System kald
Fra : Lars Madsen

Dato : 19-12-02 22:57

Findes der en metode i java, hvor man kan få oplyst fri disk plads, ledig
ram kapacitet.

Hilsen Lars

Fra : Michael Banzon

Dato : 20-12-02 01:28

> Findes der en metode i java, hvor man kan få oplyst fri disk plads, ledig
> ram kapacitet.

Næ, men prøv:

1: Lav en vektor... spyt nye objekter ind i den, tæl hvor mange gange du kan
gøre det...
2: Åbn en ny fil, fyld data i den, indtil maskinen sprutter...

Nej, spøg til sige...

Som standard har Suns JVM kun 64 MB RAM til rådighed... mht til det med
disken
er jeg "blank"... ... ...

/ Michael

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 20-12-02 04:22

Lars Madsen wrote:

> Findes der en metode i java, hvor man kan få oplyst fri disk plads, ledig
> ram kapacitet.
>
> Hilsen Lars

Vedr. ledig RAM-kapacitet:
java.lang.Runtime stiller nogle metoder til rådighed. Bemærk at disse
udtaler sig om den virtuelle maskines kapacitet - ikke den fysiske
maskines.

Vedr. fri diskplads:
http://www.experts-exchange.com/Programming/Programming_Languages/Java/Q_20065592.html

[Google er din ven]

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> http://www.kongslund.dk/
The programmer, like the poet, works only slightly removed from pure

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 20-12-02 05:57

"Jonas Kongslund" <gamma@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> thought-stuff. He builds his castles in the air, from air, creating by
> exertion of the imagination. [Brooks, The Mythical Man-Month]

Ellers må du have gang i dit styresystems API, der findes så vidt jeg ved
ikke platformsuafhængige måder hvormed du kan gøre det du ønsker.

mvh
JS