Reperation opkrævning hvis fejl ikke finde~
Fra : David

Dato : 20-12-02 10:06

Hejsa

Jeg har sendt en bærbar computer til reperation hos Notebookservice. Den
bærbare sagde nogle mærkelige lyde men fungerede som den skulle. Jeg er lidt
i tvivl om hvorvidt firmaet kan finde en fejl ved den bærbare idet deres
supportere var usikre på om de nævnte lyde var en fejl eller nogle der
normalt var tilstede.

Efter at have sendt computeren afsted opdager jeg følgende:
Taget fra http://www.notebookservice.dk/juridisk_information.htm
>Varer der fremsendes indenfor reklamationsperioden til afhjælpning af
fejl/mangler og som intet fejler, vil der ved >returnering blive opkrævet et
gebyr på 0,5 tekniker time excl. moms.

Nu er mit spørgsmål så: Kan Notebookservice opkræve mig for ½ tekniker time
ex. moms når de på intet tidspunkt har nævnt dette vilkår da jeg talte med
dem for at få detaljer mht. adresse og reperationstid på plads?

mvh

David Holm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-12-02 17:35

In article <3e02dd73$0$156$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, David wrote:
> [...]
> ex. moms når de på intet tidspunkt har nævnt dette vilkår da jeg talte med
> dem for at få detaljer mht. adresse og reperationstid på plads?

Nej. De skal i den enkelte retursag sikre sig din accept af reglerne og
bevis herfor. Det står vist nok hos www.fs.dk.

Se anden tråd her i gruppen der p.t. kører.

Fra : David

Dato : 21-12-02 15:05

> Nej. De skal i den enkelte retursag sikre sig din accept af reglerne og
> bevis herfor. Det står vist nok hos www.fs.dk.

Ok hvordan skal jeg forholde mig såfremt de sender computeren tilbage pr
efterkrav? Skal jeg betale og kræve pengene tilbage fra dem eller skal jeg
kontakte dem inden?

mvh

David Holm