moms reg
Fra : Jesper Vels

Dato : 19-12-02 10:12

Hej

Jeg skal lige høre om jeg har forstået det rigtig...

Man skal være moms reg. hvis man omsætter for over 50K og man kan være det
hvis man vil hvis omsætningen er under 50 k? ik?

/Jesper

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-12-02 10:56

Ja og hvis dine kunder primært er private, er det en fordel ikke at være
moms-registreret. Ellers er det bedst at være moms-registreret.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 19-12-02 16:56

"Uffe Kousgaard" skrev:
> Ja og hvis dine kunder primært er private, er det en
> fordel ikke at være moms-registreret. [..]

Både og. Det afhænger vel af, om der er tale om videresalg af produkter samt
hvilke investeringer og driftudgifter virksomheden iøvrigt har (alle køb ved
andre virksomheder bliver jo 20% dyrere uden momsreg).

Mvh, Lars

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 19-12-02 16:39

"Jesper Vels" skrev:
> Man skal være moms reg. hvis man omsætter for over
> 50K og man kan være det hvis man vil hvis omsætningen
> er under 50 k? ik?

Rigtigt.

Told & Skats definition er "hvis den samlede momspligtige omsætning er under
50.000 kr. inden for en 12-måneders periode"

Mvh, Lars