Velsignet Jul
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 19-12-02 14:46

Alle venner og lidelses fælder , brødre og søstre i Herren Jesus Kristus
Ønskes en god og velsignet Jul.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .

Fra : erik larsen

Dato : 19-12-02 14:59

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Alle venner og lidelses fælder , brødre og søstre i Herren Jesus Kristus
> Ønskes en god og velsignet Jul.

Hvad så med vi andre ???

(-: erik l

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-12-02 15:23

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev således i

> Hvad så med vi andre ???

Jamen er du at ikke en broder i Jesus? - Sådan regner jeg dig da i al
fald idet du jo bekender dig til Jesus.

Se mit nye forsøg på at lave en kristen hjemmeside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/

Fra : erik larsen

Dato : 19-12-02 15:41

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
> erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev således i

> Jamen er du at ikke en broder i Jesus? - Sådan regner jeg dig da i al
> fald idet du jo bekender dig til Jesus.

Kære Andreas, vi tror ikke engang på den samme Jesus.

Børge, dig og jeg har ialt tre slags Jesuser vi tror på, så se det i øjnene
to af os vil miste livet, Børge og du er på hver side af mig, Børge flipper
med de Åndelige og kender ikke bibelen, hvorimod du vil kun det bogstavelige
og det åndelig er for dig okult. Men hvad mig selv angår prøver jeg at
forene både det åndelige og det bogstavelige Sl 119v 160, men det er måske
ikke engang nok for Gud viser kun sit ansigt en gang imellem.

Erik L

Fra : Karsten

Dato : 19-12-02 18:14

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Kære Andreas, vi tror ikke engang på den samme Jesus.
>
> Børge, dig og jeg har ialt tre slags Jesuser vi tror på, så se det i
øjnene
> to af os vil miste livet,

Mon det afgøres ved lodtrækning!?

> [...]
er måske
> ikke engang nok for Gud viser kun sit ansigt en gang imellem.

Jeg fristes til, at komme med et citat fra Homer Simpson.
(I øvrigt hentet fra ateist.org.);

"Hva' nu hvis vi har valgt den forkerte gud?.
Hver gang vi går i kirke gør vi ham bare mere og mere sur."

Tror du ærlig talt det hænger sådan sammen, Erik?

Venlig hilsen

Karsten

"Kan man sige; at hvis Gud får nok af os, får Han ikke nok af os?"

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 19-12-02 21:55

Scripsit Karsten:

> Mon det afgøres ved lodtrækning!?

Næh - det er mere noget med hvem der kan spille mest uinteresseret:

(Mat 10:39) Den, som bjærger sit Liv, skal miste det; og den, som mister
sit Liv for min Skyld, skal bjærge det.

(Mat 16:25) Thi den, som vil frelse sit.Liv, skal miste det; men den, som
mister sit Liv for min Skyld, skal bjærge det.

(Mar 8:35) Thi den, som vil frelse sit Liv, skal miste det; men den, som
mister sit Liv for min og Evangeliets Skyld, han skal frelse det.

(Luk 9:24) thi den, som vil frelse sit Liv. skal miste det; men den, som
mister sit Liv for min Skyld, han skal frelse det.

(Luk 17:33) Den, som søger at bjærge sit Liv, skal miste det; og den, som
mister det, skal beholde Livet.

(Joh 12:25) Den, som elsker sit Liv, skal miste det; og den, som hader sit
Liv i denne Verden, skal bevare det til et evigt Liv.

> "Hva' nu hvis vi har valgt den forkerte gud?.
> Hver gang vi går i kirke gør vi ham bare mere og mere sur."

(1Jo 4:16) Og vi have erkendt og troet den Kærlighed, som Gud har til os.
Gud er Kærlighed, og den, som bliver i Kærligheden, bliver i Gud, og Gud i
ham.

(1Jo 4:17) Deri er Kærligheden fuldkommet hos os, at vi have Frimodighed på
Dommens Dag, fordi, ligesom han er, således ere også vi i denne Verden.

(1Jo 4:18) Frygt er ikke i Kærligheden, men den fuldkomne Kærlighed driver
Frygten ud; thi Frygt bringer Straf; men den, som frygter, er ikke
fuldkommet i Kærligheden.

Lars Erik Bryld
19 dec AD 2002
Skt. Darius

Fra : erik larsen

Dato : 20-12-02 08:15

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

driver
> Frygten ud; thi Frygt bringer Straf; men den, som frygter, er ikke

Og ??

Erik L

Fra : stig@8620.dk

Dato : 20-12-02 15:44

> (Joh 12:25) Den, som elsker sit Liv, skal miste det; og den, som hader
sit
> Liv i denne Verden, skal bevare det til et evigt Liv.

Det vil sige at jeg skal hade mit liv (i denne verden) for at kunne bevare
det til et evigt Liv??
Trist... ;-|

/Stig

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-12-02 20:33

stig@8620.dk <stig@8620.dk> skrev dette i

> Det vil sige at jeg skal hade mit liv (i denne verden) for at kunne
> bevare det til et evigt Liv??
> Trist... ;-|

Det er langt mere trist at nogen drager vidtgående følgeslutninger ud
fra enkeltstående udsagn der ikke repræsenterer den generelle tanke om
emnet. Og nej, dette er ikke møntet på dig, men er en langt mere
generel betragtning.

Det der er tale om hvad der skal prioriteres. Et sted står der "søg
først Guds rige og hans retfærdig, så skal alt det andet gives jer i
tilgift". Prioriterer vi Det Evige Liv højest har Gud lovet os at vi
også her i livet vil få glæder og velsignelser. Ikke nødvendigvis at
vi vil blive styrtende rige og køre rundt i Mercedes'er og Porche'r,
men vi vil vide at værdsætte det vi har, og vi vil have overskud til
gavn for vore medmennesker.

Er vi egoistiske og sætter os selv og vort eget liv højest på
bekostning af andre, da lever vi ikke efter Guds kærlighedsbud, og kan
heller ikke forvente at modtage nogen velsignelser.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 22-12-02 16:30

stig@8620.dk wrote:

> Det vil sige at jeg skal hade mit liv (i denne verden) for at kunne
> bevare det til et evigt Liv??
> Trist... ;-|

/IRONI

Nej nej, du har helt misforstået: Hvis du virkelig hader dit liv, så kan
du få lov at traske sådan rundt for evigt. Er du derimod godt tilfreds,
så tager Gud det fra dig.

Så kan du lære det!

/IRONI

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 19-12-02 22:43

"Karsten" <karstenbuhlnielsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har ikke brug for at prale med bibel viden for det er ikke det der
frelser.
Jon 3.16 hvis jeg lige må erindrer.

Ingen frelse andre stæder.Joh 14:6Esajas kap 53

Fra : erik larsen

Dato : 20-12-02 08:33

> "Karsten" <karstenbuhlnielsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke brug for at prale med bibel viden for det er ikke det der
> frelser.

Det ved jeg du mener, men nu er Guds Ord eller Bibelen også utroværdigt i
Herlighedslæren, men Jesus siger det modsatte af Jer. Matt 22v29 Jesus
svarede dem: »I er på vildspor, for I kender hverken Skrifterne eller Guds
magt.

> Jon 3.16 hvis jeg lige må erindrer.

Hvad så med de onde ånder som også tror på Gud, er de også frelste ud fra
dit skriftsted eller er der en anden forklaring end din ???
Jak 2v19 Du tror, at Gud er én; det gør du ret i. Det tror de onde ånder
også - og skælver.

> Ingen frelse andre stæder.Joh 14:6 Esajas kap 53

Det er rigtigt, men det er jo det debaten jeg startede handler om, vi bliver
ikke alle tre frelste når vi tro på hver sin evangelium om frelseren.

Apostelen Peter bliver spurgt om hvordan man bliver frelst, og (ApG 2v38)
Peter svarede: »Omvend jer og lad jer alle døbe i Jesu Kristi navn til jeres
synders forladelse, så skal I få Helligånden som gave.

Jeg tror Apostelen Peter er mere troværdig end LO, trosbevægelsen og den
økumeniske forviring.

Erik L

Fra : Vidal

Dato : 20-12-02 12:25

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det er rigtigt, men det er jo det debaten jeg startede handler om, vi bliver
> ikke alle tre frelste når vi tro på hver sin evangelium om frelseren.

Jomen, Erik Larsen. Såvidt jeg kan skønne, er du nogenlunde
den eneste i Danmark, ja, måske i hele verden, der bliver frelst,
og altså efter dine begreber overlever opstandelsen. Så det
bliver Gud, Helligånden, Jesus og Erik Larsen der kommer til
at glæde sig i Paradis. Vil du ikke hilse fra mig?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : erik larsen

Dato : 20-12-02 08:14

> [...]

> Hver gang vi går i kirke gør vi ham bare mere og mere sur."
>
> Tror du ærlig talt det hænger sådan sammen, Erik?

Ja, sådan tror jeg det hænger sammen.

Gud siger at han vil tilbedes i Ånd og i Sandhed, så kan det ikke hjælpe at
nogle tror de er ånder og andre forager sig over det åndelige og så være
brødre i den samme tro.

Måske du tror mere på Homer Simpson end på Efeserbrevets kap 4, men så er
der nu fire forskellige Jesuser og kun 3 af os kan bliver frelst (-:

Erik L

Fra : Karsten

Dato : 20-12-02 09:17

> "Karsten" <karstenbuhlnielsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, sådan tror jeg det hænger sammen.

Så kun de med den rette, uforfalskede, rene, sande lære og tro
frelses!?

> [...]
hjælpe at
> nogle tror de er ånder og andre forager sig over det åndelige og så

Biologiske brødre, må finde sig i at være brødre uanset deres
forskellighed.
Brødre i tro, er man så kun, når ikke der er for mange forskelle.

> Måske du tror mere på Homer Simpson end på Efeserbrevets kap 4,

Næh, jeg syntes bare citatet viser samme syn på sagen som du
gav udtryk for. Jeg citerede blot - du medgav at være enig i citatet.

>men så er
> der nu fire forskellige Jesuser og kun 3 af os kan bliver frelst (-:

3 frelste ud af 4 mulige, er da bedre end før, hvor det var 1 ud af 3.
Så det
var da godt jeg blandede mig . I tre må have en rigtig god jul.

~Karsten

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-12-02 13:35

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev dette i

> Kære Andreas, vi tror ikke engang på den samme Jesus.

Jamen så ved jeg ikke hvilken Jesus du tror på. Jeg tror på den Jesus
der er fortalt om i Bibelen. Må denne Jesus, Guds Søn og menneskets
Frelser velsigne dig i rigt mål.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 19-12-02 15:23

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Jo da også alle jer andre ønskes en god og velsignet Jul.

Fra : erik larsen

Dato : 19-12-02 15:42

> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jo da også alle jer andre ønskes en god og velsignet Jul.

tak Børge og det samme ønsker jeg dig og dine.

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-12-02 02:36

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> tak Børge og det samme ønsker jeg dig og dine.
>
> Erik L

Ja, god Jul til alle i gruppen...Men vi skrives vel ved inden?

Anders Peter Johnsen