Andet multimedie
bentjuul 3670
grafikprogram
Fra : Birger H. Hansen

Dato : 19-12-02 22:22

Jeg efterlyser om der er nogen gode forslag til et program der kan bruges,
til at lave en tegning, hvor det er muligt at indtaste opmålte bygninger og
placere dem i det rigtige forhold.
Med venlig hilsen
Birger

Fra : Studio Smalbro

Dato : 19-12-02 22:27

Snakker vi om et 3Dprogram?

Fra : Birger H. Hansen

Dato : 19-12-02 22:35

Nej kun 2Dprogram

Fra : Digit

Dato : 19-12-02 22:36

"Birger H. Hansen" ræsonnerede, og skrev d. 19 dec 2002:

> [...]
> bruges, til at lave en tegning, hvor det er muligt at indtaste opmålte
> bygninger og placere dem i det rigtige forhold.

Det lyder som om du skal have fat i et CAD program. Det eneste jeg har
stiftet bekendtskab med er AutoCAD.. men de fåes sikkert billigere :)

--
/Digit

»Vejret skifter. Skygger falder.
Ny duft i blæsten - forfald.
Kokain, Uzier, , kør forbi og
skyd løs.
Døden er kasserer. Alle betaler«
Sørgesangene

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 19-12-02 23:03

"Birger H. Hansen" <birger-h@post5.tele.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> Med venlig hilsen
> Birger
>
> Her er en hel del freeware fra Cad, f.eks (SoftCad.3D 1.16 Softcad
International)

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-02 00:07

> [...]
>til at lave en tegning, hvor det er muligt at indtaste opmålte bygninger og

Det er godt 3D, men kan sikkert arbejde i 2D også
3D studie Wizz, mener jeg det hedder, skulle være pefekt til bygninger.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Studio Smalbro

Dato : 20-12-02 08:05

Nu har du jo - endnu da - ikke sagt noget om pris, men hvis du er villig
til at slippe ca. 7000, så er VectorWorks fremragende. Det er fremfor alt
enormt intuitivt at arbejde med.
Kh
Bjørn

Fra : Birger H. Hansen

Dato : 20-12-02 17:30

Jeg siger mange tak for forslagene, det ser ud til at det er noget jeg kan
bruge.
Venlig hilsen og god jul.
Birger