Hvad må jeg spise?
Fra : Helle

Dato : 20-12-02 15:51

Hejsa.

Jeg har lige nogle spørgsmål. Jeg skal tabe 30 kg men kan ikke undvære min
cola, derfor gik jeg for nogle mdr. over til cola light og nu kan jeg ikke
drikke den alm cola mere hvilket jo bare er rigtig godt!

Engang hed det sig at man gerne måtte spise mikrobølge popcorn men nu har
jeg hørt lige det modsatte - hvilke lune popcorn må man så spise når man er
på slankekur?
Hvor lang tid skal jeg gå eller cykle en tur om dagen før det kan give lidt
resultater? jeg har dårlige knæ pga. overvægten.
Og hvad så når jeg har tabt 30 kg? hvad så med al den hud der er i overskud,
hvordan får man den væk? og mine strækmærker som jeg har nu, forsvinder de
efterhånden som jeg taber mig?

Mvh Helle

Fra : Web . Woman

Dato : 20-12-02 17:31

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige nogle spørgsmål. Jeg skal tabe 30 kg men kan ikke
> undvære min cola,

Joooo... man kan godt undvære Cola. Hvis man vil. Så DU kan også, hvis du
vil. *S*

Noget helt andet er, om du behøver.... drikker du det med måde, er det næppe
nogen skade til.

> Engang hed det sig at man gerne måtte spise mikrobølge popcorn
> men nu har jeg hørt lige det modsatte

hmmmmm..... man må spise lige hvad man vil! Også på en slankekur.
Men spiser du for mange kalorier, er det umuligt at tabe sig.

> - hvilke lune popcorn må man så spise når man er på slankekur?

Alle.

Det er ikke den enkelte fødevare, der er afgørende, men det samlede indtag
af energi.

Prøv at kigge på Fatlow - www.fatlow.dk - som kan hjælpe dig til at tjekke,
hvor meget du spiser og hvordan du kan skrue dit madforbrug sammen uden at
få for mange kalorier.

> Hvor lang tid skal jeg gå eller cykle en tur om dagen før det kan give
> lidt resultater? jeg har dårlige knæ pga. overvægten.

Selv lidt giver mere resultat end intet, sååååå

> Og hvad så når jeg har tabt 30 kg? hvad så med al den hud der er i
> overskud, hvordan får man den væk?

Det er ikke sikkert, at der er hud i overskud. Måske følger huden med. *S*

Om det hjælper ved jeg ikke, men du kan da være god ved din hud og tørbørste
den med en hamphandske og smøre den ind i creme efter bad.

> og mine strækmærker som jeg har nu, forsvinder de
> efterhånden som jeg taber mig?

Strækmærker forsvinder så vidt jeg ved aldrig igen.

Mvh. Lisbeth

Fra : Erna Andersen

Dato : 21-12-02 21:42

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> cola, derfor gik jeg for nogle mdr. over til cola light og nu kan jeg ikke
> drikke den alm cola mere hvilket jo bare er rigtig godt!

Vent med at drikke cola til du har spist 500g grønsager om dagen, og se om
du så har lyst til det.
Spec. stængelgrønsager som bladselleri, asparges, porre o. l. hjælper din
hud med at trække sig sammen.

> [...]
> jeg hørt lige det modsatte - hvilke lune popcorn må man så spise når man

1½ skefuld olie og 1½ skefuld vand blandes med 1 dl. popcorn og poppes i en
stor glasskål m. film eller låg. Husk salt bagefter.

> Hvor lang tid skal jeg gå eller cykle en tur om dagen før det kan give
lidt
> resultater? jeg har dårlige knæ pga. overvægten.

Drop det og kom ned på gulvet og lav noget let gymnastik.

KH Erna
Alt med måde

Fra : Web . Woman

Dato : 21-12-02 22:54

"Erna Andersen" <vedhegnet23@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Spec. stængelgrønsager som bladselleri, asparges, porre o. l. hjælper din
> hud med at trække sig sammen.

Hvem har dokumenteret det og hvordan?

Mvh. Lisbeth

Fra : Love4u

Dato : 22-12-02 08:57

> Spec. stængelgrønsager som bladselleri, asparges, porre o. l. hjælper din
hud med at trække sig sammen.<
............snip............

Det var en af de nye, hvordan får man de der stængler til at hænge fast på
huden? Men det er måske den nye version af lever én gang om ugen.

Hvad der dog findes på! Men det er da rart, vi kan tænke selv.

Venligst Ninett

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-12-02 09:30

> Det var en af de nye, hvordan får man de der stængler til at hænge fast på
> huden? Men det er måske den nye version af lever én gang om ugen.

Hænger lever da bedre fast? Jeg har da altid et farligt hyr med det, og
synes jo at det kunne være smartere med bladselleri - de kan jo bundtes

Glædelig jul alle sammen.

Mvh Maria

Fra : Erna Andersen

Dato : 23-12-02 04:16

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Hænger lever da bedre fast? Jeg har da altid et farligt hyr med det, og
> synes jo at det kunne være smartere med bladselleri - de kan jo bundtes

Forresten, jeg glemte bananer *S* De er også go'e.
Hvorfor stængelgrønsager, jo de indeholder silicium som er godt for huden.

KH Erna

Fra : Girlie

Dato : 22-12-02 15:42

> Jeg har lige nogle spørgsmål. Jeg skal tabe 30 kg men kan ikke undvære min
> cola, derfor gik jeg for nogle mdr. over til cola light og nu kan jeg ikke
> drikke den alm cola mere hvilket jo bare er rigtig godt!

Jeg har selv tabt 25 kg. Det tog godt lidt over 1 år. de første 12 kg røg i
øbet af 12 uger ved motiion2 timer dagligt, og kraftig nedsættelse af
energi-indtagelsen.
Senere tog jeg den med ro, men fortsatte med at spise mindre - ca 1 kg om
måneden, støt og roligt...har bevaret veægtabet i 1½ år
Rådet er: spis hvad du vil, spis mindre, forbrænd mere end du indtager,
eller indtag mindre end du forbrænder.
Rent psykisk handler det om at danne sig et billede af dit mål (hvordan ser
du ud, føler du dig, osv, når du har nået målet..lad billedet inpremte sig,
og tænk på det HVER gang du har lyst til at give op. Tænk "hvad vil jeg
hellere have: en softice for meget eller en flot krop"? Så er valget ikke så
svært

> Og hvad så når jeg har tabt 30 kg? hvad så med al den hud der er i
overskud,
> hvordan får man den væk? og mine strækmærker som jeg har nu, forsvinder de
> efterhånden som jeg taber mig?

Jeg fødte et barn før væggtabet og fik en masse strækmærker. Min mave er
bestemt ikke stram nu. Huden ligger i ganske små folder og der er stadigvæk
strækmærker. Men hellere dét, end de tre kæmpe hvide bløde deller, jeg bar
rundt på før