Server og strømforsyning
Fra : Preben Christensen

Dato : 21-12-02 11:03

Hej

Jeg har et TYAN MB med sccsi der er 2 stik til ATX PSU kan man så sætte 2
strømforsyninger til det MB???
Problemet er at jeg gerne vil have nogle flere harddiske i den er oppe på 7x
60 GB nu men skal der flere til mangler jeg sikkert strøm

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Lars Hessellund

Dato : 21-12-02 13:25

> Jeg har et TYAN MB med sccsi der er 2 stik til ATX PSU kan man så sætte 2
> strømforsyninger til det MB???

Måske, kender ikke det motherboard!

> Problemet er at jeg gerne vil have nogle flere harddiske i den er oppe på
7x
> 60 GB nu men skal der flere til mangler jeg sikkert strøm

Du kommer ikke til at mangle strøm, men effekt.
På mange hardware-komponenter står der hvor mange watt de forbruger eller
find tallene på producentens hjemmeside, lig disse tal sammen og se så på
din strøm-forsyning hvor meget den kan trække!
En HD på omkring 60 GB bruger ca. 6-7 W, hvilket ikke er det store. Men
under opstarten bruger de ca. 15-16 W.
Så det vil være under opstarten du får problemer!
Men ellers vil der ikke være problemer i at tilslutte en ekstra
strømforsyning kun til dine HD.
/Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 21-12-02 20:47

"Lars Hessellund" <hessellund-GONE-@c.dk> skrev i en meddelelse
> En HD på omkring 60 GB bruger ca. 6-7 W, hvilket ikke er det store. Men
> under opstarten bruger de ca. 15-16 W.
> Så det vil være under opstarten du får problemer!

Husk forreste at fx en 300W strømforsnyning ikke har 300W på 12V delen, det
kan normalt læses på siden af strømforsyningen.

> Men ellers vil der ikke være problemer i at tilslutte en ekstra
> strømforsyning kun til dine HD.

Problemet kan ligge i at få den nye strømforsyning til at starte når
computeren starter. Det kan gøres på flere måde:
- Find og kortslut det kredsløb der starter strømforsyningen, så
strømforsyningen starter når computeren starter.
- Sammenkobel de 2 strømforsyninger, så de staret sammentidigt

Jeg har ikke pt links til guider, men de findes. Prøv at spørg i
dk.edb.hardware eller søg på google

Anders Lund
AndersGED@zaim.dk
fjern geden fra min email adresse

Fra : Lars Hessellund

Dato : 22-12-02 19:22

> Problemet kan ligge i at få den nye strømforsyning til at starte når
> computeren starter.
[klip]
he, he... glemte jeg lige... har prøvet det engang, men kan sku ikke huske
hvilke kabler man bruger...