Andet multimedie
Det bedste Tv- out kort!!
Fra : Sasas Sbsb

Dato : 20-12-02 22:15

Nu skal i høre. Jeg skal bruge et tv- out kort og skal simpelthen ikke
bruge det til andet end at se mit pc- billede på fjernsynet. Dvs, altså
det ikke gør noget at der ikke er et tv- in og at jeg ikke skal bruge
det til spil. Desuden må det jo heller ikke være for dyrt.

Jeg har forhørt mig lidt, og har fundet frem til at det bedste køb til
rimelige penge skulle være et ATI Radeon All-in-Wonder kort til ca
500-600 kr. Det er også det jeg har fået anbefalet. Andre der har et
bedre forslag? Og hvad er iøvrigt forskellen mht tv-out kvaliteten på
det kort og de tilsvarende Radeon PRo kort?

Kvaliteten på fjernsynet betyder en del, og skal faktisk bruge det til
at optage nogle quicktime video sekvenser.

Ville være glad for nogle gode råd.. Og nå jo, har en dell med 1600 mhz
og 128 mb ram, men kommer vel ikke udenom at skulle skifte grafikkortet?
eller kan jeg køre med begge to?

Fra : Henrik Torp

Dato : 20-12-02 23:09

"Sasas Sbsb" <sbdfc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har forhørt mig lidt, og har fundet frem til at det bedste køb til
> rimelige penge skulle være et ATI Radeon All-in-Wonder kort til ca

Til den pris, tror jeg det må være en af de gamle typer, hvor man skal have
et ATI-kort ved siden af All-in-wonder kortet. I dag mener jeg, de er
sammenbygget på et kort.

> [...]
> Kvaliteten på fjernsynet betyder en del, og skal faktisk bruge det til
> at optage nogle quicktime video sekvenser.

De nyeste ATI-kort har hardware mpeg2 encoding. Måske de også kan gemme i
quicktime. Det ville jeg undersøge. ATI har i øvrigt lige lanceret et
All-in-wonder baseret på 9700-serien, men det er ikke ligefrem billigt.
http://www.ati.com/products/pc/aiw9700pro/index.html

> Ville være glad for nogle gode råd.. Og nå jo, har en dell med 1600 mhz
> og 128 mb ram, men kommer vel ikke udenom at skulle skifte grafikkortet?
> eller kan jeg køre med begge to?

Det kommer an på hvilket grafikkort du har nu. Hvis du har et ATI-kort i
forvejen kan du muligvis nøjes med det All-in-wonder, du ønsker. Desuden vil
det være en god ide med noget mere ram.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : jopa

Dato : 20-12-02 23:12

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-12-02 23:22

"Sasas Sbsb" <sbdfc@hotmail.com> skrev :

>Nu skal i høre. Jeg skal bruge et tv- out kort

news:dk.edb.grafik er beregnet til debat/spørgsmål o,
grafikprogrammer og ikke til spørgsmål om f.eks. grafikkort og
tvkort.

Læs iøvrigt gerne <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>

Fra : Jerry og Pia

Dato : 21-12-02 01:58

gf4mx kort plejer at have et rigtigt godt tv-out, op til 1024x768 opløsning
og med support for hardware mpeg afspilning (vpe) og til kun 449 kr. (godt
nok er det second edition og er en smule langsommere end et ordinært gf4mx)
men det er utroligt billigt. tjek evt selv på :

http://www.compumail.dk/dev/vare-oversigt.php?varenummer=43062

mvh jerry

Fra : Jens M

Dato : 21-12-02 09:31

Hej Jerry

Hvad er "hardware mpeg afspilning (vpe)" ?

Er det lige som et Matrox G450 som automatisk kører det ud på tv'et?

Mvh. Jens

Fra : Digit

Dato : 21-12-02 22:39

"Jerry og Pia" ræsonnerede, og skrev d. 21 dec 2002:

[klip bedste Tv-out kort]

> gf4mx kort plejer at have et rigtigt godt tv-out, op til 1024x768..

Du er så den eneste jeg har hørt udtale sig positivt om NVIDIA's tv-out
kvalitet :)

--
/Digit

»Vejret skifter. Skygger falder.
Ny duft i blæsten - forfald.
Kokain, Uzier, , kør forbi og
skyd løs.
Døden er kasserer. Alle betaler«
Sørgesangene

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 21-12-02 23:56

On Sat, 21 Dec 2002 21:39:29 +0000, Digit wrote:

> "Jerry og Pia" ræsonnerede, og skrev d. 21 dec 2002:
>
> [klip bedste Tv-out kort]

> Du er så den eneste jeg har hørt udtale sig positivt om NVIDIA's
> tv-out kvalitet :)

nVidia's TV-out er RINGE sammenlignet med Matrox. Øv hvor jeg savner mit
DVDMax

//Martin

Fra : DWM

Dato : 22-12-02 01:44

"Digit" <Digit@Gnaveren.invalid> skrev i en meddelelse

> Du er så den eneste jeg har hørt udtale sig positivt om NVIDIA's tv-out
> kvalitet :)

Det eneste dårlige jeg har at sige om mit TV-out på mit Ti4600 ultra er at
teksten ikke er specielt tydeligt. Nu har jeg så heller aldrig set TV-out på
matrox kort.

/Kenneth Iversen

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 22-12-02 08:09

DWM wrote:
> [...]
> set TV-out på matrox kort.
>
> /Kenneth Iversen
>
> How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:

Jeg har et Radeon 8500 og TV-out fungerer fortrinneligt.Der er intet at
sætte en finger på der.Bevares,kortet er ikke verdens hurtigste,men det
rækker til mit behov
Skulle jeg købe grafikkort idag,blev det nok et Radeon 9500 Pro,da jeg
syntes 9700 Pro er lidt for dyrt endnu.

/sam