And på grill?
Fra : Michael Hjorth

Dato : 20-12-02 17:33

Hej Alle

Jeg har hørt at det skulle give en rigtigt god andesteg hvis man griller
den i en kuglegrill. Det kunne være sjovt at prøve her til jul, hvor vi
jo skal have and.

Er der nogen af jeg som har nogle erfaringer eller opskrift på det som I
vil dele med mig?

Michael.

Fra : K.G.

Dato : 20-12-02 18:52

Hej Michael ...

Jeg er ikke helt sikker men prøv evt. på DK4's
Hjemmeside jeg så lige "den skaldede Kok"
lavede and på sådan en gril...

www.dk4.dk

Med venlig hilsen og Glædelig Jul

Keld Gydum

Fra : Nielsen

Dato : 21-12-02 21:39

Jeg var inde på det nævnte link og fandt opskriften, men jeg kunne ikke se
nogen steder, hvor længe den skal have - og det er jo vigtigt

Er der ikke nogen der har prøvet det før, som kan give nogle tips??

--
Nielsen

-------oooOOooo-------
http://outsearch.dk/opskrifter - velbekomme

Fra : Cap. Oizo

Dato : 21-12-02 23:44

Det er godt nok ikke and, meen det minder: vi laver både gås gås flæskesteg
juleaften, gåsen i ovnen og stegen på grillen.

Den bliver rigtig god med sprød svær, husk at placere kullene i siderne,
ikke under stegen.

En flæskesteg skal have den samme tid som i en ovn, så mon ikke anden skal
det sammen

/Rune

Fra : Michael Hjorth

Dato : 30-12-02 19:16

Michael Hjorth wrote:

> [...]
> jo skal have and.
>
> Er der nogen af jeg som har nogle erfaringer eller opskrift på det som I

Tak for svarene. Det lykkedes fint at grille anden i haven juleaften.

Jeg havde to ænder, den ene lavede vi i grillen i haven og den anden i
ovnen i køkkenet. Begge fik ca. 1 1/2 time, den i grillen en smule
længere end den i ovnen. Gæsterne var enige om at den vi havde grillet
var mere saftig, så vi konkluderede at det var en god måde at tilberede
and på.

Godt nytår allesammen

Michael.