Fakturering fra Tyskland med dansk moms
Fra : wheeler

Dato : 19-12-02 19:42

Vidste I, at såfremt en EU virksomhed kommer over en omsætning/pr år ifm.
handel med danske kunder (private) på 180.000 DKK skal virksomheden
fakturere sit salg med dansk moms.....?

Mon Louis husker det...Jeg fik min Shoei med tysk moms (16%). Det er min
fornemmelse, at der er en livlig trafik mellem Louis og DK ?

Jeg kom i tanke om ovenstående på baggrund af en sag der var for et par år
siden med nogle køleskabe, som blev bestilt/betalt i Tyskland og leveret på
købers adresse i DK. Det blev der vist sat en stopper for.

Det er lidt uheldigt at komme til at vælge en tysk web-butik, der overholder
momsreglerne, og som har et fjernsalg på mere end de 180K.

Nogen herinde der er blevet berørt af problematikken?

Ovenstående gælder naturligvis alene fjernsalg

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : JR

Dato : 19-12-02 20:15

wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> Nogen herinde der er blevet berørt af problematikken?
>
> Ovenstående gælder naturligvis alene fjernsalg

Jo tak, mit favoritsted for indkøb af musikinstrumenter www.thomann.de blev
også momsregistreret herhjemme i år
Heldigvis er der ikke mange herhjemmefra der køber SR/XT stumper hos
www.kedo.de og www.wunderlich.de - de har gennemsnitlig omkring halv pris af
de danske ågerkarlepriser.

Jim Radmer
www.enmandsband.dk
www.radmer.dk SR500

Fra : armand

Dato : 20-12-02 20:27

wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
> [...]
overholder
> momsreglerne, og som har et fjernsalg på mere end de 180K.

Forskellen på .de-moms og .dk-moms er op til 11%!
Jeg tror ikke at jeg gad besvære mig med udenlandskøb pr. postordre hvis
gevinsten kun var på lidt over 10% (som du frygter bliver slugt af dk-moms
opkrævning) :-/

--
Armand.

Fra : wheeler

Dato : 20-12-02 22:32

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gevinsten kun var på lidt over 10% (som du frygter bliver slugt af dk-moms

Enig, og på MC-parts er momsdifferencen kun 9%...Ved køb af originale dele
(Yamaha) sparer man denne dif. + en 5 - 8% ..Men...men hertil skal der
lægges fragt, korrespondance/besvær og risiko for, at man får noget forkert.
Hvis forretningen så samtidig har en fjernsalgs-omsætning på over
tærskelværdien - ja, så er der ikke meget at hente

Endelig er den good-will. - (som jeg har hørt nogen DFM'ere fra Jylland har
hos visse forhandlere (tænker her bestemt ikke på Fisker Motor) - i
farezonen, hvis man ikke støtter den lokale reservedelspusher i ny og næ...

Men på uorginalt/sliddele er www.louis.de sku for oplagt!

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65