[DVD] Fejl på Back To The Future DVD'erne.~
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 20-12-02 19:03

http://www.hometheaterforum.com/htforum/showthread.php?s=&threadid=112569

Fuck you Universal, fuck you very much.

Er det ikke osse kun ca. 3-5 år de har haft, til at udgive BTTF trilogien på
DVD ?

Det er åbenbart for meget forlangt, at de gjorde det rigtigt så.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-12-02 19:43

> Fuck you Universal, fuck you very much.

hva sker der?

> Er det ikke osse kun ca. 3-5 år de har haft, til at udgive BTTF trilogien

> DVD ?
>
> Det er åbenbart for meget forlangt, at de gjorde det rigtigt så.

gælder det alle regioner 1, 2 og 4?

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : zcully

Dato : 20-12-02 19:57

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> wrote in message
> [...]

> DVD ?
>
> Det er åbenbart for meget forlangt, at de gjorde det rigtigt så.

Neeeeeeeej
Åh hvis det virkeligt er rigtigt og på alle regioner, så køber jeg dem sgu
på VHS Widescreen snart. De har været på tilbud til 100 kr. for alle 3 for
nyligt.

/Zcully

Fra : Tenzel Kim

Dato : 20-12-02 20:56

zcully wrote:

> Åh hvis det virkeligt er rigtigt og på alle regioner, så køber jeg dem sgu
> på VHS Widescreen snart. De har været på tilbud til 100 kr. for alle 3 for
> nyligt.

Det er på alle regioner men Universal har allerede sagt at det vil være
muligt at få replacement disc's engang i februar. I hvert tilfælde på
region 1. Ved ikke om de har lavet nogen official udtalelse om de andre
regioner.

Tenz.

Fra : Kong Kent

Dato : 20-12-02 23:00

> [...]
> muligt at få replacement disc's engang i februar. I hvert tilfælde på
> region 1. Ved ikke om de har lavet nogen official udtalelse om de andre

Ikke desto mindre har Universal valgt *ikke* at trække de defekte skiver
tilbage, men i stedet ladet dem blive i butikkerne. Hvordan har de så rettet
fejlen?

Jo, ved at standse alle kopier der normalt sendes til forskellige medier der
anmelder skiverne. For så slipper de for dårlig omtale, og sælger alligevel
en røvfuld af kopier til brugere der måske vælger ikke at bytte dem, enten
fordi de ikke kan se fejlen eller fordi de ikke gider den, med garanti,
månedlange ventetid på at få de nye og korrekte skiver.

Akkurat som www.thedigitalbits.com har jeg derfor valgt at stoppe *AL*
indkøb af Universal DVD skiver indtil de retter deres forbrugerfjendske
politik. FØJ!

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-12-02 23:31

> [...]
> muligt at få replacement disc's engang i februar. I hvert tilfælde på
> region 1. Ved ikke om de har lavet nogen official udtalelse om de andre

det er svineri hvis det ikke gælder alle reg. jeg købte bevidst reg 4 for at
få DTS.... jeg skal indrømme jeg ikke har bidt mærke idet, men nu vil jeg da
aldrig kunne se på dem på samme måde igen

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 21-12-02 00:09

> [...]
da
> aldrig kunne se på dem på samme måde igen

Det samme her. Jeg har den også på Reg 2/4 og jeg lå nu heller ikke mærke
til at billedet var blevet cropped på nogle af de tre film, så jeg vil ikke
ligefrem sige det er noget der ødelægger filmene. Men det er da stadig væk
noget pis at sådan noget kan gå hen og ske (hvis det da passer).

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-12-02 00:19

> [...]
> ligefrem sige det er noget der ødelægger filmene. Men det er da stadig væk
> noget pis at sådan noget kan gå hen og ske (hvis det da passer).

jeg har dem 1 og 2 på LD... lige før jeg skulle sætte den til og se, men mon
ikke det passer når alle nu sir det... det er jo ikke bare lidt´, men meget
der mangler.... næsten lissom pan/scan mod bredformat.... 33% eller lign...
ser voldsomt ud anyways!.... irriterende når nu man tror man får det bedste
af det bedste... grrrr
nå man vel holde øje med om de retter på deres fejl.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 21-12-02 11:58

"sniper_Nolight" <noone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
meget
> der mangler.... næsten lissom pan/scan mod bredformat.... 33% eller

Nope. Du må ikke bruge LD'erne som direkte sammenligningsgrundlag på den
måde. LD'erne er nemlig i det forkerte format og præsenterer mere
information i top og bund end biografen. Dermed mangler der heller ikke "33%
eller lign", for dvd'erne er i samme format som biografudgaven.

Spørgsmålet handler ikke om formater, men om framing. BttF 2+3 er i
telecine-overførslen blevet framet for højt, hvilket i mange scener giver en
smule for meget "head room". I sig selv ville det næppe have været
bemærkelsesværdigt, hvis ikke det netop var fordi, at framingen i enkelte
indstillinger direkte ødelægger en visuel gag. Det er naturligvis noget
skidt.

MVH
Jens

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 21-12-02 00:20

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er da stadig væk
> noget pis at sådan noget kan gå hen og ske (hvis det da passer).

Det passer ; Har lige checket min Reg 1 udgave af Part 2........den er
forkert framet på de steder jeg har læst om.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-12-02 10:05

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> writes:

> [...]
> ligefrem sige det er noget der ødelægger filmene. Men det er da stadig væk
> noget pis at sådan noget kan gå hen og ske (hvis det da passer).

Jeg opdagede det tilfældigt en halv time før jeg læste beskeden, fordi
jeg kunne huske at ærmerne på Martys jakke satte sig på plads i den
"ordentlige" udgave - det kunne man ikke rigtig se her.

Det ødelagde dog ikke ligefrem filmoplevelsen for mig.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 21-12-02 10:50

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg opdagede det tilfældigt en halv time før jeg læste beskeden, fordi
> jeg kunne huske at ærmerne på Martys jakke satte sig på plads i den
> "ordentlige" udgave - det kunne man ikke rigtig se her.

Det var osse den scene jeg checkede.

Lidt irriterende er det, at man ikke kan se Marty's ærme blive kortere, men
jeg overlever det nok.

Scenen lige før, hvor Doc skygger Marty's søn udenfor restauranten, hvor Doc
kigger igennem den der kikkert ; Den ser helt korrekt framet ud. Dvs, at man
kan se hele Doc's kamera indefra.

Scenen i starten af filmen, hvor Doc, Marty og Jennifer sidder i bilen, på
vej ned mod Hill Valley, ser osse korrekt ud.

Jeg tror ikke at det gælder hele filmen igennem, samt Part III, at *hele*
filmen er forkert framet, selvom folk på HTF siger det.

Fra : Morten DH

Dato : 21-12-02 14:04

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke osse kun ca. 3-5 år de har haft, til at udgive BTTF trilogien

> DVD ?
>
> Det er åbenbart for meget forlangt, at de gjorde det rigtigt så.

Og du tænker naturligvis på sådanne bagateller som at snyde de fleste
regioner for ekstra materiale og reg. 1 for DTS på grund af plads mangel
(hvad med en ekstra disc eller droppe fransk DD5.1 sporet - ved godt DD
fylder mindre end DTS men alligevel) - selvom de, som du nævner, har haft
flere år...

Og så nu dette, en fejl som utroligt nok ikke er opdaget i det halve år de
har været ude i reg. 2/4 - tja de er godt nok billige; men jeg ville nu
heller ha haft dem framet korrekt og med DTS og alle ekstras og så betalt
det mere...

Hmm så må jeg bare vente til engang i februar og så undvære DTS

Fra : Tenzel Kim

Dato : 21-12-02 22:27

Morten DH wrote:

> [...]
> har været ude i reg. 2/4 - tja de er godt nok billige; men jeg ville nu
> heller ha haft dem framet korrekt og med DTS og alle ekstras og så betalt

Nu har problemet været nævnt for Universal i forbindelse med både region
4 og region 2 udgivelserne men der er først kommet rigtig fokus på
problemet efter den udkom i region 1. Hvorfor Universal ikke rettede
fejlen på region 1 efter at være blevet gjort opmærksom på fejlen på
region 4 og 2 er dog en gåde. Det må da nu engang ha været nemmere end
at skulle til at lave erstatningsekemplarer efter at filmen er kommet i
handelen.

Tenz.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-12-02 11:46

> [...]
> region 4 og 2 er dog en gåde. Det må da nu engang ha været nemmere end
> at skulle til at lave erstatningsekemplarer efter at filmen er kommet i

hvor har i hørt at der vil komme nye kopier?... tror i de laver nye kopier
til folk verden over der har købt?

Fra : HKJ

Dato : 22-12-02 12:04

http://www.thedigitalbits.com/#bttfexplained

> tror i de laver nye kopier
> til folk verden over der har købt?

Nej da, kun til Amerikanere!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-12-02 14:01

> Nej da, kun til Amerikanere!

for dårligt...
så kan man vel intet gøre...

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-12-02 21:02

sniper_Nolight wrote:

> for dårligt...
> så kan man vel intet gøre...

Man kan evt. vente til efter februar med at købe sættet da det der burde
være korrigerede kopier der ryger ud i butikkerne. I hvert tilfælde
region 1.

Tenz.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-12-02 23:01

> Man kan evt. vente til efter februar med at købe sættet da det der burde
> være korrigerede kopier der ryger ud i butikkerne. I hvert tilfælde
> region 1.

bare surt når vi nu har købt...

Fra : Morten DH

Dato : 23-12-02 15:49

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man kan evt. vente til efter februar med at købe sættet da det der burde
> være korrigerede kopier der ryger ud i butikkerne. I hvert tilfælde
> region 1.

Kan huske min reg. 1 forhandler blev ved at modtage de fejlbehæftede
Jurassic Park DVD'er fra Universal længe efter at de korrigerede kopier var
annonceret - så man skal nok ikke tage det for givet desværre... Men selv
venter jeg også til efter februar...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-12-02 17:06

> [...]
var
> annonceret - så man skal nok ikke tage det for givet desværre... Men selv

hvad var der galt med JP? og er det alle 3?... jeg vil gerne have 1 og 2
(har 3) med DTS hvordan ved jeg om de fejler noget elle ej?

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 23-12-02 20:16

"sniper_Nolight" <noone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvad var der galt med JP? og er det alle 3?... jeg vil gerne have 1 og 2
> (har 3) med DTS hvordan ved jeg om de fejler noget elle ej?

http://www.thedigitalbits.com/reviews/jurassicpark.html

Læs DTS updaten, nederst på siden grundigt.

Det lykkedes mig at få en rigtig DTS udgave af Jurassic Park, og jeg sælger
den aldrig nogensinde ; Det tog et pænt stykke tid før det lykkedes..

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-12-02 20:28

> [...]
sælger
> den aldrig nogensinde ; Det tog et pænt stykke tid før det lykkedes..

ok tak for linket

Fra : Morten DH

Dato : 24-12-02 11:24

> http://www.thedigitalbits.com/reviews/jurassicpark.html
>
> Læs DTS updaten, nederst på siden grundigt.

OK, trodede det var både JP og Lost World som var fejlbehæftede - men det er
altså kun JP?

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 24-12-02 14:44

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> OK, trodede det var både JP og Lost World som var fejlbehæftede - men det
er
> altså kun JP?

Jeps ; Min Lost World DTS DVD.....som jeg købte på
udgivelsesdagen......fejler ihvertfald intet, så den er god nok.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-12-02 17:03

> Jeps ; Min Lost World DTS DVD.....som jeg købte på
> udgivelsesdagen......fejler ihvertfald intet, så den er god nok.

jeg troede osse det var begge to, men jeg vil købe toeren og kigge cden
efter i sømmen inden jeg køber etteren