iTunes og Classic
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-12-02 22:29

Min iTunes starter Classic. Er det korrekt, at den skal gøre det? Jeg
troede det var et X-program!

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Michael Holm

Dato : 19-12-02 23:07

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Min iTunes starter Classic. Er det korrekt, at den skal gøre det? Jeg
> troede det var et X-program!

nej ! det må da være fordi du kommer til at åbne classic versionen af
det...
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-12-02 00:00

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> nej ! det må da være fordi du kommer til at åbne classic versionen af
> det...

Ikke helt forstået iTUnes kom med systemet, jeg har ikke hentet
andre versioner eller noget, så det er den iTunes der ligger sammen med
X 10.1.5 (misforstå det rigtigt: x 1.5 ?!?)

Har aldrig følt den store trang til at bruge iTunes, men det rummer jo
mange muligheder for gode musikoplevelser via et headset Så nu skal
det altså i gang.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Michael Holm

Dato : 20-12-02 00:16

> [...]

> andre versioner eller noget, så det er den iTunes der ligger sammen med
> X 10.1.5 (misforstå det rigtigt: x 1.5 ?!?)

hvis du har lavet standardinstallationen har du fået 2 iTunes
installeret.. en som ligger i "Applications" mappen og en som ligger i
"Applications (Mac OS 9)" mappen

> Har aldrig følt den store trang til at bruge iTunes, men det rummer jo
> mange muligheder for gode musikoplevelser via et headset Så nu skal
> det altså i gang.
det er et meget lækkert program, også til at lave fest mix cd'er på
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-12-02 22:53

> [...]

> hvis du har lavet standardinstallationen har du fået 2 iTunes
> installeret.. en som ligger i "Applications" mappen og en som ligger i

Du har fuldkommen ret. Den fra OS 9 er nu sendt på pension nede i
papirkurven. Kom nu vist også til at smide nogle musiknumre ud ved samme
lejlighed

Tak for hjælpen

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Michael Holm

Dato : 20-12-02 23:39

> [...]

> Du har fuldkommen ret. Den fra OS 9 er nu sendt på pension nede i
> papirkurven. Kom nu vist også til at smide nogle musiknumre ud ved samme

supert!
du har ikke smidt musikken ud den ligger i din harddisk/documents/ et
eller andet sted ikke i selv programmet !

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-12-02 01:14

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> du har ikke smidt musikken ud den ligger i din harddisk/documents/ et
> eller andet sted ikke i selv programmet !

Nå, så det tror du? Hvad? Vi skal gøre julerent i morgen her i huset og
jeg er allerede begyndt at øve mig. Den gamle Nilfisk er ikke nær så
effektiv som min rengøring af HD'en ... der er forsvundet nogle
musikfiler.

Men jeg kan sidde lige nu og høre Prokofievs balletmusik Romeo og Julie
i orkesterudgaven. Lige før hørte jeg et musiknummer med
jazztrompetisten Dizzy Gillespie (som jeg har overspillet fra et gammelt
bånd, for lp'en er gået alt kødets gang for flere år siden). Nummeret
hedder Trumpet Blues ... men hvem fanden er den anden trompetist? Er det
Roy Eldrig(d)e - lyder sådan, men jeg kan ikke finde en brugbar
diskografi på nettet.

Nå, for sulen. Nu er det pludseligt Beethovens klaversonate nr. 16 i G
med Kempff (1.satsen er meget jazz'et). Hvor er det dejligt a thave
noget anderledes i ørene, som modstykke til al julemusikken.

Og så foregår det bare her i al 'hemmelighed' - med et par hørebøffer på
.... Macen. Men jeg har nu også sørget for at musikken kommer ned i
biblioteket med højeste kvalitet (er det 192 dimmere eller ...?), de
fylder måske noget mere, men hvad. Jeg vil hellere have lidt mindre
plads og noget bedre lyd (=musik).

Undskyld det lidt lange indlæg - musikken og Macens musikmuligheder har
taget mig med storm. I iTunes for MacOS X.

tak for vejledningen, Michael.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen