DOFcall o.a.
Fra : Tommy Kaae

Dato : 19-12-02 22:19

Kære gruppe!

Da der åbenbart ikke sker særligt meget i gruppen, det er jo også vinter,
synes jeg tiden er inde til at opkaste en meget alvorlig diskussion.

Jeg er i nyere historisk tid stødt på en birdcall medd., hvor det
udtrykkeligt blev pointeret, at observationerne ikke skulle distribueres via
dofcall, nu kan man selvfølgelig bare tilmelde sig birdcall, birdwatch og
hvad det ellers hedder, men det er jo lidt omstændeligt. Modsat kan man
måske også finde dofcalls, som ikke må komme ud på de andre maillister?
Skrækscenariet bliver som følger: En forårsdag i det vestlige Jylland
bliver der meldt to SU-arter ud på hver deres mailingliste (I det absolut
tænkte tilfælde drejer det sig om en stor gulbenet klire v. Skjern Enge og
en stortrappe på Værnengene). Folkene som er tilmeldt den ene liste, f.eks.
den gratis, får ikke dofcall-krydset og omvendt. Så er spørgsmålet, hvad
sker der egentligt, hvis jeg sender min sms videre i det andet system
alligevel? Får jeg så bank eller bliver jeg blacklistet? Må jeg ikke
fortælle dem fra den anden gruppe om brilleanden eller hvad der nu er
aktuelt p.t., er det underlagt en eller anden fortrolighedsklausul? Må jeg
kun læse mine sms´er i enrum f.eks. på lokummet? Skal jeg twiche alene, for
tænk nu om der var en af mine kammerater, som var tilmeldt den anden liste
(det har jeg ikke tjekket!). Hvad gør jeg? Har andre haft lignende problemer
eller???

Mvh

Tommy Kaae

Fra : Peter Godtfredsen

Dato : 21-12-02 22:29

"Tommy Kaae" <tommy@2night.dk> wrote in message news:<VIqM9.7465$Hl6.839530@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> (det har jeg ikke tjekket!). Hvad gør jeg? Har andre haft lignende problemer

Hej Tommy, nu har du virkeligt dummet dig, du vil blive idømt
dummebøder fra flere sider !!
Pingklubben, primært grupperet omkring DOF-basen og Netfugl, idømmer
èn bøde. DAF klubben (Danmarks alternative feltornitologer), primært
grupperet omkring Birdwatch og lokale hjemmesider idømmer èn anden
dummebøde (det kan blive dyrt det her). Der vil også komme stupide og
perverse indlæg fra gruppen Irania chatrum(se denne og kast op).

Almindelige mennesker har brug for et sted, at skrive deres
observationer og naturoplevelser, som f.eks. DOF-København "aktuelle
obs". Der burde findes lignende "gæstebøger" for resten af landet.
Personligt mener jeg, at DOF-basen er den, der skal være den
"officielle". Den er ikke nem at bruge, men vil man deltage må man
sætte sig ind i brugen !.
Birdwatch er bredt orienteret, og mener jeg, god for "almindelige
mennesker". Jeg mener ikke det er noget problem, at abonnere på begge
via E-mail, der sker åbenbart bare ikke noget i øjeblikket.

Det skal blive interessant, at læse nye indlæg.
Glædelig jul og godt nytår
Peter Godtfredsen