Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Godt 2D grafikkort
Fra : Brian Fisker

Dato : 20-12-02 09:17

Hvilket grafikkort med god 2D kan anbefales? Skal køre 1600 x 1200 i 85 Hz -
og gerne 64 mb ram.

Budget - omkring 500,- (må gerne være brugt)

\Mandal

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-12-02 11:31

Brian Fisker wrote:
> Hvilket grafikkort med god 2D kan anbefales? Skal køre 1600 x 1200 i 85 Hz -
> og gerne 64 mb ram.

Hvad vil du med 64 MB ram til 2D? 16*12 i 32 bit bruger kun 7.5 MB ram.

> Budget - omkring 500,- (må gerne være brugt)

Matrox er udelukket med dit budget når du vil have 64 MB og det gælder
nok også et GeForce2/3 hvis du vil være sikker på at det har god
billedkvalitet. Jeg ville kigge efter et Hercules Prophet 4500 (Kyro2
med 64 MB ram) for det var lige så godt som et Matrox i 16*12 på min 21"
Sony, eller alternativt kan du prøve og kigge efter et ATI kort det kan
du måske være heldig og finde til den pris.

Ellers hvis du fortryder det med de 64 MB, så kig efter et brugt Matrox
kort med min. 8 MB ram.

Mvh

Bruno

Fra : Brian Fisker

Dato : 20-12-02 11:42

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Matrox er udelukket med dit budget når du vil have 64 MB og det gælder
> nok også et GeForce2/3 hvis du vil være sikker på at det har god
> billedkvalitet.

Hvad med Matrox G400/G550 - er de vær at tage med i overvejelserne? De fåes
jo til 400-500 kroner brugt.

Will do

\Mandal

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-12-02 12:39

Brian Fisker wrote:
> Hvad med Matrox G400/G550 - er de vær at tage med i overvejelserne? De fåes
> jo til 400-500 kroner brugt.

Klart, men da ikke med 64 MB ram.

Mvh

Bruno

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 25-12-02 20:28

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> Klart, men da ikke med 64 MB ram.

Nixum Bixum - de er nemlig kun lavet op til 32MB, hvilket jeg ligesom dig
mener skulle være mere end rigeligt...!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6