word kan ikke åbne filer
Fra : troels amdi sørensen

Dato : 19-12-02 15:33

hej
jeg har et pudsigt problem ved en bruger, han kører Win98 på en gammel
prisario. På denne maskine er der installeret office 97.
problemet er at hvis man trykker på ikonet for at åbne en eksisterende fil,
så kommer den lille "fil browser" frem som den plejer at gøre. der er også
alle de ikoner der plejer at være men ud for mapperne og de fleste filer er
der "??????" istedet for fil/mappe navn nogle af filerne har ikke noget
stående ud for ikonerne og igen et par filer ser ud som de plejer (dvs. både
ikon og filnavn) hvis man prøver at åbne en af filerne eller mapperne
alligevel skriver den I/O fejl-6 eller I/O fejl-8.
man kan godt lukke filer op i word hvis du går ind i dokumenter (uden om
word) og dobbelt klikker på en word fil, så lukker den op i word som den
skal. de andre prog. i office pakken virker som de skal, det er med andre
ord KUN word der opfører sig underligt.
det hjælper intet at slette og installere office igen, ej heller at
installere office opdateringer.

håber at det giver mening og at der er nogen der kan hjælpe .. på forhånd
tak og god jul

Troels

Fra : pre

Dato : 19-12-02 20:12

Først og fremmest vil jeg pedge på at den maskine garanteret er "født"
med Windows95 og at leverandøren har afslået at hjælpe. Den kan
forsåvidt håndtere -98 men ikke særlig godt.

I første omgang er det vel rimeligt at afprøve så mange standard
mekanismer som muligt. Jeg ville f. eks klikke på filer/åbn, og stille
den til kun at vise *.doc filer. Går det galt ville jeg genstarte den i
DOS mode, skrive "DOSKEY" (plus Enter). Dernæst "DIR /s *.DOC". (Her
går jeg ud fra at der kun er installeret ét drev). Kommer der intet
frem så brænder det lille hus. Exit for at starte Windows.

Prøv at omdøbe en af filerne så extensionen doc kommer frem. Virker det
heller ikke, så er mit gæt at en eller flere fonte er for "nye" til
maskinen. Netop spørgsmålstegnene betyder at Word ikke forstår tegnkoden
i forbindelse med filnavnene.

Hvis der er mange billeder med, ville jeg Gemme så meget som muligt i
HTML, andet i Rtf, evt txt., og så hurigtst muligt udskifte til en
moderne PC. Selv den billigste ville være et plus.

© pre 2002