GULVVARME
Fra : Peter Hilbert

Dato : 20-12-02 00:44

Hej campinggruppe.
Jeg overvejer at investere i et gulvvarmesystem til min campingvogn!
Har lige købt en HOBBY 495 UFe.
Jeg kan se at emnet har været på før, men er blevet slettet fra serveren
????
Jeg kunne tænke mig at vide lidt om effekt / volumen / økonomi ?
Er ikke interesseret i salgsgas, men erfaringsviden fra brugere.
Håber en af jer mange campingvognscampister, har lyst til at svare mig.
m.v.h.
Peter Hilbert
puas@post2.tele.dk.

Fra : sogs

Dato : 20-12-02 12:12

Peter Hilbert wrote:

> Jeg overvejer at investere i et gulvvarmesystem til min campingvogn!

kik evt.
http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/gulvvarme.asp

Fra : Peter Hilbert

Dato : 20-12-02 22:22

"sogs" <sogs@image.dk> skrev i en meddelelse

> kik evt.
> http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/gulvvarme.asp
>
> mvh

Tak Sogs.
Jeg har kikket på den webadresse.
Det er en udmærket artikel.
Den giver mig dog ikke svar på, hvilken effekt, man skal vælge.
Ej heller hvilket resultat man opnår.
Får man kun varmet tæerne, eller kan man vedligeholde en rimelig temperatur
natten over uden gasvarmeren.
m.v.h.
Peter

Fra : PHK

Dato : 21-12-02 15:29

"Peter Hilbert" <puas@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ej heller hvilket resultat man opnår.
> Får man kun varmet tæerne, eller kan man vedligeholde en rimelig

Du kan ikke holde en temperatur i campingvognen med mindre det er hen på
sommeren.

Forestil dig effekten afsat i en varmeovn. Her hjælper hverken 150W eller
300W på temperaturen i campingvognen. Der skal du tænke 2kW, når det er
omkring frysepunktet for at holde en nogenlunde temperatur - afhængig af
vognstørrelse og vogntype.

--
_
|_|

Fra : Gert A. Petersen

Dato : 20-12-02 13:45

> [...]
> Er ikke interesseret i salgsgas, men erfaringsviden fra brugere.
> Håber en af jer mange campingvognscampister, har lyst til at svare mig.

Hejsa!!!

Jeg har gulvvarme i min Hobby 460 UFe, Jeg mener at det bruger omkring 150
watt når måtterne får 48 volt.

Mvh.

Gert

Fra : Peter Hilbert

Dato : 20-12-02 22:26

> Hejsa!!!
>
> Jeg har gulvvarme i min Hobby 460 UFe, Jeg mener at det bruger omkring 150
> [...]
Tak Gert.
Din vogn er kun en lille smule mindre end min, men samme slags.
En sammenligning kan bruges.
Har du en ide om hvor lang tid, det tager at varme op.
Fornemmelse tid / grader.
150 watt lyder ikke af meget.
Får man kun varmet tæerne, eller kan man vedligeholde en rimelig temperatur
natten over uden gasvarmeren?.
Er du tilfreds, er det pengene værd?.
m.v.h.
Peter

Fra : sogs

Dato : 21-12-02 11:59

> [...]

>Er ikke interesseret i salgsgas, men erfaringsviden fra brugere.
>Håber en af jer mange campingvognscampister, har lyst til at svare

hej Peter
De er kørt på vintercamping..........
her er et bud

Umiddelbart tror jeg ikke du kan varme en vintervogn op med gulvvarme
der yder få 100 watt. Cape har et vandbaseret anlæg, men alligevel også
centralvarme - Skla vognen varmes ordentlig igennem, også rundt ude i
krogene så der ikke bliver kondensproblemer- kræves der formentlig så
høje gulvtemperaturer at det bliver vildt ubehageligt - Varmeanlæggene i
campingvogne cirkulerer luften, og de bedste kommer ind bag bænke og
inventar så der ikke er stillestående koldere luft/fugt og det klares
ikke med et par varmefråde på gulvet.
Er det bare en enkelt weekend i 5-10 gr. ku du så supplere med en
elblæser og bidrage til debatten om gebyr og måler. Men regn med at få
kondensproblemer når det bliver rigtig koldt, altså før eller siden -
og ellers må du til skindet

> Jeg kan se at emnet har været på før, men er blevet slettet fra
> serveren ????

ved ikke hvad du bruger, måske ???? ???? (Underlig at den ikke findes i
et fejlskilt fra MS vi har tiscali og læser m OE -Pplejer at stå
til, kun nye- Nulstillede gr. og bad den om at hente alle indlæg ind
igen - den kom med indlæg tilbage fra 15-8-02. 938 stk. der alle ku
læses. Også om gulvvarme, der dog ikke rummede lige det du spør om - så
du missede ikke noget, udover, at dem der havde, var meget tilfredse.

Ved ikke om udbyderen har ændret taktik om hvor længe det ligger på
serveren, for jeg har en anden gang, godt nok længe siden, hentet alle,
vist ca. 18-1900 - fik helt tilbage, med allerførste tillykker til
hinanden. Helt rørende læsning -

med ønsker om fred på jord - glædelig jul til alle

sten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-12-02 20:42

En mulighed for at finde gamle indlæg, også dem der er slettet på serveren
er via google.
I startbilledet er der en fane - grupper
Hvis man går derind kan man søge på gamle indlæg. Både på overskrifter,
forfattere m.m.
En ganske fortræffelig ting, som man ofte kan bruge med fordel, da spørgsmål
tit bliver gentaget. Den søger også på tværs af grupperne, så man behøver
ikke at vide, hvilken gruppe det oprindeligt blev postet i.

Kurt

Fra : Gert A. Petersen

Dato : 23-12-02 17:46

> mig.
>
> hej Peter
> De er kørt på vintercamping..........

Hvordan kunne du vide det ??????

Vi har været i Jesperhus i weekenden...

Jeg er meget tilfreds med min gulvvarme og jeg syntes det er pengene værd,
især når der er minus grader udenfor så kan et gulv i en campingvogn være
rigtig kold. Du kan ikke bruge det til opvarmning, det er kun til at varme
tæer på men det er også dejligt.

Mvh.

Gert

Fra : sogs

Dato : 24-12-02 02:05

Gert A. Petersen wrote:

> Hvordan kunne du vide det ??????

> Vi har været i Jesperhus i weekenden...

I var vel både i badeland og så på isblomster ?

> [...]
> campingvogn være rigtig kold. Du kan ikke bruge det til opvarmning,
> det er kun til at varme tæer på men det er også dejligt.

Mit gæt -
og hørte sidste år på messen fra fyren der sælger systemet, at de da
også havde solgt et enkelt anlæg til gulvet en Combi-Camp. De fås godt
nok også med termo-sovekabiner og så er det måske lige det der mangler.
se billede i dk.binaer\vintercamping........ Friske folk - og de havde
nok bare termosokker med.
mvh sten

Fra : Gert A. Petersen

Dato : 24-12-02 13:33

> [...]
> nok også med termo-sovekabiner og så er det måske lige det der mangler.
> se billede i dk.binaer\vintercamping........ Friske folk - og de havde

Godt det ikke er mig der ligger i det telt..... puha.

Glædelig jul.

Gert

Fra : sogs

Dato : 25-12-02 09:04

Gert A. Petersen wrote:

> [...]
se billede i dk.binaer\vintercamping........ Friske folk -

> Godt det ikke er mig der ligger i det telt..... puha.

Nu hvor vi er ved underholdning - og mens vi længes efter de lysere
tider - Se CC drømmen fortsat i binær vintercamping/contra -

mvh sten

ps. det er - for real - men man vandt desværre ikke.

Fra : Peter Hilbert

Dato : 22-12-02 21:33

> [...]
> Er ikke interesseret i salgsgas, men erfaringsviden fra brugere.
> Håber en af jer mange campingvognscampister, har lyst til at svare mig.

Hej Camping-gruppe.
Tak for de mange svar.
Emnet er tilsyneladende mere komplekst, end jeg havde forestillet mig.
Men det satte tanker i gang, som jeg vil bearbejde.
Desuden er der jo camping-udstillingen i Bella-Centret i januar.
M.v.h. Peter Hilbert.