook ikke bliver ændret. Det vil derfor stadigvæk være

dig, der er ansvarlig for at der ikke sker noget "farligt".

Citat slut
Jeg kunne ikke lige se, hvem der var forfatter af indlægget, så derfor kan
han heller ikke krediteres for svaret.
Hvis ikke det løser dit problem, så prøv selv at søge i googles grupper,
idet der ligger mange andre svar, som dog ikke alle er brugbare!

Kurt

Fra : John Kaasgaard

Dato : 22-12-02 17:16

Det var en dejlig besked - og det virkede- Mange Tak
Sidste spørgsmål, idet jeg ikke er helt med på det sidste du skriver ...
Skal jeg så efterfølgende installerer mine outlook sikkerhedsopdateringer
igen ?

Og hvorledes er det egentlig omkring service pakkerne ? Skal de på igen
(selvom det kun er outlook der har bøvlet) ?

Fra : John Kaasgaard

Dato : 22-12-02 17:19

Hejsa,
Fik nu fejl omkring mine regler - hmmmmm

Hvordan er det med dem, kan de nemt hentes eet eller andet steds fra (i
f.eks .pst files)?
Eller skal de indtastes igen ?

Fra : John Kaasgaard

Dato : 22-12-02 17:24

Ups ! Var for hurtig ...
Der var fjernet een email konto, og det var denne der gav problemer ...
SORRY!
<case closed>