Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Er der nogen der ved hvad det er?
Fra : GM

Dato : 20-12-02 23:32

Hejsa...

De sidste par nætter er der et nummer der har ringet til mig - har ikke
taget den da jeg sov.
Når jeg ringer tilbage er der en søde pige der siger på engelsk, noget i
stil med det her: "Welcome to Globacks telegrams, pleace enter your
passvoord" Kan ikke finde nummeret på nettet - +4532719701 Er der nogen der
ved hvad det er man ringer til?

Mvh
GM

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 21-12-02 11:17

> [...]
> stil med det her: "Welcome to Globacks telegrams, pleace enter your
> passvoord" Kan ikke finde nummeret på nettet - +4532719701 Er der nogen

Formentlig et fup foretagende, der vil have dig til at ringe tilbage til
nummeret. Det er så registreret på en tropisk ø, hvor minuttasten er lige så
høj som temperaturen. Og mens du så lytter til den "søde" pige igen så
bonges du lige med 40 kr. pr. minut på din telefonregning.

Der findes en af-art af det, hvor du modtager en email, der oplyser du har
en hemmelig beundrer, der gerne vil ringes op af dig. Og så angives der et
nummer, der så følger samme "scam" som ovenfor.

Det undrer mig dog lidt at landekoden er "45" der jo er Danmark?

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk

Fra : GM

Dato : 21-12-02 11:55

> [...]

> nummer, der så følger samme "scam" som ovenfor.
>
> Det undrer mig dog lidt at landekoden er "45" der jo er Danmark?

Har prøvet at ringe tilbage. Har kigget på min telefonregning og jeg er ikke
blevet opkrevet mere end alm takst.

Jeg synes det er underligt. Kan nummeret være fra et af de der kort som man
kan bruge til at ringe billiger til udlandet??

GM