Dimser og dingenoter...
Fra : zigge

Dato : 20-12-02 22:10

Hej ng.

Det er sikkert muligt at støve noget op via google... MEN.
Er der nogen af jer der har erfaringer med at lave små (eller store)
elektroniske dimser til at koble på sin pc, styret med javaprogramel? Jeg
tænker på sådan noget som termometre, tællere, rælæstyringer osv.
Hvis der er nogen af jer der selv har rodet lidt med det og har erfaringer
med selv at bygge og programmere disse, ville jeg være taknemmelig for et
link og en kommentar.
Jeg rodede lidt med elektronik i folkeskolen (og det var mange år siden
dengang , nu syntes jeg det kunne være sjovt at lege lidt med det igen og
samtidigt inddrage min pc også.

//zigge

Fra : Søren PA

Dato : 21-12-02 11:22

> [...]
> Jeg rodede lidt med elektronik i folkeskolen (og det var mange år siden
> dengang , nu syntes jeg det kunne være sjovt at lege lidt med det igen

Jeg har bygget en robot jeg kunne styre med pc'en, jeg havde et lille bord
jeg koblede til pc'en som jeg så kunne få in og output fra og til.. robotten
skulle lave den klassiske "følg en streg". Dengang programerede jeg det i
c++. Men da det var hardware addresser jeg ændrede på og læste fra kan jeg
ikke se hvad der skulle være galt for at man kunne lave det i java. Det
sværeste var dog at lave robotten, selv og jeg ved mere om elektronik en
programering.

MVH søren pa

Hvis du er intersseret er jeg ved at ligge en hjemme side ud om projektet,
færdig : nok en gang efter jul...

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-12-02 11:24

zigge wrote in <3e03870c$0$17918$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>:
> Er der nogen af jer der har erfaringer med at lave små (eller store)
> elektroniske dimser til at koble på sin pc, styret med javaprogramel?

Jeg så for et stykke tid siden nogle datamatiker-studerende jeg med nogle
Lego Mindstorm bygge-sæt. Al programmering foregik i java, og altså ikke
med det grafiske (børnevenlige) værktøj, som ellers følger med.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : zigge

Dato : 21-12-02 11:47

Hej igen.

De forslag der har været indtil nu, er helt i tråd med det jeg leder efter.
Problemerne med at køre java i realtime gør at der måske er specielle
problemer med at få sine ting til at fungere.
Er der nogen af jer der har haft oplevelser med det?

//zigge

Fra : Lars Dam

Dato : 21-12-02 12:46

Kig på http://lejos.sourceforge.net/ - Java til Mindstorms