Opsigelsesvarsel hos Tiscali
Fra : Palle B

Dato : 19-12-02 09:52

Hej

Jeg har i over to måneder haft store problemer på det ene af mine to
webhoteller hos Tiscali. Bortset fra et par summariske og totalt irrelevante
svar i starten, har man ikke reageret på senere henvendelser (pr. mail).
Telefonsupporten har enten lange ventetider eller svarer ikke (prøvede i dag
og fik beskeden: at de var så bebyrdede med henvendelser, at de ikke kunne
påtage sig at svare!).
Problemet ser ud til at være en anden Tiscali-kundes 'besøg' på mit
webhotel. Det gør mig utryg, og jeg har ikke lyst til at uploade
opdateringer af samme årsag.

Det er noget af baggrunden, her kommer spørgsmålet:
Da jeg i sin oprettede flyttede domænet til Tiscali, modtog jeg en masse
papirer med alskens teknisk information - fint nok. Det stod til gengæld
ikke noget om opsigelsesvarsel. Iflg. deres website er der på
hosting-løsninger tre måneders opsigelse.
Er dette opsigelsesvarsel holdbart, når man på intet tidspunkt har
informeret kunden (mig) om det?

Med venlig hilsen

Palle

Fra : Kim Jespersen

Dato : 20-12-02 12:40

Hej Palle

Der er 1 måneds opsigelse på ethvert abonnement i Danmark.
Kun ifølge lejeloven, som er en undtagelse fra opsigelsesreglerne, er
der 3 måneders opsigelse.
Uanset hvad Tiscali skriver så er der en måned.

Enhver forbrugerlov, hvor der er tale om en privat person, i Danmark er
indrettet på en sådan måde, at ingen aftaler kan tilsidesætte lovgivning
hvor det findes at aftalen er til ugunst for forbrugeren.
Altså kan Tiscali skrive lige så tosset de vil, at der er 3 måneders
opsigelse, det vil aldrig være gyldigt i Danmark også uanset om du har
skrevet under på det.
Omvendt : Kortere opsigelsesvarsler vil være til fordel for forbrugeren
og vil derfor gælde hvis det var tilfældet.

Du kan dog ikke forvente at en bindingsperiode kan behandles indenfor
rammerne af opsigelsesvarsel.
fx. du binder dig i 6 måneder ved køb af mobiltelefon og derefter kan
aftalen opsiges ved udgangen af den 6. måned (stadig med 1 måneds
varsel) eller med 1 måneds varsel efter de 6 måneder.

Retspraksis viser at bindingsperioder ikke må overstige 6 måneder og der
er også forslag fremme at den lovmæssigt skal sættes til 6 måneder.
Netop pga. Viasat som binder private i 12 måneder.

Så hvis du har bundet dig i 3 måneder, så er du bundet af det og kan
derefter med 1 måneds varsel opsige Webhotellet.
Er du ikke bundet, så er det 1 måned.

Håber det er svar nok

mvh
Kim

Fra : Carsten Holck

Dato : 20-12-02 13:43

Kim Jespersen wrote:
> Hej Palle
>
> Der er 1 måneds opsigelse på ethvert abonnement i Danmark.
> Kun ifølge lejeloven, som er en undtagelse fra opsigelsesreglerne, er
> der 3 måneders opsigelse.

Hvor er det nu lige at det med 1 md opsigelsvarsel kommer ra ?
/carsten

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-12-02 14:38

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev:

> Hvor er det nu lige at det med 1 md opsigelsvarsel kommer ra ?

Det kan være et urimeligt aftalevilkår med for lange opsigelsesvarsler
http://www.fs.dk/jura/fjura/jb02/02060200.htm#622

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Palle B

Dato : 21-12-02 12:23

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der 3 måneders opsigelse.
> Uanset hvad Tiscali skriver så er der en måned.

Tak for svar - jeg kan nu komme videre med at løse mine problemer med
Tiscali.
Glædelig jul til alle.

Palle

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-12-02 12:23

"Palle B" <bruselius@email.dk> skrev :

>Tak for svar - jeg kan nu komme videre med at løse mine problemer med
>Tiscali.

Held og lykke med det (det får du brug for ;)

--

jan@stevns.net - www.stevns.net